Vanmiddag extra controle op CB

Vanmiddag heb ik een extra controle op het CB omdat Hannah haar gewicht achterbleef bij haar lengtegroei.
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel ze nu weegt. Ik denk zelf dat het nu wel goed is, maar weet het natuurlijk pas zeker als ze daar op de weegschaal ligt.

Twee weken geleden (ze was toen precies 14 weken) was ze 57,5 cm en 4110 gram. Ze was toen 305 gram aangekomen in 5 weken tijd en 3,5 cm in lengte gegroeid. De keer ervoor was ze maar 265 gram aangekomen in 5 weken, maar ook maar 2 cm in lengte gegroeid, dus toen was de verhouding in elk geval nog wel goed en dat was nu dus niet meer het geval.
Ik ben al tevreden als ze nu zo'n 200 gram is aangekomen in 2 weken. Geen idee wat ze op het CB goed genoeg vinden, maar dat hoor ik vanmiddag wel.

Ach, niet elk kind kan even hard groeien. Verder doet ze het hartstikke goed, dus maak me er ook totaal geen zorgen over (maar als ik daar zit vind ik het toch wel weer vervelend als ze zo moeilijk doen op het cb...)

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ik kan me voorstellen dat als je daar zit je je toch wel even onzeker voelt.
Toch vind ik dat jou kindje niet weinig groeit ofzo hoor.
Ze is niet zo groot, maar je hebt nu eenmaal grote, kleine, dikke dunne, zware en minder zware mensen.
Ik zou me er ook niet zo druk om maken, als ze het verder goed doet, alert is enz.
Succes ermee en ik ben ook benieuwd wat ze is aangekomen.

xMariska

Nou ik ben weer terug van het CB.

Ze was nu 4280 gram en 58,75 cm. In twee weken nu dus 170 gram en 1,25 cm gegroeid. Voor Hannah is dit dus veel...
Ik had nu een afspraak met de wijkverpleegkundige en die vond het prima. Vorige keer was ze inderdaad wat gezakt in de grafiek, maar nu 'pakte ze haar lijntje weer op'. Dus geen enkel probleem. Over twee weken weer terugkomen voor de normale afspraak (dan voor de 3e keer intentingen...).
De 6 voedingen per dag die ze nu krijgt is ook goed, dus dat kunnen we gewoon blijven doen zoals we het al deden. Wel nog even gevraagd hoeveel tijd er tussen mag zitten volgens haar. Want soms is Hannah na 4/4,5 uur nog niet wakker. Heb haar soms wel eens tot 5 uur er tussen laten slapen. Maar dat vond ik zelf ook al wat lang. Haar advies was om haar na 4 uur toch maar wakker te maken. Prima, doen we nu zelf ook en dan komen we dus netjes op 6 voedingen per dag uit.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Fijn dat ze zo goed was bijgekomen! Is toch weer een lekker gevoel he..
En die tijd tussen de voedingen, daar heb ik meestal ook wel een probleem mee. Ik moet haar ook 9 van de 10 keer wakker maken (zo zielig vind ik dat  haha). Ik heb er ook wel eens 5 uur tussen laten zitten hoor, maar dan kom je inderdaad zelf niet goed meer uit op het einde van de dag.. Ik maak haar nu dus ook gewoon wakker.
De ene keer na 4,5 uur en de andere keer zit er 3,5 uur tussen. Net hoe het mij uitkomt eigenlijk.

Terug
Bovenaan