Vandaag om 13:00 naar het ziekenhuis

Hoi hoi,

Vandaag ga ik weer naar het ziekenhuis. Ze gaan kijken of het vruchtje uit me is gekomen.
Waarschijnlijk heb ik het vorige week donderdag verloren. Het is misschien raar, maar ik heb het afgespoeld en op een wit blaadje gelegd.
Met een euro ernaast om te laten zien hoe groot het vruchtje was. En toen heb ik er foto's van gemaakt. Misschien hebben ze er wel wat aan in het ziekenhuis.
Ook heb ik een verslag gemaakt vanaf het begin toen het fout ging. Tot de dag dat ik geen bloed meer verloor.
En ik heb ook een hele waslijst gemaakt met vragen over de onderzoeken.
Wat ik me de laatste dagen ook weer herinnerde is dat ik waarschijnlijk 14 jaar geleden ook een mk heb gehad. Ik was toen net aan de pil en mocht niet sexen de eerste maand.
Waarschijnlijk hebben we dat wel gedaan. Want toen ik ongesteld was kwam er een raar vliesje uit me. Maar ja, ik was toen 16 en durfde er niet echt over te praten.
Maar nu ik het vruchtje deze keer zag leek het wel op het vliesje van 14 jaar geleden.
Dus dat ga ik ook maar vertellen.
De vorige keer had ik trouwens een mooi rond zakje, nu leek het wel ontploft.
En deze keer heb ik denk wel 6 stolsels verloren ter grootte van het vruchtzakje. En wat minder bloed dan de vorige keer. En dus geen krampen gehad.
Want de vorige keer had ik geen stolsels maar heel veel bloed. En wel twee uur krampen gehad.
Sorry dat mijn verhaal zo lang is. Maar ik wilde het even kwijt.

Ik laat van me horen.

Liefs Nance

Jij gaat goed voorbereid naar het ziekenhuis, goed zo! Ik hoop dat je goede antwoorden krijgt en ze je meer kunnen informeren wat de onderzoeken betreft.

Ik had zondag een hele reactie gemaakt bij jouw eerdere vragen of iemand meer wist wat deze onderzoeken betreft, bericht niet geplaatst! Ik denk dat ik op sluiten heb gedrukt ipv plaatsen, haha!

Maar goed, ik heb dus ook de onderzoeken gedaan. Ik hoef je dus niet meer te vertellen wat er allemaal bij komt kijken, want dat hoor je straks natuurlijk. Je moet goed nadenken of je het wilt of niet, want het gaat inderdaad een paar maanden duren met een grote kans dat er niets gevonden wordt.
Dat is dus een van de redenen waarom ze liever niet hebben dat je zwanger wordt, dan hoeft er geen haast gemaakt te worden.
En vaak kan je die tijd ook wel gebruiken om lichamelijk en in het koppie weer een beetje bij te komen van alles.
Ik begrijp van jou dat je er  op zich wel gebruik van wilt maken, het geeft je toch het gevoel er iets aan gedaan te hebben.

Maar goed, ik heb inmiddels de uitslagen en ik dacht ook dat er niets gevonden zou zijn, maar er bleek uit te komen dat mijn stollingswaarden niet goed zijn. Kort door de bocht  houdt dit in dat de doorbloeding in je baarmoeder niet goed is waardoor het vruchtje niet goed kan nestelen en/of niet goed kan  ontwikkelen met als gevolg afstoting.  
Dit zou betekenen dat ik bij de eerstvolgende keer bloedverdunners moet gaan spuiten.

Maar ik ben na de curettage zo ziek geworden dat ik met hoge koorts, 40,6 en een lage bloeddruk, 80/40 met spoed opgenomen moest worden.
Later bleek dit sepsis te zijn. Heb nog een week via infuus zware antibiotica gekregen.
Tien weken later ben ik gaan prikken voor stollingsonderzoek (dit is standaard, vlak na curettage heeft nog geen zin), maar nou denkt de gynaecoloog dat het ook zou kunnen dat mijn lichaam toen nog niet voldoende hersteld was van de sepsis en ze dus niet op die uitslag wil blindvaren. Dus ben ik nog een keer gaan prikken om het alsnog uit te kunnen sluiten dan wel definitief vast te stellen.
Eigenlijk hoop ik op het laatste, want dan weet ik tenminste iets!

Nou, veel sucses in het ziekenhuis en we lezen vast nog wel hoe het gegaan is.

Gr. Ariane

Hoi Nance,

Ik wilde je nog veel sterkte toewensen voor je bezoek aan het ziekenhuis vanmiddag. Als het oged is ben je al geweest...ik ben benieuwd hoe het met je gegaan is!

Liefs,

Ginger

Terug
Bovenaan