vandaag bij Gyn geweest voor onderzoek.....

Hoi allemaal,
Vandaag zijn we bij de Gyn geweest. Wat was ik zenuwachtig zeg! Wetende dat je een inwendige echo krijgt.
De Gyn vond dat ik met mijn 30 jaar nog jong was en me geen zorgen hoefde te maken. Ik was per slot van rekening ook al 2x in korte tijd zwanger geweest! Dat  is natuurlijk wel fijn om te horen.
Ik heb een inwendige echo gehad, gelukkig was alles van de MK weg en de Gyn vond niks raars. Ik twijfelde namelijk erg of alles van de laatste MK er wel uit was omdat ik nu niet zoveel verloor en last had van mijn MK als de eerste keer. Maar gelukkig kon hij mij geruststellen.
Hij legde eventuele onderzoeken uit. Het bloedonderzoek en het chromosonenonderzoek.  Voor het bloedonderzoek hebben we gekozen.
Het chromosonenonderzoek hebben we afgeslagen. Omdat als je dat onderzoek doet je niks kan met het resultaat. Je hebt er in zoverre niks aan, dat je alleen maar WEET dat het daaraan kan liggen als het steeds niet lukt om zwanger te raken/blijven. Als je een chromosonenafwijking hebt en je raakt zwanger heb je kans van 1 op de 300 dat het kindje volgroeid is (een zwangerschap)  maar heeft een afwijking en komt ter wereld met een handicap/afwijking (dit kunnen ze dan wel in de zwangerschap ontdekken en kan je daar op voorbereiden.....)  de rest eindigt in een MK.  Dit onderzoek kunnen we altijd nog doen, maar nu hebben we alleen nog gekozen voor het bloedonderzoek.
Over 2 weken krijg ik de uitslag over de bloedonderzoeken. Evt krijg ik dan medicijnen.
Liefs Anna  

He Anna,

Fijn dat het je zo meegevallen is gisteren! Wij hebben het ds vorige week gehad en wel alles laten onderzoeken (we waren er immers toch?, en dan weten we het in ieder geval). Vind het zelf een dubbel gevoel: ergens hoop ik dat er niets uit het bloedonderzoek komt en dat het dus 2x domme pech was. Maar ergens hoop ik toch ook dat er wel een mogelijke oorzaak gevonden wordt die dan mbv medicijnen oid op te lossen is, zodat een volgende zwangerschap minder onzekerheid zou opleveren in het begin. (al is het natuurlijk nooit zeker dat het daar ook aan gelegen heeft dat het misgegaan is, en dat het nu  wel goed zal gaan).

heb jij dat ook?

groetjes,
Dion

Hoi Dion,
Ja voor ons is het ook een beetje dubbel. Maar die Gyn zei dat ik sowieso wel medicijnen kon krijgen, ongeacht de uitslag. Ik verwacht "onschuldige" pilletjes....
Ik zou er zeker naar vragen als ik jou was!
Waarom hebben jullie gekozen voor dat chrom-onderzoek als ik vragen mag? Wij zaten te twijfelen en ben benieuwd waarom jullie er WEL voor gekozen hebben.....
Wat bedoel je met "ik hoop dat ik wat  minder onzeker ben  in het begin vd zwangerschap"? Bedoel je als je medicijnen hebt gekregen? Maar dan is het toch nog niet zeker dat alles goed gaat????Als ik daarvoor kon tekenen, dan deed ik dat! Wat zijn dat onzekere tijden he? Vooral na 2 MK! Maar we houden moed!!! (jullie ook he???) 3x is scheepsrecht!!!!
De Gyn kon trouwens gister zien dat ik mijn eisprong nu had of net had gehad, dus we hebben er meteen gebruik van gemaakt! hahahhaha
Succes!
Liefs Anna

He Anna,

Tuurlijk weet je nooit zeker of het een volgende keer wel goed gaat, ook niet als je medicijnen krijgt. Maar het geeft in zoverre een "gerust gevoel" dat je in ieder geval het risico  een beetje verkleind? Maar een gezonde zwangerschap is en blijft een wonder!

Wij kregen de keuze: of niets doen, of meteen alles onderzoeken. Daarom zit chrom.onderzoek erbij. Bovendien willen we het wel weten als daar iets mis zit. Ook al kunnen we er dan niets aan doen. Misschien vreemd, maar als ze toch onderzoek doen, dan ook maar alles.
Ben heel benieuwd wat gyn dinsdag te melden heeft. En ook al heb ik verder geen zwangerschaps- of innestelingskwaaltjes (ben alleen deze week erg moe, maar of dat door evt zwangerschap komt of gewoon door het vervelende weer?), ik blijf toch hopen op een mooi verjaardagscadeautje a.s. donderdag. Hebben flink geklust de dagen voor en de dag van mijn ei-sprong, dus wie weet.....? Afwachten maar.

groetjes en laten we hopen dat 3x scheepsrecht is.

groetjes,
Dion

Hoi Dion,
En???? heb je de uitslag van de bloedtest?
Laat je ook even weten als je donderdag getest hebt?
Ben heel benieuwd!
Ik ben nog niet ongesteld geweest na mijn laatste MK.
Heb wel wat gevoelige borsten, maarja....... ik ga maar van niks uit.....
Anna

He Anna,

Uitslag is binnen. Ze hebben door de bloedonderzoeken en ook in het eiwit-onderzoek niets vreemds kunnen ontdekken. Toch wel fijn om te weten dat alle OK is. Zal dus idd 2x domme pech geweest zijn, want de kans dat het komt door een afwijking in de chromosomen is heel erg klein. Uitslag daarvan volgt 27 aug.

Gyn zei dat als ik een volgende keer zwanger ben, ik meteen contact moet opnemen want dan gaan ze vanaf het begin alles goed in de gaten houden. En het lijkt er steeds meer op dat ik donderdag idd al mag bellen :) Heb namelijk naast mijn moe zijn, ook gisteren een paar keer een beetje bloedverlies gehad en vandaag helemaal niets meer. Dus waarschijnlijk innestelling geweest, had ik de vorige keer ook zo.

We wachten nog maar ff geduldig af tot donderdag en zien dan wel wat het gaat worden. (O, dat klinkt zo stoer, maar ben nu al ongeduldig.....) Nog 2 nachtjes.......

Ik zal ook voor jou duimen dat je gevoelige borsten toch het positieve bericht opleveren dat je zwanger bent. En uiteraard dat alles dan wel goed gaat.

groetjes en je hoort nog van me donderdag,
Dion

Terug
Bovenaan