vandaag naar de gyn

Vanmiddag heb ik een gesprek bij de gyn, omdat ik graag pijnstilling wil bij de bevalling. Nu werd me verteld dat dat alleen maar kon als ze een datum plannen en me inleiden.. dit zie k dan ook niet echt zitten, wilde eigenlijk de natuur zijn gang laten gaan.Dus nu maar overleggen of er nog andere mogelijkheden zijn..

Wat voor bijzondere pijnstilling wil je dan?
Ik was gister bij de gyn en zowel ruggeprik als beenprik zijn in principe geen probleem. En we hebbe n juist afgesproken dat we in principe tot 41 weken afwachten of het spontaan op gang komt, omdat dit de minste kans op complicaties geeft ( vorige keer inleiding en uiteindelijk ks)

Lijkt mij een vrij standaard verhaal, dus verbaas me over de reactie van je gyn. Goed plan om het nog eens met de vk te bespreken.

Bij de gyn geweest. De vk had het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Bij ons in het ziekenhuis kunnen ze de ruggenprik alleen voor 100% garanderen als ze je inleiden. Dit doen ze alleen als de baarmoeder mond is verstreken en al 1 of 2 cm ontsluiting is. Je komt dan iedere week voor controle en krijgt dan een in wendig onderzoek. Het is dus niet zo dat ze gewoon weg een datum prikken en je dan inleiden ze houden wel rekening met de natuur...

bij ons kan je wel pijnstilling krijgen ook als het gewoon begint. maar vooral met inleiden erg voorzichtig omdat net zoals mama van finn bang zijn voor complicaties

Terug
Bovenaan