Vandaag gesprek gehad en we staan ingepland voor de eerste IVF

Hoi meiden,

Hier weer eens een update van mij.
Om 11 uur vandaag hadden we een gesprek in het UMC Utrecht omdat we aan de beurt zijn voor IVF. Het tijdsplan is met ons doorgenomen en zodra ik ongesteld wordt moet ik bellen. Vanwege de wintersport ga ik niet meteen eind van deze week bellen (dan wordt ik ongesteld) maar de volgende ronde zodat we nog even onbezorgd op wintersport kunnen. Dit was voor het ziekenhuis geen probleem gelukkig. De arts zei zelfs je MOET eerst op wintersport! Lekker uitwaaien en uitrusten!

Week 10 staan we ingepland. D.w.z. eind week 10 (eind van de wintersport ook) wordt ik als het goed is ongesteld en dan gaan we meteen van start. Op dag 2 van mijn menstruatie moet ik komen voor een uitgangsecho en ik moet meteen beginnen met de hormonen.
Ik heb een recept meegekregen voor 4 soorten hormonen waarvan ik er 3 moet spuiten en er 1 in moet slikken.
De apotheek moest ze bestellen dus ik kan ze morgen ophalen. (volgens de apotheek zijn het 2 tassen vol)
Er is wel nog een heel gedoe met de betaling. De zorgverzekeraars betalen volgens de apotheek veel te laat en daarom wil de apotheek dat wij het eerst zelf voorschieten. 1100,- EURO!!!! Die lui zijn gek hoor! We hebben het geld wel maar uit principe willen we het gewoon niet betalen.
Ik heb de verzekeraar gebeld en gezegd dat ik veel teveel premie betaal voor dit soort slechte service. Zij zijn slechte betalers en wij mogen het opknappen. Ze gaan nu contact opnemen met de apotheek om een regeling te treffen.

Alles is dus geregeld en het gaat zowiezo door in week 10. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen en wij hebben er 1 van. Wel een beetje een bijzonder gevoel hoor! Zou het dan toch een keer gaan lukken?

Het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak is dat ik uiterlijk dag 2 van mijn menstruatie voor de echo moet komen en wij nog net in Frankrijk op vakantie zijn of net terug zijn als ik ongesteld moet worden. Stel het is een van die keren (heel soms gebeurd me dat) dat ik 1 of 2 dagen te vroeg ongesteld wordt dan moeten we zorgen dat we de volgende dag thuis zijn voor de echo. We rijden met vrienden mee dus hebben geen eigen auto bij ons wat zou betekenen dat we dan allemaal 1 of 2 dagen eerder naar huis moeten. Dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling en erg vervelend voor de andere 2 dus we moeten daar nog even een oplossing voor regelen. Een extra auto kan dit wellicht oplossen.

We hebben alleen de prikinstructie niet vandaag gekregen. Daar moeten we nog even apart voor komen bij de verpleegkundige. Wel hebben ze bloed beprikt bij ons beiden. Dit moest omdat wij ervoor hebben gekozen om als er meerdere goede eitjes zijn degenen die over blijven in te laten vriezen zodat er een mogelijkheid is voor een extra terugplaatsing. Ze willen ons daarom testen op HIV, gele koorts en nog een aantal enge dingen.
We moeten ook nog beslissen wat we met de ingevoren eitjes willen doen in het geval dat mijn man plotseling zou overlijden. Dan zou ik misschien nog zwanger willen worden van zijn kind maar dan moet hij daar tijdens leven wel toestemming voor hebben gegeven. Ons ziekenhuis plaatst niet terug als de man er niet meer is maar ze kunnen ons wel begeleiden naar een ander ziekenhuis. Maargoed aan dit scenario denken we maar niet teveel he!

Ik voel me beter dan voor het gesprek. De arts was heel lief en rustig en ze heeft ons gerustgesteld. Ik merk dat ik er nu toch wel naar uit begin te kijken. Ze zei ook dat de punctie met pijnstilling goed te doen is en dat de pijn maar 2 tot 3 minuten duurt.
Ze zei wel dat de wachtweken een stuk zwaarder zijn dan bij IUI. Maargoed ach leuk is het toch nooit dus we moeten de knop gewoon omzetten.

Ik voel me nu in ieder geval wel ok. Kom maar op met die IVF!!

lfs inge

Hé Inge,

Spannend, het komt nu wel echt dichtbij hé!
Geniet eerst maar eens lekker van je wintersport, des te meer ontspannen kun je er tegenaan.
Je hebt groot gelijk dat je dat geld niet voor gaat schieten. Laat ze het lekker zelf uitzoeken!

Liefs Astrid

jeetje meid,wat spannend allemaal
ik ben hier pas nieuw dat je niet denkt wie is dat nu weer!!
maar ik ga binnenkort ook voor ivf en dacht ff bij jou kijken wat
me te wachten staat!!ik hoop dat alles goed komt,
en laat het ff weten he ?
heel veel succes en ga eerst lekker genieten van je vakantie
gr xx voetbalgek

Hallo Inge,
Eindelijk is het zover! Eerst nog even lekker genieten van de wintersport. Uit ervaring weet ik dat het heerlijk is om in de gezonde buitenlucht lekker actief te zijn. Als er een zonnetje bij komt is het helemaal genieten. Maak er een gezellige vakantie van en zorg dat je goed uitgerust bent, zodat je er emotioneel weer helemaal tegenaan kan. Het zal allemaal best wel zwaar zijn zo'n IVF behandeling. Mijn schoonzusje heeft het meegemaakt, en het is behoorlijk heftig allemaal. Pas bij de 3e IVF behandeling is ze zwanger geworden van haar eerste kindje.
Ik hoop in ieder geval dat het allemaal een beetje mee zal vallen, maar dat horen we vanzelf.
Groetjes en fijne vakantie.
Jeanette

hoi,

dus het begin voor de IVF is gemaakt!!! nog even lekker op vakantie en dan kun je er tegenaan. ik ben nu met de tweede IVF bezig en ik vind het tot nog toe gelukkig weer goed te doen. vandaag eerste echo gehad,er zijn een paar grote follikels aan het groeien en heel veel kleintjes,vrijdag terug en dan wordt de punctie alweer afgesproken! en hopelijk valt die net als de vorige keer ook weer mee.
wat raar dat je de med eerst zelf moest betalen zeg,daar ben je dan zo goed voor verzekerd he?! meer betalen en het wordt er niet beter op zo!

gr. moniek

Hoi Inge,

Ik lees regelmatig mee en kom jouw verhalen vaak tegen op het forum. Ik vind dat je er een hoop van af weet en er ook goed mee om weet te gaan. Het doet me vaak goed om jouw verhalen te lezen. En nu trof jouw verhaal me helemaal, want we lopen precies synchroon! Ik ben ook vandaag ongesteld geworden en start de volgende cyclus met de eerste IVF! We  hebben volgende week nog een intake gesprek, dan medicijnen halen en wachten tot de volgende menstruatie. Spannend! Ik heb net als jij zo'n houding van: Kom maar op! Ik weet nu al dat de komende 4 weken erg lang gaan duren, ik heb helaas niet nog een lekkere vakantie in het vooruitzicht.... Maar ik wens jou een prettige vakantie.

Lique

Hee Lique en meiden,

Helaas lopen we niet meer gelijk. Ik heb nadat week 10 was ingepland een nacht wakker gelegen.....zo van ojee zul je net zien dat ik in Frankrijk zit en dat ik dan net door het hoogteverschil in de bergen 2 dagen te vroeg ongesteld wordt....
We rijden met vrienden mee dus we kunnen niet zomaar eerder naar huis. En als ik bv op donderdag ongi wordt dan moet ik vrijdag of zaterdag voor de echo en dat ga ik dan niet redden. PANIEK!
Dus alles omgezet naar de volgende cyclus maar nu heb ik er weer geen goed gevoel over. Ik bedoel...hoe groot is de kans nu eigenlijk dat het mis gaat met een regelmatige cyclus. Ik wordt eigenlijk altijd op zaterdag ongesteld dus tja. We komen ook op een zaterdag thuis...dus dan kan ik makkelijk dat 2/3 het ziekenhuis redden want dat is dan op zondag of maandag.
HELP wie o wie geeft mij advies.

lfs ing

Hoi Inge,

Ik heb in dezelfde situatie als jou gezeten dus denk dat ik je wel een beetje op weg kan helpen. Ik ben vorige week ongesteld geworden en zou theoretisch met de 2e poging kunnen beginnen. Maar wij gaan 18 maart op wintersport. Het zou krap aan kunnen maar dat betekent dat alles volgens het boekje zou moeten gaan en dat gaat het bijna nooit. Dus heb ik besloten om nog een cyclus over te slaan. Het is gewoon heel belangrijk dat je met zo min mogelijk stress aan IVF begint en ik merk dat mijn beslissing mij heel veel rust heeft gegeven. Ik begrijp hoe graag je wil beginnen maar denk dat het niet verstandig is om er op deze manier aan te beginnen. Dit was ook het advies  van ons ziekenhuis aan mij.  Mijn advies aan jou is om lekker op wintersport te gaan, er heerlijk van te genieten en dan ben je er helemaal klaar voor! Heel veel succes met het nemen van je beslissing. groetjes Noortje

Terug
Bovenaan