Vandaag vruchtwaterpunctie gehad.

Heftige ervaring...
Vol met zenuwen liepen we 't UMC in.
Eerst een echo, de placenta lag links, kindje rechts, dus er werd middenin mijn buik geprikt.Deed nog eigenlijk best wel pijn.Lag de baby net nog stil, ging 'ie opeens trappen richting de naald, schrok enorm, dus de arts schoof haar naald van binnen een beetje op...au!!!!
Na een minuut hadden ze voldoende vruchtwater (2 buisjes) en toen nog even een echo om te kijken of de baby nog bewoog en 't hartje nog klopte.Alles deed het nog.Nog een nagesprekje, over de komende dagen en toen stonden we alweer buiten.
Hele dag een rot gevoel gehad in mijn buik.Het voelde als een harde buik, een soort continu-e lichte wee...Erg vervelend.

We hebben er een goed gevoel over, denken echt dat ons kindje gezond is.
Verders nog 2 positieve dingetjes, we hoeven niet 3 maar 2 weken te wachten op de uitslag.Verloskundige vertelde me dat het 3 weken ging duren, maar over 15 dagen krijgen we een brief met de uitslag.
En tot slot weten we ook het geslacht van ons 4e kindje.
Als alles goed gaat krijgen wij rond 2 oktober na 3 dochters een zoon!

Enfin, nog even 2 weekjes wachten, maar zie het helemaal zitten!
Groetjes Roos.

Hai meid,

heb je het er op zitten!! Wat lijkt me dat een nare ervaring. Een gekke vraag maar er zit dan toch een gaatje in de vliezen, loopt het vruchtwater er dan niet uit??
Ik hoop voor je dat de komende 15 dagen snel voorbij zijn en dat je een goede uitslag krijgt.
Konden ze al zien wat het geslacht is? Hoe ver ben je precies? Wij hebben gisteren nog een echo gehad maar hij kon het heel moeilijk zien, hij dacht een jongen maar wist het niet zeker.

Maar wat ontzettend leuk voor jullie dat jullie een zoon krijgen, dat verzacht de pijn misschien een beetje!!

Gelukkig dat het erop zit!
Kan me goed voorstellen dat het geen pretje is!
En wat gaaf dat jullie een zoon krijgen!!!
Gefeliciteerd...
We duimen hier voor een positieve uitslag,daar gaan we vanuit!!

liefs

Dank voor jullie reacties!
@Ris, Nee, en ja, je hebt na je punctie inderdaad een mini gaatje in de vruchtzak, maar op een of andere reden stroomt daar geen vruchtwater door je lichaam in.
Het is sowieso een ontzettend klein gaatje, wat binnen 24 uur weer dichtgroeit.Ook het 20 cc vruchtwater is binnen 24 uur weer aangevuld.Uiteraard moet je die dag wel niks gaan doen, beetje hangen op de bank, niks tillen en geen huishoudelijk werk doen....dus word je aangeraden je man vrij te laten nemen voor een paar dagen.
Dus nu hier gezellig met z'n allen thuis, 3 meiden om me heen...erg gezellig.
Verders vroeg je hoe ik het geslacht al kon weten.Voor de punctie kijken ze uiteraard naar de plaats van de ligging van het kindje en de placenta, zodat ze weten waar ze moeten prikken.
En de echoscopiste (die de arts assisteerde) vroeg of we het wilde weten, liet het ons toen duidelijk zien...En inderdaad, overduidelijk een manneke!
Ben morgen 17 weken onderweg.

Groetjes Roos.

goh wat grappig dat je he tal zo goed kon zien.
Bij ons kindje konden we alles zo duidelijk zien behalve tussen de beentjes. Ik heb ook een echo meegekregen die tussen de benen is gemaakt, maar daar haal je echt niks uit. Ik kan wel iets zien wat op een slurfje lijkt maar dat kan net zo goed een stuk navenstreng zijn. Wie weet komen we er over 3 weken wel achter.

Ik ga nog duimen voor je op een goede uitslag!

Terug
Bovenaan