vandaag naar het cb geweest

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

elke keer denk ik weer
ach Ryan doet het goed ik ga me nergens zorgen om maken wat ze ook zeggen

vorige maand was hij maar een pond aangekomen en kreeg ik commentaar dat het te weinig was en dat ze "als ze moesten geloven wat ik zei dat hij at" ze het maar op
zijn bewegelijkheid gooide.

Ryan is vorige week niet lekker geweest en at en dronk bijna niet vanwege verstopping
daarna kreeg die een paar dagen diarree dus tja was er al bang voor

vandaag dus op het bureau geweest en hij was maar 100 gram aangekomenmaar wel
1,5 cm gegroeit
hij is nu dus 72 cm en 8320 gram
tja en idd hij is best ielig ja maar dat si denk ik ook een beetje zijn bouw.

verder gaat kwa ontwikkeling alles goed  en zit hij op de gemiddelde lijnen dus hoefde me geen zorgen te maken, nu hoef ik pas bij 1 jaar terug ( nu is hij 9 maanden over 2 dagen)

nu maak ik me dus wel zorgen over zijn gewicht he
hij begint gelukkig al weer beter te eten en drinken maar ga toch maar even een paar keer in die 3 maanden extra wegen .

lang verhaal maar moet het ff kwijt

liefs moekje

Hoi meid,

ik begrijp je gevoel helemaal hoor. Want ook ik zeg tegen mezelf dat ik mezelf niet meer druk ga maken om wat het CB zegt. Maar iedere x als ik daar kom, ga ik toch met een raar gevoel naar huis.

Dylano loopt nml. tegen de bovenste lijn met zijn gewicht. Begin apr. was hij 11.800gr. Hij kruipt ook nog niet echt, en verbrand dus minder als kindjes die het wel doen.
Maar ga ze maar eens dwingen om iets te doen?? Dat is prs hetzelfde met jullie Ryan... Als hij zijn flessen niet leegdrinkt en/of heeft diaree is het logisch dat hij niet zoveel aankomt. Ik vind dat ze ons niet zo onzeker moeten maken... Dylano is voor ons, ons 1e kindje, en daar kunnen ze best rekening mee houden vind ik.
Ik zei laatst ook bij het CB: "maar wij ( ik en papa) zijn ook niet de dunste". Toen zei ze: "jamaar dat mag niet meer gezegd worden, dat kon 4jr terug nog, maar nu niet meer hoor". Wat moet ik daar nou mee denk ik dan??
Maar goed... Hij doet het voorderest super, en is altijd stikvrolijk!! Ook is hij nooit echt ziek geweest, en mocht hij dat wel worden, heeft hij genoeg reserves over

Het is jou kind, en als jij vind dat hij het goed doet, probeer jezelf dat dan voor te houden. Want mama's kennen hun kind het beste...

Een knuf voor jou!!

Liefs Debby.

Hoi Moekje en ook Debby,

Dat ik geen fan ben van het CB heb ik nooit onder stoelen of banken geschoven. Dat is vooral ivm het gevoel dat jullie beschrijven. Ze maken je zo onzeker. Nooit eens een leuk compliment of iets aardigs, nee alleen maar grafieken, curves, gemiddelden en belerende opmerkingen. Bah!

Blijf goed naar jullie mannetjes kijken. Moekje, als je dacht dat het niet goed zou gaan met Ryan, dan zou je direct aan de bel trekken (en niet bij het CB). En Debby, natuurlijk ga je proberen dat Dylano niet met overgewicht te maken krijgt.... Maar nu al?
Vertouw op je gevoel (hoe moeilijk dat je soms ook gemaakt wordt).

Gelukkig worden de bezoekjes nu wat minder frequent.

Ggoetjes, Karin

Hoi meiden,

Ik werd ook altijd ontzettend onzeker van het CB zeker gezien mijn toch al niet zo stabiele mentale toestand. Dus nu heeft mijn man besloten om deze taak van me over te nemen. Hij is altijd vrij   op vrijdag om voor onze kleine meid te zorgen en hij heeft zoveel dagen dat als Maaike straks op vrijdag naar het kinderdagverblijf gaat hij gewoon vrij neemt om met haar mee te gaan.
Hij filtert voor mij alle onnodige opmerkingen en aanmerkingen uit de praatjes en ik hoor dus alleen de nuttige tips en andere zaken.

Ik weet het ik ik bof ontzettend met mijn man en ik zou hem dan ook zeker niet meer willen missen.

Groetjes
Inge

Hoi Moekje,

gewoon niet te druk om maken hoor, als je mannetje gewoon vrolijk is en het goed met hem gaat is er toch niets aan de hand. En ja als hij net ziek is geweest kan hij ook niet heel veel aankomen.
Levi is trouwens ook 72 cm en 8500 gram maar omdat hij een ontzettend bolle toet heeft ziet hij eruit als hollands welvaren. Vooral mijn schoonouders zeggen altijd nou hij is echt een dikke baby he!
Joh niets van aantrekken want jij kent je kindje het beste!!

groetjes chimene

Bij mij is het nu eens net het tegenovergestelde.

Ik ben absoluut geen fan van het CB, maar de laaste keer dat ik er was, en Benthe weer maar 100 gram was aangekomen, zeiden ze, ja, dat kan best, een kind van rond de 7 maanden kan nu een eigen drinkritme en hoeveelheid gaan ontwikkelen, dus dat heeft ook te maken met hoeveel ze groeit!

Dus zie je gesterkt door het feit dat het jouw kind is en je op je eigen instinct moet vertrouwen!

Groetjes Martine

hoi
wat zijn ze dan toch verschillend die consultatieburo,s.waar ik heen ga is het heel gemoedelijk,ga er nooit met een slecht gevoel weg,ze luisteren goed naar me,geven tips maar heb niet het gevoel dat ze iets opdringen.ze geven juist vaak complimenten.
zo,n verschil

gr petra

Hoi

Nou ik zeg ook niets van aantrekken, en daarbij weten ze volgens mij zelf niet eens wat ze zeggen. Jim is 7,5 mnd en maandag naar het cb geweest. Hij was 74 cm en woog 8250 gram en tegen mij zeiden ze dat hij het helemaal top doet dus. Laat je niet gek maken en luister naar je eigen gevoel, dan heb je het meestal wel bij het rechte eind.

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan