Vandaag gebeurde er opeens een heleboel...

Vanmorgen voor controle geweest bij de verloskundige. Er bestond nog steeds twijfel over de ligging en het was zeker dat hij nog niet is ingedaald. Ook had de baby een hartslag die aan de hoge kant was en bewoog weinig.....

Moest voor een echo en ctg naar MCL Leeuwarden. Meneertje lag nog steeds in een onvolkomen stuitligging en is dus nooit gedraaid. Ze dachten wel dat hij was gedraaid maar dit moest een vergissing geweest zijn.....

Ik mocht gelijk, na een goed voorlichtingsgesprek en het bespreken en overwegen van risico's, naar de verloskamer voor een uitwendige versie........

Ik ben blij dat ik dit alles niet van te voren wist want dan had ik er alleen maar tegenop gezien. Het is me meegevallen.....kon me goed ontspannen en het was maar eventjes vervelend.

De echo liet zien dat de versie succesvol was verlopen want het hoofdje ligt naar beneden nu. Daarna heb ik ruim een uur aan het ctg apparaat gelegen om te kijken hoe de baby erop zou reageren......de kleine was wel wat ontdaan want bewoog vrijwel niet en hartslag daalde iets. Ze zouden geen enkel risico nemen. Mocht er twijfel bestaan over de conditie dan zouden ze hem vandaag nog halen.....AH! Dacht ik, ik moet iedereen nog bellen en ik ben hier nu helemaal alleen!

Gelukkig kwam zoonlief na ruim een uur weer bij, begon weer te bewegen en de hartslag bleef regelmatig.......wat een opluchting!

Nu moet ik rustig aandoen, kan wat buikpijn krijgen (voel het al wat zeuren) en moet letten op bloedverlies........maar al met al voel ik me heel goed. Het is me echt meegevallen!

Nu hopen dat hij goed blijft liggen en het niet voor niks is geweest.............

P.s: tijdens de echo berekende de computer de groei van Sven op 40 wkn en 3 dagen...........ik ben vrijdag 37 weken dus wie weet komt hij eerder....ze schatten zijn gewicht nu op 6 pond......

Liefs Jessica en de kleine Sven

Zo, dat was het dagje wel zeg voor jou en vooral zo onverwachts..

Als de kindjes eenmaal gedraaid zijn door een gyn, dan kunnen we toch niet meer zo heel snel terug draainen volgens mij.

Rustig aan vandaag dan maar..

Zo wat een dagje zeg! En dan ook nog helemaal alleen in het zh! Ik moet er niet aan denken. Gelukkig ligt de kleine nu de goede kant op. En misschien laat hij wel eerder zijn gezichtje zien.

Ja, inderdaad.......voel me goed hoor, af en toe wat harde buiken......straks even lekker douchen. Morgen naar de pedicure en de kapper en dan ben ik er wel klaar voor ;-)

Liefs Jessica

Blij voor je dat het met de kleine toch nog goed gaat. Het is wel een inschatting wat ze doen die van ons zou nou 2700 zijn volgens de meting van vanochtend en 2 weken geleden was hij 2 weken voor en vandaag lag ie prima op schema.

Terug
Bovenaan