Vanmorgen bij de gyn geweest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Vanmorgen was het dan zover: ik had mijn afspraak bij de gyn. Ik was niet echt zenuwachtig, eerder opgelucht dat ik eindelijk mocht....
We hebben een fijn gesprek gehad. Verteld hoe mijn cyclus is, hoe vaak we het doen, wat al geprobeerd is, gezondheid etc.
Ik moet donderdag ongesteld worden. Dan moet ik ook meteen langs komen om bloed te prikken om mijn hormoonwaardes vast te stellen (en geen test op chlamydia!). Op de 10e dag van mijn cyclus en een aantal opvolgende dagen krijg ik steeds een inwendige echo om de groei en verplaatsing van de eicel/follikel te volgen. Ook dan weer een bloedtest om de hormoonwaardes te meten.
Mijn mannetje mag zijn kwakkie weer inleveren, want de test van 3 jaar geleden is niet meer "geldig".
En zo zijn we dus in het volgende circuit beland..... Ik ben benieuwd! Maar eigenlijk hoop ik dat ik donderdag naar de gyn kan bellen met een stuk leuker nieuws!
Ik blijf toch duimen op een wondertje....

Veel liefs,

Ginger

Hey Ginger,

Ben je nu bij de gyn., omdat jullie niet vanzelf zwanger worden?

Hoi Suus,

Ja dat klopt, we zijn nu ruim een jaar verder met klussen en nog steeds geen resultaat. Helaas! We hebben al wel een gezonde zoon van 20 maanden, ook bij hem duurde het allemaal erg lang. Vandaar dat we vroeg zijn begonnen met een tweede. Ik baal verder ook niet dat ik bij de gyn ben. Het voelt voor mij als een plek waar ik nu juist zit en als er idd iets zouo zijn, kunnen ze me daar hopelijk helpen.

Liefs,

Ginger

Zal voor je duimen Ginger dat het met hulp van de gyn snel raak is!!!
Wat doen zij dan precies?? Precies uitrekenen wanneer je moet klussen?? Of ga je nu echt al met IVF enzo bezig??
Weet hier niet zo veel vanaf namelijk....

Susanne

Hoi Suus,

Woon je soms hier???   Haha!.... Je bent hier veel te vinden. Ik moet zeggen dat ik mijn computer ook regelmatig op standby heb staan om snel even te kunnen kijken of er nog berichten zijn.

Wat betreft de gyn: Nee, voorlopig is het gewoon eerst eens alles checken of alles het wel naar behoren doet. Zaadjes, eisprong, geen verstopte eileiders, geen ontstekingen, geen vijandig slijm etc. Die procedure zijn we nu dus net ingegaan. Het zaad van mijn man wordt a.s. donderdag getest en ik moet ongeveer vnaf de helft van mijn cyclus iedere dag inwendige echo's laten maken omte kijken of mijn follikeltje (hihi) wel goed groeit en de juiste weg begaat.  Ook worden er  een aantal bloedtests gedaan om te kijken of mijn hormoonwaarden op het goede niveau zitten.

Nou als alles goed is, dan zullen we zo verder moeten klussen. Zo niet, dan pas komen eventuele vruchtbaarheidsbehandelingen aan bod (zoal ICSI, IVF, IUI etc.)

Voorlopig dus eerst maar eens even kijken of alles naar behoren werkt. Daar ga ik ook  nog steeds vanuit, aangezien we al een gezond mannetje hebben. Maar goed: een gezond eerste kind is geen  garantie voor een tweede........

We blijven nog  echt wel positief hoor! Ik ben overigens 30 jaar, dus daar mag het niet aan liggen....

Liefs,

Ginger  

Haha ja ik woon hier zowat!
Ben vandaag vrij, en doe steeds tussendoor het huishouden, zit steeds te kijken of er al weer nieuwe reacties zijn erg he?!

Maar iedere dag een inwendige echo laten maken?! Moet je dan elke dag naar de gyn?
Hoop en duim echt voor jullie dat het snel lukt, want dat lijkt me ook geen pretje....

Hoi Suus,

Ik moet 4 dagen achter elkaar naar de gyn. Het kost ongeveer 5 minuutjes, alles wordt genoteerd en aan het eind van mijn cyclus krijg ik een evaluatiegesprek. Tja, idd steeds naar het zh, maar voor een goed doel!
Komt nu ook wel goed uit trouwens, ik heb nl vakantie (ik werk in het basisonderwijs). Dus nu kan ik ook makkelijk weg, moet alleen mijn kleintje meenemen.

Enneh...bedankt voor je duimen! Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel wil lukken!

Liefs,

Ginger

Terug
Bovenaan