Vandaag uitslagen gekregen van onderzoeken...

Nou was beetje zenuwachtig vandaag.. Want we moesten weer naar het ziekenhuis voor de uitslagen.
En daar zat ik best wel over in..
Nou gesprek gehad. Het was allemaal super. Mijn baarmoeder is goed, mijn eierstokken fraai (zo stond het op papier haha) en mijn hormonen kloppen allemaal. Bij mijn vriend was het zaad goed. Nu 19miljoen super zwemmers (vorige keer 14 was aan de lage kant)
Dus nu naar huis gestuurd met dat het wel goed komt waarschijnlijk, en mocht ik van de zomer nog niet zwanger zijn of er veranderd iets dan mag ik terug komen.
Ze hebben de kansen berekend voor ons om zwanger te raken. 40% in een jaar..Dat was goed zei ze want de kans met behandelingen is lager.
Best opgelucht eigenlijk. Misschien dat ik er nu weer vertrouwen in krijg omdat het er allemaal zo mooi/goed uit ziet..

Oh, enne vraagje over de HSG even gesteld. Mijn gynaecoloog zei dat de kans niet groter word na een HSG (ja of je eileiders moesten verstopt zitten) Maar het is niet bewezen dat je daarna sneller zwanger raakt, maar ook niet bewezen dat het niet zo is dus hoop is er wel ;)

Louise, mocht je dit lezen heb ook nog op jou topic gereageerd, hoeist nou???

Hoi hoi,

Ik heb een K*Tmenstruatie achter de rug, na een streepje vorige week op een vroege test. Dubbelbalen dus. Wij moeten woensdag weer heen voor alle uitslagen en verwacht daarna ook naar huis gestuurd te worden. Ik wil het woensdag nog wel even aanzwengelen van dat streepje, maar waarschijnlijk gewoon hele vroege miskraam gehad. Mijn moeder zei; dan weet je in ieder geval dat het wel kan. Num, ik weet niet of ik daar nu opgelucht over moet zijn, maar we zien wel weer. Woensdag krijgen we ook de uitslag van de tweede test van mijn man. Wel spannend, want wij hadden de vorige keer ook 14 mln, maar hadden bij 't laatste onderzoek het gevoel dat er nog minder in zat ;-(. Afwachten dus.
Wel raar dat al die gyneacologen iets anders beweren wat betreft die kansen. Nou ja, we zien het wel.

Een vriendin, die weet van onze situatie, kwam op de proppen met een natuurgenezer die naar eigen zeggen 9 van de tien koppels met een kinderwens aan een zwangerschap helpt. Ik weet het niet; baat het niet, schaadt het niet denk ik, maar vind het nog een beetje zweverig. Mijn man wil daar in ieder geval nu nog niet naartoe. Misschien dat we dit over een maand of twee gaan proberen.

Veel succes weer! En ik laat nog even horen hoe het bij ons afgelopen is woensdag!

Gr. Louise

Hier ook uitslagen binnen. Wij dachten al dat er de laatste keer nóg minder in het potje zat en dat bleek ook wel te kloppen. Het volume van het monster was de helft van de vorige keer.We hadden nu 12 mln cellen, tegen 14 van de vorige keer. Zelf hebben we echt het gevoel dat het door de spanning is, want dat wat normaal terugloopt na de gemeenschap was al meer dan in het potje zat.
Goed, in ieder geval gaan ze in januari een opwerktest doen bij mijn man. Om te kijken of dat wat er overblijft nog wel genoeg is voor een eventuele IUI-behandeling. Anders stromen we meteen door naar IVF. Het kanspercentage zou nu 50% zijn. Dus het is zeker wel mogelijk. Normaal wachten ze dan een halfjaar met onderzoeken na de HCG (omdat de kansen volgens mijn gyn. wel degelijk hoger zijn dan normaal, omdat zij werken met olie ipv water. Ik heb het maar voor waar aangenomen), maar omdat we nu toch wat onzeker zijn over de monsters van mijn man, willen ze eerder weer kijken en om dan eventueel nog weer voordeel te halen uit de HCG door meteen een IUI daarna te doen.

Wat betreft het streepje vorige week en de menstruatie die volgde is het goed mogelijk dat dit een vroege miskraam is geweest, alleen kom je hier niet meer achter. Dat het echter goed mogelijk is, is wel een feit en daarom hoopte ze ons voor januari toch wel bij een echo-afspraak te zien.

Nou ja, wij doen ons best maar weer.

Heel herkenbaar - bij ons was ook alles goed en ook voor half jaar naar huis gestuurd. Helaas niet zwanger dus toen zouden we starten met HCG en daarna IUI - dit traject zou ongeveer een jaar duren en dan evt in aanmerking komen voor IVF.
Mijn gyn heeft ook benoemd dat na hcg de kans om zwanger te worden een pietsje groter is.
Ik zou eerst HCG krijgen - dan nog 2 maanden proberen om spontaan zwanger te worden. Daarna 6 IUI behandelingen op het programma in combinatie met medicatie.

HCG werd 1 keer uitgesteld omdat geen radioloog beschikbaar was - ontzettend balen dat je maand langer moet wachten. Maar in die maand toch spontaan zwanger geworden en HCG nooit meer gehad natuurlijk. Gyn moest lachen en zei - ik had eerder moeten dreigen met vervelende onderzoeken misschien :) Het kan raar lopen

Louise rot van de uitslag van je man...Maar ja het kan dus nog wel gewoon lukken, er is natuurlijk eigenlijk maar 1 nodig ;) Enne laten we hopen dat die HSG zijn vruchten af werpt...(ze deden het met contrastvloeistof geen idee wat daar in zit, niks gehoord over olie of water..)
Nou meiss ik hoop dat al die IUI en IVF niet nodig zijn voor jullie en dat je inderdaad binnenkort zwanger bent..
En je moeder heeft wel beetje gelijk, het kan dus wel... Maar ja snap zelf dat je daar weinig aan hebt misschien beetje dooddoener.. Je wilt het gewoon zo ontzettend graag.
Zelf ben ik best relaxed, het leven lacht me toe (nou ja zo'n gevoel heb ik de hele week al) Ben helemaal 'zen' na de uitslagen, en heb ook leuke dingen geplant van de week, weinig op internet zitten sneupen..Maar dacht nu toch even kijken hoe het met Louise is gegaan.
Maar hou me op de hoogte, als ik weer wat weet hoor je het ook. Alleen zal dat eerst niets met ziekenhuizen te maken hebben..

Nou lekker klussen en we gaan ervoor!!!

Enne Imawu, mooi dat het voor jou allemaal niet meer nodig is geweest. En inderdaad het kan gek lopen allemaal..

Terug
Bovenaan