Vanmorgen controle gehad bij de vk

Hoi allemaal

Vanmorgen weer op controle geweest b ij je vk.
Mijn kleine meisje is nog steeds niet volledig ingedaald. (ben nu 37 weken en 4 dagen zwanger).
volgens mijn vk is het nog helemaal niet erg dat de kleine nog niet helemaal is ingedaald.
Ik ben 17 december uitgerekend maar de kans is erg groot dat het een kerst kindje word of zelf nog na de kerst. De vk zei ook nog dat het een klein kindje is maar niet te klein. Dat had ik ook al gezien op de groei echo.
Toen ik de groei echo had was de kleine meid idd wat kleiner dan ze zou moeten zijn. maar vind het helemaal niet zo erg om een klein kindje te krijgen. ( zoals mijn moeder zegt een poppekindje )

De vk schat de kleine bij de bevalling tussen de 5 en 6 pond.
Maar wat ik dan heb is zo van, een kindje van 6 pond is toch helemaal niet zo heel klein of ligt dat aan mij..???

volgende week woensdag weer controle.

Liefs debora

jammer dat je misschien zo overtijd gaat,
het gemiddelde gewicht is volgens mijn verloskundige 3300 gram, dat is best groot he.

wij hebben veel groeiecho's gehad. nu ben ik bijna 39 weken en de kleine is ineens gaan groeien! dus eerst zou t een 5 pondertje worden nu denken ze 6 a 7 pond.
dus wie weet gaat jullie kindje ook ineens groeien.

succes met het indalen, ik hoop dat ze snel in je bekken gaat liggen en dat je dan eerder kan gaan bevallen.

groetjes dion

Bijzonder dat de VK dat al kan zeggen he...dat je waarschijnlijk overtijd gaat lopen...
Alleen op basis van de grootte van jullie baby?
6 Pond is helemaal niet erg klein nee...
Mijn dochter woog 3350 en mijn zoon 3440 gram...ook heel gemiddeld. Maar als je het in je armen hebt is het wel ienie mienie klein, vond ik dan.
Nu voorspelden ze eerst ook dat onze kleine 5 a 6 pond maar zou worden...maar ben erg benieuwd of ze dat vrijdag nog steeds denken... Voor een derde is dat namelijk wel klein zeggen ze...eerst maar zien als de kleine in mijn armen ligt...

Geniet nog van de laatste weken!!

Groetjes Brigitte

Hoi,

Ik vind 6 pond ook niet zo klein hoor!
Mijn zoontje was met zijn geboorte (40.3 weken)
3150 gram.
Ben benieuwd of je ook echt zoveel over tijd gaat. Bijzonder dat ze dat nu al kan zeggen. Je moet immers nog 2,5 weken.
Misschien besluit jullie beeb toch in te dalen en rond de uitgerekende datum te komen!

Liefs Danielle

Ik dacht altijd dat 3100 gram ( dat waren mijn twee oudste kindjes ) aan de kleine kant was, maar niet te klein hoor. Ze zijn namelijk nu nog heel klein. De oudste is 5 en ongeveer 100 cm nu, een kop kleiner dan haar klasgenootjes. Maar ik ben ook niet zo heel groot dus het past wel bij ons.

@eliza leonie: weet niet of dat lage gewicht dan ook zo doorgaat in groei.
Mijn oudste was was 3150 gram met 40.3 weken en is nu bijna 2 jaar 6 maanden. Hij is nu 95 cm lang.
Denk dat het misschien meer zegt over de lengte van de ouders??? Mijn man is 1.97 en ik ben 1.83. Niet echt klein dus:)

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan