vandaag ook 37 wkn

A

Anoniem

Guest
Goeiemorgen,

JOEPIE, ik heb vandaag ook officieel de 37 wkn bereikt  en mag dus vanaf vandaag thuis bevallen.

Helaas weet ik nog steeds niet of ik dat wil. Thuis = lekker vertrouwd - poliklinisch = geeft veilig gevoel...................het heeft allebei z'n voor en nadelen.
Nou ja, het geeft niet, volgens de VK kan ik nog op het allerlaatste (als ik al stevig aan het puffen ben) beslissen wat ik wil.
Ik zie wel hoe de bevalling verloopt en waar ik eindigd. Ik ga me er nu niet meer druk om maken.

Het bed staat op klossen, wel hoog zeg, moet er bijna uitspringen.

Vandaag ga ik mijn vluchtKOFFER maar eens klaar maken. Je weet maar nooit.

Kruimel

Lekker gevoel he, als je die 37 weken bereikt hebt. Ik moet nog 6 dagen en dan ben ik ook zover. En als het goed is gaat het daarna ook niet lang meer duren.

Syl

Hoi Kruimel,

Gefeliciteerd met het bereiken van deze grens! Lekker gevoel he?
Wij hebben uiteindelijk maar besloten om toch poliklinisch te bevallen. Ten eerste omdat we toch zo'n 20 minuten van het ziekenhuis af zitten en bovendien vindt ik het inderdaad een veilig gevoel. De vorige twee keer hebben we dat ook gedaan en eigenlijk is ons dat super 'bevallen'. Beide keren moest ik de nacht ook in het ziekenhuis blijven en ondanks dat mijn man er toen niet bij was, vond ik dat toch wel prettig. Je bent toch de hele nacht wakker en ik had voortdurend zoiets van :zou dit wel goed zijn? Dan kun je gewoon iemand roepen die je even geruststelt.

Groetjes, Petra

Ha die Kruimel!!

JOEHOEOEOEOEO!! ben ook 37 wk vandaag...
Ik weet niet of je dat meegekregen had maar ik moet nu ivm streptokokken bacterie sowieso in het ziekenhuis bevallen dus dat ik vanaf vandaag thuis zou mogen bevallen is voor mij niet van toepassing...
Voordat we die bacterie ontdekten had ik precies hetzelfde als jij: ik kon geen keuze maken en had dat dan, op aanraden van de vk, ook nog niet gedaan. Ik zie wel op dat moment, dacht ik!
Die bacterie kun je bij je dragen zonder dat je t zelf weet en bij de bevalling kan die besmettingsgevaar opleveren voor je baby. Die kan daar zelfs een aantal ernstige dingen aan overhouden zoals hersenvliesontsteking, longontsteking en bloedinfectie.
Nu ben ik natuurlijk heel blij dat ze dit bij mij op tijd ontdekt hebben want ik ga in het ziekenhuis gelijk aan een infuus met antibiotica en dan is het risico tot een minimum beperkt.
Maar wat ik je eigenlijk mee wil geven: er zijn waarschijnlijk een heleboel dingen die risico voor je baby op kunnen leveren waar wij geen weet van hebben. In dat geval kun je beter  mensen om je heen hebben die er verstand van hebben en alle middelen tot hun beschikking hebben?!!
Als het allemaal goed gaat kan thuis bevallen vast heel prettig zijn maar je zult t jezelf nooit vergeven als er iets gebeurt en er niet direct ingegrepen kan worden omdat je nog naar t ziekenhuis moet.
Iemand zei laatst tegen mij: thuis bevallen doe je voor jezelf en niet voor de baby!
Ik wil je echt niet bang  maken maar in nl wordt wel heel makkelijk gedacht over een thuisbevalling terwijl t absoluut niet zonder risico is.
Succes met je uiteindelijke beslissing

Ik heb gister de klossen opgehaald maar ze moeten nog onder het bed.....helaas is mijn ziekenhuisbevalling geen excuus....
Koffertje (tas in mijn geval) staat voor de helft ingepakt...babykleertjes liggen klaar in de kast en wat eigen spulletjes heb ik nu gewoon nog nodig dus helemaal  startklaar  is ie niet maar dat is snel genoeg gedaan denk ik! (hoop ik..haha)

Nou, geniet er lekker van vandaag en succes met alles!!

Liefs Lotte  

Hoi Kruimel,

Wat fijn dat je weer een mijlpaal bereikt hebt. Geeft weer een stukje rust lijkt me.
Ik moet zelf nog 1,5 week voordat het zover is. Heb al wel besloten om in het ziekenhuis te bevallen. Ook als het niet medisch gezien nodig is. Vind het zelf een veiliger idee. Maar, het ligt ook een beetje aan de situatie enzo.

Sprak laatst een kraamhulp en die zou zelf nooit thuis bevallen. Stel dat er tijdens de bevalling comlicaties optreden en je moet alsnog naar het ziekenhuis. En het is net spitsuur of zo. Dat kost allemaal extra tijd. Toen ze dat zei, was ik helemaal overtuigd.
Misschien ook iets om mee te nemen in je overweging. Aan de andere kant ken ik heel veel vrouwen die zweren bij een thuisbevalling. Dus het blijft lastig.

Succes nog met de laatste loodjes

groetjes Empe

Hoi Kruimel,

Wat een goed gevoel he, die 37 weken! Ik ga wel proberen of het thuis gaat lukken, het ziekenhuis is hier zo'n 10 a 15 minuutjes vandaan dus daar ben ik zo als het nodig is. Het lijkt mij gewoon heel erg prettig, onder m'n eigen douche, op m'n eigen wc met m'n eigen spullen om me heen. Maar het kan ook zo maar zijn dat ik na een paar uur roep... breng me NU naar het ziekenhuis hahaha. Ik laat het dus nog een beetje open en het idee dat ik op het allerlaatste moment (zelfs tijdens de bevalling) zo in het ziekenhuis ben geeft mij een gerust gevoel. Alle opties staan nog open, wat willen we nog meer?!

Plezier met het inpakken van je vluchtkoffer... Die van mij staat al klaar, met de maxi cosi er onder zodat we die niet kunnen vergeten hahaha

Jettepetje

Hoi,

Wat een heerlijk gevoel hè, die 37 weken. Ik vond het ook echt een mijlpaal.
Het is gewoon heerlijk om te weten dat je nu ook thuis mag bevallen.
Zelf wil ik wel heel graag thuisbevallen. Heerlijk eigen spulletjes om me heen. En na de bevalling gewoon al op de goeie plek zijn en niet nog een keer naar huis moeten (dat is namelijk iets wat mij dan weer niks lijkt).

Nou sterkte met de laatste loodjes (zo kan je die laatste weken nu echt gaan noemen).

Groetjes Rinske 38,3 wk

Hoi Hoi,

Na jullie verhalen neig ik meteen weer sterk naar het veilige zh.

Wat 1 van jullie zei; je weet maar nooit wat er boven je hoofd hangt.
Nou wonen wij erg dicht bij het zh, +/-  5 á 10  min rijden, maar het moet maar hoge nood zijn en je moet eerst op de ambulance wachten, mij (en eventueel de kleine) inladen, er naar toe rijden  en je bent zo weer een poosje verder.
Mijn vluchttasje staat (bijna) helemaal klaar dus ik ben er bijna helemaal klaar voor.

Dus ik denk toch dat ik poliklinisch wil bevallen, maar we zien wel hoe het loopt. Voor hetzelde geld gaat het zo snel dat ik geeneens de tijd heb om weg te gaan.

Kruimel

Terug
Bovenaan