Vandaag gaat het dan gebeuren

Beste dames,
Ik ben gisteren thuis gekomen van de camping voor een nieuwe echo. we hebben alles daar laten staan want we hopen na het weekend weer een paar dagen terug te kunnen gaan. Het vruchtje was nog steeds even klein en lag levenloos op de bodem van mijn baarmoeder. Vandaag wordt ik gecureteerd en ben ik 8,5 week. Waarschijnlijk is het vruchtje met 6 weken gestopt met groeien.
Ik was toch nog wel emotioneel gisteren al hoewel de klap vorige week het grootst was.Maar aangezien ik de hele week mij goed bleef voelen, geen buikpijn en geen bloedverlies kreeg ik toch weer een beetje hoop.
Maar goed, nu wordt het tijd om het hoofdstuk af te sluiten. Ik zal het verdriet bij mij dragen en meenemen in mijn leven..nu heb ik voornamelijk behoefte aan "back to normal". even geen spanningen, ben ik zwanger, of blijft het goed gaan.. even helemaal niets..gewoon genieten van mijn kids..mijn dochters eerste schooldag b.v..dat is toch ook bijzonder ? en straks ..wie weet groeit er toch nog een mooi nieuw leven in mij..

Issabel

p.s Doet het pijn, vloei je veel ?Duurt ht lang voordat ik weer naar huis mag ?
mijn andere miskramen gingen spontaan dus dit wordt mijn eerste keer.

Lieve Issabel,

Verdorie...
Ik kan het even niet bevatten hoor.
Ook ik weet dat er een beetje hoop was omdat ik in dezelfde situatie zit als jij.
Met 6 weken is het gestopt en ik ga dus maandag gecurreteerd worden.
Ook ik heb alleen nog natuurlijke miskramen gehad en dit word mijn 1e keer.
Ik hoop dat het mee gaat vallen maar ik kan je dus geen advies geven over de curretage.

heel veel sterkte,

Corina

Hi Meid,

Ik reageer even kort tussen de bedrijven door op mijn werk. Ik zou meer tegen je willen zeggen maar dat kan ik hier niet maken.

De curettage op zich is geen grote ingreep. Ik heb het in feb gehad en was om 9.00 uur in het zh en rond 13.00 uur alweer thuis. Ik heb niet veel gevloeid en had de eerste dag enkel last van menstruatiepijn. Het viel mij echt reuze mee. Emotioneel vond ik het wel heel erg zwaar. Maar dat hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.

Maak je over de ingreep geen zorgen, pas goed op jezelf en heel veel sterkte.

Knuffel en ik denk aan je.

Daantje

Lieve Issabel,

Heel veel sterkte!!!

De curettage zelf valt echt heel erg mee, hoor. Je krijgt een lichte narcose (ik heb me 2 dagen erna nog wat licht in het hoofd gevoeld, maar dat was niet naar, voelt een beetje als een wijntje te veel )

De ingreep zelf stelt niks voor. Daar zijn ze vrij snel mee klaar. Ik mocht 6 uurtjes later naar huis, toen ik goed wakker was en kon plassen. Ik heb vervolgens nog 1 week wat meer gevloeid en 0,5 week nog heel licht.

Nogmaals heel veel sterkte!!

Liefs Nanda

Lieve Issabel,

Wat ontzettend klote toch he, zo verdrietig!
Ik heb in mei een curretage gehad. In ons ziekenhuis is het gebruikelijk dat je een dag eerder wordt opgenomen en dan met wee-opwekkers en medicijnen in de baarmoedermond wordt voorbereid op alsnog een "spontane" miskraam of de curretage. Dat was heel vervelend, maar de curretage op zich en de narcose en de periode erna zijn ook mij heel erg meegevallen, wel wat vloeien, de eerste dag redelijk veel maar dat was bij mij snel over. Ik heb nog wel een paar weken wat bruinige afscheiding gehad, maar dat viel allemaal wel mee. Bij mij voelde het voornamelijk gewoon als menstrueren, dus wel iets wat je herkent.
Meid, ik wens je heel veel sterkte en zal aan je denken straks.

Liefs Solleke

Lieve Issabel,

Inmiddels zul je de hele ingreep achter de rug hebben. Ik hoop dat het je allemaal is meegevallen. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs, Kat

He meid,

Wat vervelend en verdrietig dat je dit mee moet maken. Ten eerste heel veel sterkte met je verdriet ik weet dat het niet makkelijk is.

Ik heb 4 miskramen gehad waarvan twee spontaan zijn gekomen na heftige buikkrampen.  (5 en 7wk zwangerschap) En twee keer ben ik gecuretteerd (bij 9 en 12weken zwangerschap). Op zich vond ik het minder zwaar toen het spontaan kwam. Ik heb nogal wat last gehad van de narcose en de toestanden erom heen. Ik moest een nachtje blijven terwijl ik zo graag lekker wou uithuilen bij mijn mannetje. Ik ben 's avonds met spoed gecuretteerd omdat ik zulke heftige weeen had.
De curettage op zich steld niet veel voor. Daar hoef je je ook niet bang voor te maken echt niet. Het doet geen pijn en je bent ook helemaal weg. Het enige wat ik erg vervelend vond waren de indrukken in het ziekenhuis. Ik was nog nooit in het ziekenhuis geweest en vond alles eromheen gewoon eng en je moet overal lang op wachten.

Dus wees niet bang voor het curetteren, op zich kun je dan ook weer verder. Het is vruchtje is weg en je kunt beginnen met het verwerken van je verdriet. Het nadeel is wanneer je moet wachten dat het spontaan komt dat het emonioneel ook heel erg veel van je vraagt. Ik hoop dat het je allemaal mee valt in het ziekenhuis. Ik vind het altijd zo vervelend als iemand in zulke angsten moet zitten. Ik wou dat ik wat voor je kon doen. Sterkte wij leven met je mee.

Hou je taai he.

Groetjes Bibi****

Terug
Bovenaan