Vandaag een extra echo gehad

Omdat bij de 20 weken echo het buikje van de kleine wat aan de grote kant was hebben ze een extra echo ingepland bij de 30 weken om de groei in de gaten te houden.
Toen ik 3 weken geleden op controle was bij de VK bleek mijn buik 3cm te groot te zijn voor de duur van de zwangerschap.
Ik heb toen al bloedsuikercontroles gekregen en andere bloedonderzoeken om te kijken of daar wat uit kwam. Gelukkig was alles toen goed (nuchter bloedsuiker was 4.0) Maar besloten werd om de echo wat eerder te doen voor mijn eigen gemoedstoestand.
Nou was het vandaag eindelijk zo ver en mochten we bij onze kleine spruit naar binnen kijken. Alles bleek goed te zijn en de groei zette "normaal" verder. Uit alle steekproeven bleek dat de kleine een week verder was dan wat we eigenlijk zijn: dus 29 weken ipv 28... Ook dit was al bij de 20 weken echo zo maar helaas willen ze de uiteindelijke bevaldatum niet veranderen.

Ik en mijn vriend hebben altijd gezegd dat we al een week misschien zelfs 2 verder zijn als wat de VK zegt (en de echo's bewijzen dat telkens weer) helaas word er gewoon niet geluisterd. Maar goed we gaan er zelf dan maar vanuit dat de kleine de 1e week van juli geboren word ipv de 2e...

hoihoi, ben van het mei-forum ;)

mijn eerste zoon liep ook anderhalve week voor op de eigenlijke zwangerschapsduur. mijn uitgerekende datum is toen ook nooit verandert, ik geloof niet dat vk's en gyn's dat ooit doen, komt omdat elk kindje na 16 weken z'n eigen weg gaat wat groei betreft.

ik ben nu 36 weken van de tweede, ook deze loopt een dikke week voor op groei en zou volgens de groei-echo's dan ook 37+3 moeten zijn nu. m'n uitgerekende datum is en blijft 16 mei, dat word echt niet verandert.

m'n eerste zoon is overigens ook anderhalve week 'te vroeg' geboren, met 38+5 weken dus het klopte wel. maar goed, het kindje komt wanneer ie er klaar voor is dus hou je niet teveel vast aan die uitgerekende datum, geniet nog lekker van je zwangerschap!

Fijn dat alles nu goed was en zelfs nu voor op schema...haha echt die echo's zeggen ook niet altijd alles hoor, dat blijkt nu wel weer..

Maar jij kan weer lekker op je roze/blauwe wolk kruipen..

Ik liep met 20 weken iets achter, met 27 weken een halve week voor en met 29 weken ruim een week voor en gister met mijn 30 weken echo liep ik weer precies op schema....

Het belangrijkste is dat het goed gaat met de kleintjes. En ze komen toch wanneer ze er zelf klaar voor zijn, toch?

Terug
Bovenaan