vanmiddag bij de VK geweest...!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal!

ik ben vanmiddag weer bij de verloskundige geweest en alles ging goed!
mijn bloeddruk was nu 125/65, de vorige keer 105/70.
ik was nu 66.8 kilo, de vorige keer 65.9, dus bijna een kilo gegroeid!
had ik niet verwacht.

het hartje klopte nu 140 slagen per minuut, de vorige keer 150!
dat geeft niks toch?

mijn baarmoeder zat nu zo'n dikke centimeter boven de baarmoeder.
ze zei voor 1 die 19 weken is en morgen 20 weken zat hij wel hoog maar ze zei beter te hoog dan te laag! dus het gaf kennelijk niks!

verder was ze heel tevreden!!

gisteravond heeft mijn vriend voor het eerst de baby voelen schoppen, een fantastisch moment vond ik dat, misschien nog wel mooier dan toen ik em voor het eerst voelde! leuk omdit met zijn tweeen te delen!!

nou over 4 weken weer naar de verloskundige, en daarna om de drie weken!

over twee weken de 20 weken echo, ben zo ontzettend benieuwd nara het geslacht!
de verloskundige gokt op een jongetje, ik zelf en mijn vriend denken een meisje! ben benieuwd wie er gelijk heeft!
ik laat het wel weten, ok?

he de groetjes allemaal

liefs Wilma

19wk6d

geweldig dat alles goed is, klinkt allemaal gewoon in orde hoor!

Geweldig! Het is heel normaal dat de hartslag iets lager wordt  - die van een kind ligt dichter bij de hartslag van een volwassene (en dat is tussen de 60 en 85 meestal). De hartslag van je baby gaat langzaam nog iets omlaag tot aan de geboorte.

Misschien kun je de volgende keer vragen opschrijven? Kun je ze rustig aan de vk stellen zonder dat je iets vergeet. Dat doe ik ook altijd als ik naar de dokter moet ofzo.

Geniet ervan!! Het klinkt super allemaal :)
~Hilde

fijn dat alles goed is zeg, alhoewel ik wel wat zenuachtig ben voor die 20 weken echo!
stel dat hij iets vindt, gatsie ik moet er niet aan denken!
maar alles gaat tot nu toe zo goed! dan zal alles met het kind ook wel goed zijn denk ik!

he de groetjes

Hoi Wilma,
Het allerbelangrijkste is, dat je moet vertrouwen op je eigen gevoel. Wat Hilde schrijft, zet je vragen van te voren op papier. Dat scheelt je naderhand een hoop gepieker. Dat van die hartslag is inderdaad heel normaal hoor.
Oh ja, en die 20 weken-echo: Ik vond het een feestje!
Groetjes,
Patricia  30+5  

Terug
Bovenaan