vandaag echo gehad

Dames , ik heb vandaag mijn tweede echo gehad, en eerlijk gezegd moest mijn vriend me meeslepen was te bang voor slecht nieuws, heb namelijk sinds gisteren bruin bloed verlies niet veel, lijkt meer op bruinig slijm na het afvegen, sorry hoor voor de details....maar is wel erg vies..... Gelukkig konden ze een klein kloppend hartje zien, over 3 weken mag ik weer voor een echo....Gyn kon niks raars vinden volgens hem zou het om innestelling bloed zijn... nou ja ik zal toch geen rust vinden tot de 3 maanden om zijn. Heb in juli een MK gehad en ben meteen daarna zwanger geraakt, af en toe kan ik relaxen en andere dagen maak ik me zorgen. Mijn gevoel zegt wel dat het goed komt en dat het goed zit, maar als ik naar de wc ben geweest dan begin ik sterk te twijfelen... Hoop dat de rest dit niet meemaakt..... Zo nu weer een tijd invulling voor de komende 3 weken en maar hopen dat de bloeding of wat het ook mag zijn stopt. Oh ja ze konden zien dat ik vandaag 6 weken en 4 dagen ben, heb mijn uitgerekende datum aangepast op de lijst.
Groetjes

Hey.....

blijft spannend hé! Maar het kloppende hartje zien moet fijn geweest zijn.
Zelf mag ik over twee weken weer en hopelijk is er dan ook een kloppend hartje te zien :)
Duim voor je de komende 3 weken! En hoop voor je dat het ook lukt om te genieten....

Groetjes

Hoi Mamaeef, fijn dat je een kloppend hart gezien hebt, ik kan me voorstellen dat je zorgen maakt om je bloedverlies, maar vertrouw op jezelf en de gyn.
Groetjes

Hey mamaeef,

Die drie maanden kunnen erg lang duren soms he?!
Ik heb zelf begin dit jaar een MK gehad en ben als de dood dat het weer gebeurd. Ondank dat ik soms erg mn best doe om te ontspannen lukt het maar zelden, gelukkig heb ik een lieve vriend die voor veel rust en ontspannen momenten probeerd te zorgen als hij thuis is, samen ontspannen gaat dan toch weer wat makkelijker als alleen...
Wij hebben nog geen echo gehad, maar ik kan me voorstellen dat het een erg lekker gevoel was om het kloppend hartje te zien.
Ik hoop dat de 3 maanden snel voorje voorbij zijn en dat er niks raars of engs meer gebeurd waardoor je je nog meer zorgen gaat maken.
ik hou mn vingers gekruisd voor je (en voor alle meiden onder de 3 maanden!)

liefs en sterkte,
elle

Meid,

Fijn dat de echo goed was. Vervelend van dat bruin verlies maar als je geen rood bloed hebt met krampen duidt dit echt op een innestelingsbloeding. Dat is oud bloed wat tijdens de innesteling in de baarmoeder is gekomen. Dat moet er een keer uitkomen. Bij jou komt dat dus nu, bij anderen kan het zelfs nog met 10 weken komen. Het komt veel voor! Dus zodra het stopt ook weer proberen te ontspannen.

xx

Gelukkig was de echo goed! Wel vervelend van het bloedverlies. Ik heb bij ons eerste kindje veel bloedverlies in de zwangerschap gehad totdat ik 3 mnd was en daarna ook niet meer! Maar ze is gezond en wel geboren hoor!
Ik hoop voor je dat je snel door de onzekere periode heen bent.

Ik dacht trouwens dat je pas met 8 weken een kloppend hartje kon zien..
Ik mag zelf met ongeveer 8 weken een vroege echo en eerder kon niet ivm de harttactie.

Xxx

@mammavl,

Dat doen ze omdat het voorkomt dat een embryo na de bevruchting soms even een week niks doet. Dat noemen een dia-pauze. het hartje gaat dan ook later kloppen. Als je dus een echo met 7 weken gaat maken kan het zijn dat je het dus net wel of net niet ziet. Omdat je dan nog maar 6 weken bent. Vandaar dat ze tot 8 weken wachten want dan moet er zeker hartactie te zien zijn, met of zonder dia-pauze.

Oww op die manier!

Ik mag met 8 weken dus die echo en toen ik vandaag op belde zeiden ze dat het waarschijnlijk een inwendige echo word.
Hebben jullie een gewone echo dat (diegene die met 8 weken een echo krijgt) of een inwendige?

Xxx

Terug
Bovenaan