vandaag eerste spuit gezet gonal-f, MAAR IS DIE WEL GOED GEGAAN???

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ben even benieuwd. Mijn man en ik hebben net de eerste spuit gonal-f gezet maar ik begin nu te twijfelen of het wel goed gegaan is. Ik zal jullie stapsgewijs laten weten hoe wij dit gedaan hebben. Misschien was het wel goed, maar ik weet het gewoon niet zeker:

- instellen op 150 eenheden en pen uitgetrokken
- bovenkant schoongemaakt
- naald erop gezet
- beide beschermkapjes verwijderd
- injectie plek schoongemaakt
-  naald recht in mijn buik
- en leegspuiten tot dat die niet verder ging.

Volgens mij moet dit hem zijn, ik heb alleen het idee dat er zo weinig gespoten is. Ik spuit ook decapetyl maar dat is zo anders!!

Ook hebben wij een folder waarin staat dat je een mogelijke luchtbel moet verwijderen.  Wij vragen ons af of we dat nu niet  gedaan  hebben ipv het spuiten. Het klinkt allemaal een beetje raar, maar voel me gewoon een beetje onzeker. Misschien als ik het een paar keer gedaan heb, dat het dan wel goed gaat.

Dus weet iemand hoe het moet laat het me dan even weten aub.

lfs,

Roelien

Hoi Roeltje,

klinkt helemaal perfect! Ik spuit ook Gonal en bij mij gaat het net zo. dus wees gerust.
Suc6.

Lfs, Kippie.

Hoi Roeltje,

Ik heb zelf ook 225 eenheden Gonal-F moeten spuiten. Ik haalde ook nooit de luchtbel eruit, er blijft altijd wel een restje vloeistof achter met daarin de luchtbel. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de luchtbel. Zelf deed ik het als volgt:
- nieuwe naald erop draaien
- buitenste naaldbeschermer eraf halen
- spuit instellen op goede eenheden (alleen bij eerste gebruik van de nieuwe pen is dat nodig)
- knop uittrekken, even kijken of rode pijltje overeenkomt met ingestelde eenheden
- binnenste naaldbeschermer eraf halen
- recht in vetrol prikken, knop goed indrukken
- knop zeker 10 seconden goed ingedrukt houden voordat je de naald eruit haalt. Dan weet je zeker dat alle eenheden ingespoten zijn.

Succes ermee, ik had zelf ook totaal geen last hoor van deze injecties. Ik heb ze toch zeker 2,5 weken gespoten.

Groetjes Ibbeltje

Hoi, Ik zelf spuit puregon maar als ik het zo lees gaat het op dezelfde manier.
In het begin is het inderdaad even wennen maar daarna weet je niet meer beter.

Succes ermee,

Liefs Sabine

Hi Roeltje,

Bij mijn twee IUI's moest ik ook Gonal-F spuiten. Had de eerste keer precies hetzelfde als jij; het idee dat er bijna niks uit kwam. En oh jee heb ik dit wel goed gedaan. Toch is het echt goed zo hoor. En idd wat ook al gezegd wordt, nog even laten zitten in je buik en knop ingedrukt houden, anders kan het zijn dat er toch een klein beetje nog uitloopt als je hem eruit haalt.
Wel grappig trwns dat er nu zoveel meiden Gonal-F spuiten. Toen ik begon, dat was juni 2006, spoten alleen Kippie en ik Gonal-F.
Het lijkt nu wel een rage te worden;-)
In elk geval succes met spuiten!!

Liefs Scorpy

Spannend hoor spuiten. Wij moeten (mogen)  zaterdag beginnen. Ben benieuwd of ik het durf. Denk van wel.

Ik vind het wel grappig dat er idd nu zoveel meiden zijn die spuiten.

Veel succes allemaal.

groetjes Belle

Hoi,

Klinkt idd wel goed hoor..
Lijkt inderdaad dat dit minder is..Deze naald is naar mij idee ook dunner
dan die van Decapeptyl.

Succes!

bij ons in het ziekenhuis is het standaard procedure.
3x iui met clomid.
en daarna 3x iui met glonal f.
bij de laatste heb je meer kans op 2 a 3 groeiende eitjes.

ik heb alleen geen soort insuline pen.
maar moest de poeder met vloeistof eerst vermengen.
en terug spuiten in het flesje.
vandaaruit elke avond 75e optrekken en injecteren.

meiden, suxes allemaal met de injeties.
hopen dat het ook resultaat zal opleveren!!
groetjes, jana.

Terug
Bovenaan