Na twee miskramen te hebben gehad, zijn we weer zwanger. Vandaag had ik mijn eerste echo. Het was heel klein, maar er was hartactiviteit te zien. Toch was er wel iets vreemds aan het verhaal. Gerekend vanaf mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie zou ik nu 8 weken zwanger moeten zijn. Nu weet ik niet wat mijn cyclus geweest is, want deze was heel onregelmatig. De gynaecoloog zei dat ik minder ver was. O.b.v. de echo zou ik nu pas 1,5 week over tijd zijn. Het was zelf zo klein dat hij nog niet kon meten hoe ver ik was. Op de 28ste dag van mijn cyclus dacht ik dat in ongesteld zou worden, want ik had wat buikpijn en heel licht bloedverlies. Omdat mijn menstruatie niet kwam, heb ik zelf maar de conclusie getrokken dat het een innestelingbloeding geweest zou kunnen zijn. Omdat ik het vermoeden had dat ik zwanger was, heb ik bij de 5e week van mijn cyclus een zwangerschapstest gedaan en die was positief. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er zo'n groot verschil zit tussen wat de echo uitwijst en wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest. Heeft iemand ook zo'n ervaring? Volgende week moeten we weer terugkomen voor een echo. Hopelijk blijft het goed gaan.