vandaag uitslagen gehad van alle testen

De afgelopen maand heb ik verschillende bloedonderzoeken gehad en een echo. Ook moest mijn man voor de tweede keer zijn zaad inleveren, eerste keer was het niet zo goed. Tijdens de echo had ik al te horen gekregen dat ik waarschijnlijk endometriose heb, en vandaag hoorde ik dat er daarnaast ook nog wat andere blaasjes zitten. Beide kunnen dus een oorzaak zijn dat het zwanger worden niet lukt. Maar het ergste van alles is nog wel dat het zaad nu ook voor de tweede keer niet goed is, het was zelfs nog slechter dan de eerste keer .
Frank is nu doorverwezen naar de Isala klinieken in Zwolle, hij moet daar zijn zaad inleveren om te kijken of ze wel bruikbaar zijn voor ivf of icsi. Al met al dus geen goed nieuws. Hij was er vanmorgen volgens mij ook helemaal kapot van, helaas moest hij vanuit het ziekenhuis direct door naar zijn werk dus hebben we het er verder niet meer over kunnen hebben.

Maar wat als daar uit blijkt dat het daar niet voor geschikt is wat dan? Is het dan zo dat wij geen kinderen zullen krijgen met onze eigen genen?

Sylvia

Hallo Sylvia,

Als eerste wil ik je zeggen dat ik het vreselijk voor je vind dat je dit nieuws te horen hebt gekregen vandaag. Het zit ook allemaal niet echt mee.

Wat betreft jouw vraag , een vriendin van mij haar man is geheel onvruchtbaar maar daar zijn ze na een paar onderzoeken al snel achtergekomen eerst zou er nog sprake zijn van mesa/tesa maar bij hem was het zaad van zodanig slechte kwaliteit dat dat onmogelijk was en ze zijn nu bezig met kid.

Misschien dat het bij jullie wel mogelijk is om dat te doen dus er is nog hoop ! Ookal heeft een man wat slechter zaad het is misschien zelfs nog mogelijk met icsi of ivf als het zaad van hele slechte kwaliteit is is als laatste mesa/tesa mogelijk. Op freya.nl staat geloof ik het een en ander daatover uitgelegd en anders is er op google van wel wat te vinden erover. Veel geluk in ieder geval toegewenst aan jullie en er is gelukkig nog heel veel mogelijk .

Groetjes Daantje

Hi Sylvia,

Snetverdikkie zeg, wat ontzettend vervelend nws hebben jullie gekregen. Ik weet zelf eigenlijk niks over mogelijkheden die er nu zijn maar ik wil jullie wel laten weten dat ik het echt heel vervelend vind. Maar laat de moed nog niet zakken, wie weet wat er nog mogelijk is.
Het zijn niet voor niets kleine wondertjes!!! En wie weet wacht er ook 1 op jullie!!!

Liefs Scorpy

Hee Sylvia,

Wat een vervelend nieuws in 1 keer zeg. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Maaaar geef de hoop niet op hoor!! Je hebt niet gek veel zaad nodig voor IVF/Icsi en endometriose is vaak ook te behandelen. Mijn buurvrouw heeft zelfs haar eileiders moeten laten verwijderen hierdoor  en wat denk je?? Ze heeft nu 2 lieve meiden als gevolg van IVF. Hou de moed erin dus!!

GOODLUCK!
gr.Inge

Hai Sylvia,

Wat een vervelende nieuws zeg! Tjonge,jonge zeg soms zit het ook niet mee he?

Maar geef de moed nou niet meteen op, er is tenslotte maar 1 nodig om te bevruchten, toch?

Meid, ik wens jullie alvast veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Groetjes, Sabrina (Sab)

Terug
Bovenaan