vanochtend naar verloskundige geweest; nog niet ingedaald!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest, ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger. Nu blijkt dat het kindje nog niet is ingedaald. Moet nu volgende week donderdag naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een reden is dat het nog niet ingedaald is.

Ben nog niet erg zenuwachtig hierover, maar moet wel bekennen dat het me ook wel bezig houdt.

Is er iemand die dit ook heeft en is er iets aan te doen om het kind wel te laten indalen??? Of heb ik daarin gewoon pech?!

Groetjes,

Rolanda

PS: Vanaf nu zal ik vaker het forum bezoeken, ben nu namelijk in mijn 1e week zwangerschapsverlof (oei wat onwerkelijk!)

Het spijt me maar ik heb werkelijkwaar geen idee. Ik ben nu 38,2 weken zwanger en bij mij ligt het al 3 weken  net met een schuifje in gedaald maar nog niet vast. Er was nog niks  veranderd in die weken.. Maar nu hoorde ik dat je bij de 2e ook pas heel laat kan indalen dus  dat stelde me wel weer gerust.
Maar als dit jou eerste kindje is weet ik niet  wat nou de oorzaak kan zijn. Maar als  het vreselijk belangrijk was geweest had je denk ik al wel eerder een echo gekregen. Het komt  vast wel goed, je kleine wilt denk ik nog wat zwemlessen oefenen . Maar ik kan me voorstellen dat het je nerveus maakt. Anders bel je toch de VK even op  met je vraag.... Ze zijn niet voor niks dag en nacht bereikbaar!

Succes Monique  

Hoi,
Hier ook iemand van 36 +4   en ook niet ingedaald. Dit is wel mijn tweede. Morgen weer controle, maar volgens mij is er niets veranderd.
Gr Tanja

Hoi,

Het is idd mijn eerste kindje.
Zal een hartig woordje met hem/haar spreken zodra ik de kans hiertoe heb (haha).
Het kind schopt me bont en blauw heb ik het idee bij de ribben.

Van mij mag het wel volgende week donderdag zijn! Dan mag ik voor de echo naar het ziekenhuis (de verloskundige wilde dat dit binnen 1 week zou gebeuren, is echter niet eerder plaats). Moet wel volgende week dinsdag weer naar de verloskundige, hoop dat eventueel de afspraak in het ziekenhuis dan niet meer door hoeft te gaan.

Groetjes Rolanda

ach meid de mijne is nog aan het indalen en ben 37+5 zwanger, maar het is wel me 2e en vaak zijn die op de laatste moment aan het indalen.

heel veel succes en spannend een echo.

Manal

Hey,

Bij mij was kindje met 37 weken ook niet ingedaald. Maar daar deed verloskundige niet moeilijk over.
Vandaag (bijna 39 weken) is het kindje wel deels ingedaald, het kan dus nog, houdt moed!!!
Ik zou me nog geen zorgen maken!!!

Ik heb ook wel gehoord dat sommige kindjes (meestal bij een 2e of volgende zwangerschap) pas indalen op het moment dat de weeen beginnen en dat dit niet erg is. Je moet er alleen voor zorgen dat je zsm gaat liggen als je vliezen breken. Maar dat verklaart dan niet waarom je daarvoor een echo moet krijgen... ???
ben benieuwd... hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
KC

Ook mij werd verteld dat indalen bij de tweede niet nodig is. Tijdens de bevalling kan dit gebeuren.

Ik hoop voor je dat de echo meer duidelijkheid brengt en dat jullie uk toch nog besluit om er maar goed voor te gaan liggen.

Dikke knuffel van mamabinck.

Terug
Bovenaan