Vandaag bloed geprikt.. spannend...

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken voor het progesterongehalte. Vorige week in het weekend had ik een eisprong en deze test is om te kijken of dit een 'goed' eitjes was of misschien een 'lege' follikel.
Afhankelijk van de waarde gaat mijn fertilteitsarts bepalen wat voor behandeltraject we gaan starten..

Vanmiddag bellen voor de uitslag.. spannend!

-------------------------------------------------------------------
Even mijn profile info die ik van plan ben om steeds weer in mijn berichtjes te plakken zodat jullie snel mijn historie kunnen teruglezen...
-------------------------------------------------------------------

Mama van 2 - (1 mk gehad)

We gaan dus voor de 3e..
In oktober 2011 gestopt met borstvoeding en sindsdien aan de 'klus'...

Omdat ik PCOS heb en mijn andere zwangerschappen ook met Clomid zijn gekomen verwacht ik dat het deze keer wel weer zal moeten.

In Januari 2012 zijn we gestart met een 'observatie-maand'. De fertiliteitsarts wil graag precies zien wat er wel en niet gebeurt in mijn lijf.. Eigenlijk wil ze opnieuw een 'diagnose' stellen. Dat is tegenwoordig beleid en ik ga daar maar weer braaf in mee :)
De eerst maand is dus observeren.. tegen de ovulatie aan om de dag een inwendig echo en ook bloedwaardes checken..
Afhankelijk daarvan gaat ze bepalen of ik aan de Clomid mag of dat we een andere weg inslaan.

Oh ja.. natuurlijk wel gewoon geklust vorige week!! Je weet maar nooit.. ook met PCOS kun je toch 'perongeluk' geluk hebben.. Vooral zo kort na het stoppen met borstvoeding..

Hoi Julia,

Wat spannend zeg vanmiddag de uitslag! Ga heel hard voor je duimen! Heb zelf ook pcos en zit nu op mijn ongi te wachten voordat ik bloed mag prikken en daarna waarschijnlijk clomid..... Niks geen observatiemaand hoor.... Gek he dat het overal we anders is.

Succes met wachten!

Nou progesteron is dus..tadaaa 12,5.. heel laag als ik zo wat rondlees.. maar wat houdt mijn gyn aan als ondergrens ->> 10! Ben dus heel benieuwd wat ze volgende week gaat zeggen in het 'gesprek'... Ik wil toch wel heel graag beginnen met Clomid.. Wat gaat de tijd toch traaagggggrrrrrr..

kun je niet net wat eerder komen? Anders wordt je van het weekend ongi en kun je net niet op dag 3 beginnen, dat zou weer een maand verlies zijn. Of het moet net allemaal nog kunnen. Wel op je strepen gaan staan meid. Ook al is het een dag te laat zeg maar, dat je dan toch nog kunt beginnen. Bij mij hebben ze halverwege de cyclus de dosis verdubbeld en is het een cyclus van 6 weken geworden, maar wel zwanger geraakt. Beter maar 2 weken verloren dan weer een hele maand.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel kunt beginnen.

Komt goed! Ik moest vandaag WEER prikken want mijn eigen fertiliteitsarts zei dat ze me te vroeg hadden laten prikken op maandag.. gisteren was dus beter geweest maar ja.. ze belde om half 5.. Dus vanmorgen weer geprikt..
Hopelijk is het nog steeds aan de lage kant vandaag.. want zij zei dat ze zou pleiten voor 'Clomid' voor mij. Vooral vanwege mijn geschiedenis. (3x zwanger MET clomid)

Vanmiddag dus even bellen..

Het gesprek is trouwens verzet naar dinsdagmiddag 15.50.. dus dat is mooi.. weet ik toch nog weer wat eerder waar ik aan toe ben.

Spannend!!!

Nou gisteren was mijn progesteron dus opeens zo rond de 39! Terwijl het maandag maar 12.5 was..
Lastig hoor.. ik denk zelf dat het komt omdat ik pas een paar maand geleden gestopt ben met borstvoeding.. je lichaam kan dan nog tijdelijk in een normaal ritme terechtkomen net als na het stoppen met de pil.
Mijn angst is dat het na 4 a 5 maanden toch weer misgaat.. dus dat ga ik zeker zeggen als ik het gesprek heb volgende week..
Ben heel benieuwd wat we hier nu mee gaan doen..

Heb inmiddels ook maar nieuwe zwangerschapstestjes besteld.. want tja je weet nooit..

Terug
Bovenaan