Vandaag CB ovulatietest gekocht....

A

Anoniem

Guest
Goedeavond  meiden,
Heb vanmiddag een ovulatietest gekocht, wat zijn die krengen duur zeg!! Vraag me toch af hoe die testen op internet zo goedkoop kunnen zijn. Ik vroeg het aan de verkoopster maar zij zei dat het onbekende merken zijn maar waarom????kon ze ook niet zeggen.
Maja nu zullen we het ook weten deze maand. Nou vraag ik me af als je je eisprong ziet dan kan het toch eigenlijk niet meer mis zijn? Vanuit gaande dat de sperma o.k is.
Heeft iemand van jullie  meegemaakt dat het dan nog  niet raak is???
Rond mijn ei-periode heb ik altijd wel meer last van bultjes, pukkeltjes. Ik heb dat cervixslijm niet altijd opgemerkt, moet je dit altijd hebben?? Dat heldere slijm?

Denk dat ik zondag ga beginnen. Nu heb ik laatst hier gelezen dat je niet je ochtendurine moet gebruiken. Is dit zo? In de bijsluiter staat dit niet vermeldt. Alleen dat je het op een vast tijdstip moet doen en vier uur van tevoren niet teveel moet drinken. By the way als je je plasje naar de  HA moet brengen is het ook altijd ochtendurine dus kan het wel??  
Wie van jullie heeft de CB ovulatietesten ook gebruikt of gebruikt ze nu?

In ieder geval als het deze maand niet raak is gaan we de mannelijkheid onderzoeken.Ik heb nog een heel stom vraagje misschien: De hoeveelheid sperma die vrijkomt is dat ook van invloed??
Nou ik hoop dat jullie me wat hoop en wijsheid kunnen geven!!
Veel liefs van Suus!!

Hoi Suus

Wat een hoop vragen zeg!!
Nou komt ie:
Volgens mij moet je juist niet met ochtendurine testen omdat die urine al te lang in je lijf zit. Je kan dacht ik beter je plasje daarna nemen. Maar dat weet ik niet 100% zeker hoor.

Helaas kan het nog steeds niet raak zijn als je precies goed klust. De getallen wisselen nogal eens, maar bij vrijen precies bij je eisprong heb je nog steeds   maar 20% kans dat het lukt. Frustrerend he?? Het is dus geen garantie.

Ook dacht ik dat het niet veel uitmaakt hoeveel sperma je man heeft, als het maar actief genoeg is. Ik geloof dat een vingerhoedje doorsnee is, dus misschien kan je het daar eens mee meten.............

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en wens je veel succes.
Knuffels Annet
P.s. in welke ronde zit jij?

Hai Suus, zoals Annet al zegt het hoeft niet perse zo te zijn dat er iets mis is als je niet zwanger raakt, ook niet als je precies op de dag van de eisprong "klust". Wij hebben na een jaar besloten rekening te gaan houden met de eisprong. Ook hebben we laten nakijken of alles "normaal" was en van goede kwaliteit. Dat was bij ons allemaal in orde. En toch duurde het daarna nog 9 maanden voor ik zwanger was. Zo zie je maar, het juiste moment zegt niet alles. Ook kunnen je eitjes de ene maand van mindere kwaliteit zijn dan de andere maand. En er kunnen per maand een verschillend aantal "rijpe" eitjes zijn. Als je 4 eitjes hebt, zal de kans op een zwangerschap groter zijn dan bij 2. Ik zou gewoon even afwachten. Overigens staat er in de Ouders van Nu van deze maand een heel verhaal over vruchtbaarheid. Heel verhelderend. Wij zitten overigens nu in ronde 2 voor ons tweede kind, de eerste duurde 22 rondes. Groetjes Cato

Hoi Cato,
Na hoeveel maanden hebben jullie jezelf laten onderzoeken? Of heb je zelf getest? Ik mag toch niet hopen dat het bij ons langer dan 15 maanden gaat duren!
Maar je hebt er natuurlijk niks over te zeggen, het is nog altijd een kadootje!!
Heb zaterdagmiddag mijn 1e test gedaan, negatief.
Morgenvroeg weer testen. Iemand die ik ken is op deze manier achter gekomen dat ze geen eisprong had en toen naar de huisarts gegaan. Aan de hormonen en toen is ze wel zwanger geraakt.
We wachten maar af....

Groetjes Suus

Hoi Annet,
Wij zitten in ronde 8 maar officieel een jaar geleden gestopt maar zijn toen niet bewust ermee bezig geweest. Dus ik hou het maar op dat we vanaf februari serieus zijn.
Belachelijk eigenlijk dat de natuur het zo geregeld heeft dat we maar 20% kans hebben per maand!! Gewoon stom!!
Ga echt niet  EUR 30,- per maand uitgeven voor die test! Dan ga ik ze ook via internet bestellen.
Ik ga slapen want ik ben heeeeel moe.
Groetjes Suus.

Ik heb ze ook via internet besteld en die werkten gewoon; ik was bij dag 10 begonnen met testen en op dag 16 een postieve test. Wel handig die testen! Maar inderdaad nog geen 100% garantie om zwanger te worden helaas! Maar ik ga ze nu wel vaker gebruiken denk ik. Je kunt ze bestellen op zwangerschapstest.nu

groetjes kim, ronde 11, 1e kindje

Hoi suus,

hier zeer goede ervaringen met het gebruiken van een ovulatietest. Het is al een poosje geleden dus weet niet meer welke ik heb gebruikt en hoe die werkt. Ik heb de test de 8e maand gebruikt voor het eerst en werd die maand ook zwanger. Ondertussen is mijn zoontje bijna 10 maand.

Goed idee dus die ovulatie testen.

groetjes mama van jesse (ronde 2, 2e kindje)

Terug
Bovenaan