Vanochtend 2 DIKKE strepen en nu bloedverlies...

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen. Vandaag (31 dagen!) en nog niet ongi dacht ik: ik doe een test! En 2 dikke strepen, jippie! Na mijn miskraam eind januari eindelijk licht in de duisternis. Enorme volle borsten, veel plassen, maagzuur, misselijk.
Wat was ik blij!

Tot een uur geleden. Heb ik ineens last van bloedverlies. Het is (nog) niet veel en het is bruinrood maar toch... Kunnen jullie me misschien een beetje op weg helpen?
Mocht ik toch ongi geworden zijn, ben ik van plan naar de HA te gaan. We waren 1,5 "bezig" toen ik zwanger raakte en eind januari mijn miskraam kreeg. We zijn nu inmiddels weer meer dan een half jaar verder en misschien is het nu weer mis.
Mijn man heeft al kinderen uit een eerder huwelijk, is 43 en ik 31.
Weten jullie wat de eerste stap (na de HA) is die men gaat nemen als je alles onderzocht wilt hebben? Heb mezelf hier nooit mee beziggehouden in de hoop dat het wel "vanzelf" zou gaan.

Kunnen jullie helpen!

xxx
Camel

Hallo Camel, wat vreselijk vervelend zeg! Maar weet je zeker dat het mis is? Het kan zijn zolang het oud bloed is dat het goed gaat.

Mijn zus gaat in ieder geval naar de gynacoloog en daar  zou jij ook een afspraak mee kunnen  maken. Ik zou als ik jou was in ieder geval morgen contact opnemen met de ha en dan  afwachten  wat die te zeggen heeft, misschien kun je gelijk een afspraak maken met de gyn. Die kan ook kijken of het goed is gegaan.

Heel veel succes en ik hoop/duim voor je  dat het goed gaat!

Liefs Yvonne

Hoi Camel,

Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Hoop voor je dat het niet doorzet.
Tijdens mijn zwangerschap van Tijs heb ik 1x bloedverlies gehad met 9 weken. Het was midden in de nacht en het was alleen helder rood bloed en alleen bij het afvegen. Verder gelukkig niets meer gezien, het had ook niets te betekenen achteraf.

Helaas kan niemand je nu zekerheid geven. Je kunt alleen maar afwachten. Het kan zijn dat het alleen wat oud bloed is van je vorige cyclus dat je nu verliest. Ik hoop voor je dat dat het is. Maar het kan dus ook een vroege miskraam zijn. Erg vervelend die onzekerheid!

Wij zijn nadat we 2 jaar bezig waren naar de ha gegaan. Die heeft eerst mijn tempstaten bekeken (was blij dat ik die had, anders had ie ons voor 3 maanden weer naar huis gestuurd om eerst te tempen). als eerste is het zaad van mijn man onderzocht. Na die uitslag (was goed) zijn we doorgestuurd naar de gyn. Gelukkig weet ik niet wat die zou gaan doen, want de dag voor onze eerste afspraak had ik een positieve test in mijn handen! En inmiddels is onze zoon alweer 1 geworden vorige week.

Veel sterkte in deze onzekere dagen en ook de komende tijd, mocht het toch mis zijn. Maar laat de moed niet zakken, ik heb genoeg voorbeelden in mijn omgeving die ondanks veel ellende en geringe kansen gegeven door de gyn. toch spontaan zwanger zijn geraakt en nu gelukkige ouders zijn.

Liefs,
mv Tijs

Dag Camel,

Ik hoop voor je dat alles wel goed gaat.

Ik heb inmiddels 2 miskramen achter de rug. De tweede keer ben ik op
aanraden van m'n vriendin gelijk bij het bloedverlies naar de huisarts
gegaan.

Ook al ben je nog kort zwanger. De huisarts kan in ieder geval zien of de baarmoedermond gesloten is. Dat is goed.

Het kan je helpen gerust te stellen en minder onzeker te zijn.

Als je 2 strepen had vanochtend ben je dus zwanger.
De HA gaat in ieder geval vragen of je je bloed wilt laten onderzoeken als het inderdaad om een mk gaat.
Uit het bloedonderzoek kunnen ze al wat dingen halen die de oorzaken van 2 miskramen kunnen zijn.
Verder weet ik niet zo goed wat de huisarts aanraad naast die testen.
Ik weet wel dat je gelijk weer zwanger mag proberen te worden.

Sterkte en ik hoop dat het goed komt, laat je dat hier weten?

Shanaz

Ik weet sinds zondag dat ik ook zwanger ben, maar nu had ik gisteravond ook een bruinige afscheiding. Dus dit kan oud bloed zijn? Ben al zo onzeker nu.

Nou, het is goed mis.
Schiet mij maar lek. Ik ben nog meer ongesteld dan anders.
Allemaal stolsels e.d. dus ik denk zelf aan een hele vroege miskraam.
Ik ga het allemaal maar weer ff verwerken.
En op naar de volgende ronde!
Klink misschien wel positief maar kan wel janken!

xxx
Camel

Hoi Camel,

Hè meid, wat naar zeg, 2e x voor jou.
Ja, het klinkt wel als een vroege miskraam. Heb afgelopen zaterdag precies hetzelfde gehad, was 2 weken overtijd en had afgelopen week 3 postieve testen met een lichte streep, voelde me wel echt zwanger. Maar helaas...vrijdag op zaterdagnacht erge krampen en zaterdag veel rood bloedverlies met wat stolsels.  Heb vanochtend de verloskundige gebeld en zij zei dat het een vroege miskraam was.

Ik geloof dat ze bij meerdere miskramen het wel gaan onderzoeken, dus zou als ik jou was contact opnemen met je huisarts of een verloskundige.

Hoeveel weken was je de 1e x zwanger toen je een miskraam kreeg?

Veel sterkte meid, ik leef met je mee.

Groetjes,
Angel

Dag Camel en Angel

Wat een nare tijd zeg. Ik hoop dat jullie er sterker uit komen.
Zelf kijk en reageer ik niet alleen op het forum "zwanger worden", maar ook op het forum "zwanger worden na een miskraam". Ook al zullen jullie nu nog niet gelijk denken aan het opnieuw zwanger worden, uiteindelijk heb je nog steeds die wens.
Misschien is het iets voor jullie om op "zwanger worden na een miskraam"te kijken, er zijn ook veel meiden die hun verhaal doen als ze net te horen hebben gekregen dat het mis is. Of ander eht toppic hier op het "zwanger worden" forum: Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

Alletwee heel veel sterkte in ieder geval.
Shanaz

Terug
Bovenaan