vandaag ook de eerste keer zwemmen

Ik ben nu 4 maanden en dus hoog tijd voor een zwempartij met zijn allen....Buiten regent het heeeeeeel hard, dus lekker naar het zwembad met het dak erop....met papa mama en ilse

In mijn Nijntje bandje

en lekker drijven....

en naar ilse kijken want die kan al heel goed zelf zwemmen

Groetjes Yvonne

wat leuk dat je ook bent wezen zwemmen,heerlijk he!! en spannend zekr, de eerste keer, vond ik toen wel! heb je haar ook onder water gehouden?.....

weet je wat ze vaak ook lekker vinden (zeiden ze bij baby zwemmen) dan pak je ze onder de okseltjes en hou je ze met het gezicht naar je toe met buikje op het water, dan zelf achteruit lopen.

lekker door het hele bad heen...

Zwemmen is leuk!!

onder water neusje dicht, oogjes open

onderwater oogjes dicht.

en dan....

lekker douchen!!

Ooooooooo, ik wil ook!!!!! De lessen zijn hier gestopt vanwege de vakantie, maar ik ga donderdag met manlief gewoon lekker zwemmen hoor! Het ziet er zo gaaf uit! Mooie foto's hebben jullie ook.
Maarrehh...kan ik haar zonder enige vorm van begeleiding zomaar onder water houden?

ja, hou haar met haar gezicht naar je toe, en praat gewoon leuk en gezellig met haar, dan vlak voor je haar in het water doet blaas je even in haar gezichtje zodat mondje en oogjes dicht gaan en dan doe je haar onder water en langzaam weer omhoogen dan weer vrolijk verder praten.   dus blazen,gelijk onder,rustig omhoog. het gaat het makkelijkst als je haat onder de okseltjes pakt. eerste keer kan ze een beetje hoesten, deed goewan niet maar kan.

je hoeft overigens niet te blazen, maar dan krijg je hetzelfde als wanneer je zelf met ogen open onder water gaat,...zere ogen bij het dichtdoen, beetje lastig met slapen.

ik zwem altijd zo'n 20 tot 30 minuutjes, darana is hij ook bekaf en valt gelijk in slaap als hij in de auto zit.

eiegnlijk vind hij onder water helemaal niet zo heel leuk, maar eerst deed ik het omdat ik het een keer wou doen en daarna voor de foto's. nu doe ik hem altijd 1xtje per keer onder water om het even bij te houden, (slechts 1a2 seconde hoor)

Hahahaha, ja, ik was niet van plan om haar 10 minuten onder water te houden!

Super bedankt voor de tips, we gaan het proberen! Esther zal ook wel helemaal afgepeigerd zijn daarna. Geen broertjes en zusjes en mama is van de rust in de tent, dus ze is niet zoveel gewend...

Terug
Bovenaan