vandaag voor acupunctuur geweest

Vanochtend ben ik voor intake en eerste behandeling bij de acupunctuur arts geweest.

Eerst allemaal vragen beantwoord,
zodat zij in kaart kon brengen wat wel en wat niet goed gaat/is in mijn lijf.
Best heel interessant allemaal.
Aan de hand daarvan kon de arts kijken waar dingen niet in balans zijn of geblokkeerd zijn.
Zo kon zijn duidelijk zien waar ze moest prikken.

Daarna ook gelijk de eerste behandeling gehad,
naaldjes zaten in mijn buik,benen,armen en hoofd.Dat moest er 20 minuten in blijven zitten.

Toen ook nog wat eet-adviezen meegekregen.
Ik mag geen zuivel meer,geen pindakaas en zeker niets kouds (ijs, limonade, melk etc).
Koude etenswaren zijn volgens haar niet goed voor mijn balans op het moment .

Ik ben zo benieuwd of en wat het gaat doen!
Volgende week weer een nieuwe afspraak.
Ik was wel heel moe vanmiddag,
heb 2 uur op bed gelegen.

groetjes Fleur

Hoi,

ik heb geen ervaring met acupunctuur. Hij kijkt naar je balans? Was er duidelijk iets niet in evenwicht in je lijf? Had je dat gevoel zelf ook?Hopelijk helpt de behandeling!
Maar wat ik niet begrijp is, waarom je al meteen ook eetadvies krijgt. Bepaalde voedingsstoffen (bijv. zuivel) heeft je lichaam toch ook nodig??
(Dit is geen aanval op je behandeling hoor, maar ik vraag het uit interesse.)

Groetjes Janne

Hoi,

ik heb geen ervaring met acupunctuur. Hij kijkt naar je balans? Was er duidelijk iets niet in evenwicht in je lijf? Had je dat gevoel zelf ook?Hopelijk helpt de behandeling!
Maar wat ik niet begrijp is, waarom je al meteen ook eetadvies krijgt. Bepaalde voedingsstoffen (bijv. zuivel) heeft je lichaam toch ook nodig??
(Dit is geen aanval op je behandeling hoor, maar ik vraag het uit interesse.)

Groetjes Janne

Hoi janne
Volgens de arts is mijn lichaam idd niet in balans, ik moet zeggen dat ik ook niet echt lekker in mijn vel zit, dus dat zou natuurlijk kunnen kloppen.

Wat betreft de zuivel,
ze zei tegen mij dat als je gevarieerd eet,je de calcium uit melk ook uit andere voedingsmiddelen kan halen.Of het zo is weet ik niet,ik wil vanavond nog eens even op internet na kijken of dit ook zo is.

Ik had zoiets van ik ga acupunctuur eens proberen...baat het niet enz. Mijn man is met acupunctuur ook van klachten (tennisarm) afgeholpen. Ik ben er wel van overtuigd dat het kan helpen.Ik weet natuurlijk niet of het in dit geval ook helpt.
groetjes Fleur

Hey Fleur, dan hebben we vandaag alle twee met naalden in ons lijf 20 minuten mogen liggen;-). Vond het wel een aparte ervaring hoor!
Inderdaad baat het niet dan schaadt het niet. Ik word meer behandeld voor mijn hoofdpijn en hij neemt mijn hormoonhuishouding mee. Krijg het gevoel dat jouw arts meer ook met zijn gevoel werkt. Die van mij is meer van de naalden zetten en niks over uit balans of in balans......
Hij heeft mij ook gevraagd naar mijn eet gewoontes - zuivel kwam ook ter sprake. Schijnt inderdaad voor een hoop dingen niet goed te zijn, schapenmelk en kaas is bijvoorbeeld beter. Ik gebruik deze dingen niet in extreme mate dus het was aan mij of dat ik hier in wilde minderen. Misschien dat ik er een beetje op zal letten maar een kaasje op zijn tijd kan ik niet missen hoor;-).

heb je ook naalden in je oor zitten?

Succes en bedankt voor de update

Liefs

@ moeska:
mocht jij ook weer?
heb je het idee dat het je helpt?

Werd er bij jou ook naar je tong gekeken?
Na alle vragen van haar kant,had ze al een beeld waarvoor ze wilde prikken.
Toen wilde ze nog naar mijn tong kijken,
dit bevestigde voor haar wat ze al dacht.
Ze keek naar de kleur, vorm, aanslag op de tong,kleur onder mijn tong. Apart hoor.

Bij mij werd er iid gezegd geen zuivel,maar ook geen koud eten of drinken.Helaas geen ijsjes dus voor mij deze zomer. Nou kom ik ook wel weer overheen hoor. Is nog goed voor de lijn ook.

Ach, het is net wat je zegt,
zo af en toe zondigen zal toch geen kwaad kunnen?

groetjes Fleur

Hoi Moeska,

heb je het idee dat het wat doet voor je hoofdpijn?

Ik ben best heel nieuwsgierig of het bij mij gaat helpen. Ik vond het iig heel interessant. Ik heb er vanochtend 3 uur gezeten...ze was zo enthausiast aan het vertellen, en toen was het al heel snel laat. Wel leuk hoor,dat ze zoveel verteld. Werd er bij jou ook nog naar je tong gekeken? Nadat ze zelf had gekeken waar ze wilde prikken,keek ze naar mijn tong,dat bevestigde voor haar nog dat ze goed zat.
Heel bijzonder.

Ik heb geen naaldjes in mijn oor gehad.
Nou, heel veel succes,we houden elkaar wel weer in de gaten.
groetjes Fleur

Terug
Bovenaan