vanmiddag naar vk geweest weer groei echo

Hallo allemaal ben nu 35 weken zwanger en net naar de vk geweest,
ik ben zwanger van ons 2 kindje en onze eerste was ook niet groot heb met 30 weken daarom deze zwangerschap ook al een extra groei echo gehad en het was weer iets aan de kleine kant.
nu 2 weken terug zei de vk dat het wel meeviel en nu vandaag zei ze ga toch maar weer voor de zekerheid en direct voor de ligging.
kan pas volgende week vrijdag ben ik dus bijna 37 weken en die week erop donderdag dus dan bijna 38 weken pas weer naar de vk.
nou maak ik mij niet zo druk maar als het nu wel te klein is en normaal mag   je toch met 37 weken thuis bevallen?
zou ik dan gewoon na de groei echo de vk bellen?
anders weet ik ook niet of het bed wel op klossen moet?
mijn eerste kindje is 5 vandaar dat het toch weer even geleden is en er is zoveel veranderd.
wat zouden jullie doen dan?
ben toch weer een beetje onzeker van geworden helemaal omdat ze telkens wat anders zeggen.
Groetjes

hallo,
zelf ben ik nu bijna 32wkn, en ga morgen voor een groeiecho, vermoeden dat het normaal groeit, maar heb een mega buik, dus moeilijk te pakken!
en daarna met 36 wkn voor een stuitliggingsecho, verloskunige vermoet een stuit.
als het kindje te klein is neemt de vrouw van de echo direkt contact op hoor met je   verloskundige, gezien je termijn!
en dit kan je altijd bij de echo even navragen!
wel moet je bed zoiezo op klossen, want dit is ook belangrijk voor de kraamhulp!!!
succes!

Hoi Vlinder,

Waren jij en je partner ook kleine baby's? Een vriendin van mij heeft 2 kindjes, allebei kleine lichtgewichtjes. Beide kindjes waren maar net 5 pond bij de geboorte, terwijl ze allebei na de 40 weken geboren zijn. En zitten beiden onder de onderste lijn van het cb. Maar het zijn gezonde kindjes en er is verder niets mis mee. Zowel mijn vriendin als haar man waren ook lichtgewichtjes toen ze klein waren.

Je geeft al aan dat je dochtertje ook een lichtgewichtje was en die is verder toch ook gezond? Ik zou me er dus niet al te druk om maken.

Je bed moet inderdaad gewoon op klossen voor de kraamhulp, het is niet alleen voor de bevalling.

Succes met de groeiecho, hopelijk mag je toch gewoon thuis bevallen!

Groetjes,
Susan

Dank jullie wel meiden voor de reacties.
Ja susan wij waren ook beiden niet groot en zwaar en mijn ouders en schoonouders komen ook niet boven de 1meter 56
mijn dochtertje was 3 dagen te vroeg en precies 5 pond
van dat bed wist ik niet meer zeker maar ik zou hem dus op klossen zetten.
nou fijne zwangerschap nog even
groetjes

Mij klinkt het logisch in mijn oren dat je kindje aan de kleine kant is. Jullie zijn immers ook niet groot en jullie ouders ook niet. maar ik ben natuurlijk geen deskundige.

Ik ben erg benieuwd wat de groeiecho uitwijst.

Groetjes,
Susan

Ben vandaag ook voor groei/ en ligging echo geweest. (35 weken en 3 dagen)
Wordt waarschijnlijk ook geen grote baby, net 6 pond is de verwachting. Ik was zelf ruim 7,5 pond. Mijn  vriend  en ik zijn ook niet echt klein, dus weet niet of dat mee speelt. Alles zit wel net binnen de lijnen. Kindje ligt nu al wel met hoofdje naar beneden.
Succes met jullie echo's!

Terug
Bovenaan