Vandaag goede echo en toch maandag opnieuw :(

Hey meiden,

Ook hier eindelijk m'n 12 weken echo en ons druifje was keurig op schema! Alles zag er goed uit en ook de baarmoedermond was mooi gesloten. Maar....omdat mijn buik volgens de gyn al best vorm aan begint te nemen wil hij dat er a.s. maandag op radiologie een uitgebreide onderbuik echo gemaakt wordt omdat hij vindt/denkt dat een "echt" buikje met 12 weken niet vanuit de zwangerschap kan komen omdat darmen wel opzetten maar geen echte bolling kunnen veroorzaken en de baarmoeder ook nog niet... Ik ben nog in verzet gegaan dat dit mijn 3de kindje is en dat de jongste nu 11 maanden, dat het vast daardoor komt???? Dat ik in mijn vorige zwangerschap met 9 weken ook mijn broeken niet neer aan kon....etc.etc.
Phoei heb je een goede echo van je beebje...wordt je onzeker gemaakt over je buik...ppfff :(
Hoe staat het met jullie buikjes?

Liefs Elain

Hey meid.

Wat vervelend dat ze je nu zo onzeker maken over de grote van je buik.
Gelukkig zag jullie druifje er wel goed uit.
Ik heb hier geen ervaring mee en heb het ook nog nooit gehoord.
Veel succes maandag!

Liefs

Ps ik ben vandaag 13 weken en ik heb ook iets een buikje, kan mijn broeken ook al een tijdje niet meer aan.

@Redaro wat fijn te horen dat jij je broeken ook niet meer aan kunt! Ik heb er ook nog nooit iemand over gehoord en ook na het uitpluizen van verschillende sites kom ik het niet zo op deze manier tegen, juist dat sommige ook al een echt buikje hebben. ppfff ben vandaag al de hele ochtend jankerig kan echt om alles huilen, stomme hormonen helpen niet en die gyn is gewoon een #$* ... zo hihih moest het even kwijt :)

Liefs Elain

Hoi Elain,
Wat vervelend zeg. Gelukkig gaat alles goed met je kindje. Ben benieuwd wat de gyn volgende keer tegen mij gaat zeggen. Heb sinds het weekend ook in 1x een behoorlijke buik gekregen. Was gisteren zwangerschapsbroeken gaan halen. De dame in de winkel vroeg hoe ver ik was en keek me verbaasd aan toen ik zei dat ik nog maar 3 maanden was. Ze vroeg zelfs of ik wel zeker wist dat er geen tweeling in zit. Ben morgen pas 12 weken, dus ben benieuwd! Je bent niet de enige! Laat ze het maar goed onderzoeken, op zich beter toch? Waarschijnlijk is er niks aan de hand! Succes x

Hi Elain,

Bij mij zagen mensen al met 6 weken dat ik zwanger ben!Bij mijn vorige 5 zwangerschappen dachten ze ook meerdere malen dat ik een tweeling zou krijgen,wat niet zo was.Mijn baarmoeder liep altijd 1 maand voor op de zwangerschap.Nooit een verklaring voor gevonden.Maandag heb ik de 1e controle een heel benieuwd wat ze er nu van zeggen.
Maak je niet te druk,het zal vast niets zijn.
Ik hoop dat je je verder goed voelt en je kunt genieten van je zwangerschap!Liefs,ilona

Ook ik heb er nog nooit van gehoord. Met 6 weken kon ik m'n broeken al niet meer aan en niet veel later begon ik al echt een buikje te krijgen (dit is m'n 1e kindje). Er is nooit wat over gezegd bij mij en de kleine spruit doet het nog altijd hartstikke goed. Bij een volgend kindje zie je het inderdaad al eerder en daarbij hangt het ook af van de positie van je placenta. Als die aan de voorkant ligt ga je over het algemeen ook eerder een buikje zien (zoals bij mij). En natuurlijk hangt het ook van je postuur af, als je slank bent zie je het ook vaak al eerder. Vind het maar vreemd dat je hiervoor terug moet komen. Zou gewoon van het positieve uitgaan!!
Groetjes van een septembermama

Ik heb ook al een flink buikje, ga vandaag zwangerschapsbroeken halen. Ik kan geen één spijkerbroek meer aan (terwijl ik een nieuwe al een maatje grote had gekocht)
Ook nog nooit gehoord dat dit een probleem zou zijn, maar misschien toch fijn dat er voor de zekerheid naar gekeken wordt.

In ieder geval succes maandag en ik hoop dat het allemaal goed zal zijn!

Terug
Bovenaan