Vanochtend nog een kloppend hartje......

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel midden in mijn eerste miskraam. Vanochtend bij de gyneacoloog kreeg ik een inwendige echo te zien waar nog een kloppend hartje op te zien was en vanmiddag had ik opeens een vruchtje in mijn slip.......

Ik bloedde al een tweetal weken bruin bloed en dat ging gisteren over in rood bloed.

Het vruchtje liep al anderhalve week achter qua groei maar er was toch dat hartje.

Ik snap het gewoon niet dat dan een paar uurtjes later het al uit mijn lichaam is.

En nu? Hoe lang duurt het voordat alles weg is? Mijn huisarts zegt twee weken maar ik lees wel andere verhalen hier en dan? Als het bloeden dan stopt ben ik dan na twee weken weer vruchtbaar of eerder / later?

Volgens mij kan ik beter een menstruatie afwachten zodat ik weet hoe het met mijn cyclus is maar als het aan mijn man ligt, gaan we de komende weken al weer aan de slag. Ikzelf wil natuurlijk ook weer heel graag zwanger worden maar vraag me af wat het beste is.....

Ik ben reeds moeder van een zoontje van anderhalf welke via een prima zwangerschap verlopen is. (Ik heb wel een manuele placenta verwijdering gehad).

Bedankt alvast voor alle tips en raadgevingen!

Groetjes,
Rosanne (35 jr)

Lieve Rosanne,

Wat sneu voor je zeg!! Vind het heel erg rot! Eerst nog een kloppend hartje en aan het eind van de dag is het voorbij. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken ervan. Hoe ver was je?
Toen ik een mk kreeg adviseerde mijn gynaecoloog om een eerste menstruatie af te wachten. Tussen 4 en 6 weken komt de eerste er weer aan meestal, maar soms kan het ook wel eens langer duren. Bij mij was het bij de eerste mk weer netjes op 28 dagen, maar bij mijn tweede mk duurde het 40 dagen. En na de tweede was ook alles weer in de war, heb er 4 maanden over gedaan voordat alles weer normaal was qua cyclus. Wij zijn wel ook meteen door gegaan, maar tot op heden nog niks er voor terug gekregen. Maar blijf positief, ook al is het nu even allemaal rot. Over een tijdje krijg je vast een broertje of zusje voor je eerste kleintje.
Heel veel sterkte meid!

Liefs Natasja

Hoi Natasja en Monique,

Bedankt voor jullie lieve berichten. Ik hoop inderdaad dat mijn lichaam alles gauw weer op een rijtje heeft qua cyclus en zo en dat ik snel weer zwanger mag zijn.

Ben benieuwd of ik nog naar de gyneacoloog moet om te kijken of alles weg is. Ik bloed nu nog maar heel weinig (een dag later). Maar heb nog wel veel buik- en rugpijn (menstruatiepijn). Misschien omdat ik al twee weken bloedde?

Even afwachten maar!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Ik hoop voor je dat  de cyclus weer gauw normaal verloopt. Vervelend voor je betreft jouw rug en buikpijn.  Fij voor je  dat het bloeden wat minder is.
Ik heb elke keer na mijn miskramen controle gehad bij de gynaecoloog. Om te kijken of o.a  mijn baarmoeder schoon was. Misschien dat je  het ziekenhuis  kan bellen hoe dat zit. Is misschien prettig voor jou als je weet dat alles weer in orde is?!?

Nogmaals veel sterkte en succes,

Monique.

Hoi Rosanne,

Allereerst wil ik ook even zeggen hoe rot ik het voor je vind. Dit gun je namelijk niemand toe!! Helaas kan je ik je vertellen dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt als jij!! Ook wij hebben 15 minuten voordat het kindje (zo noem ik het want ik was 12 weken zwanger en alles zat erop en eraan) geboren werd goede harttonen gehoord. De verloskundige en mijn huisarts dachten zelfs dat ik nierstenen had, omdat ik zoveel pijn had en geen bloed verloor (ook de baarmoedermond was nog dicht!!!) Zelfs de avond vóór de miskraam hebben wij een goede echo gehad!!!
Hebben ze bij jou nog een oorzaak gevonden??? Bij mij  zijn in de placenta sporen gevonden van een infectie/ontsteking!!!
Na de miskraam heb ik zeker 6 weken gevloeid en ben na ongeveer 8 weken weer ongesteld geworden.
De gyn heeft  ons verteld dat het  beter is om één menstruatie af te wachten voordat je weer begint te oefenen en je moet er ook zeker weer aan toe zijn!!! Wij gaan nu eerst lekker met z'n drietjes (mijn man en zoontje van bijna 3) op vakantie.......Daarna gaan wij het denk ik weer proberen.
In ieder geval ook jij veel sterkte met het verwerken want het is bij mij nu bijna 3 maanden geleden, maar ook ik heb er best nog wel veel verdriet van!!!

Sterkte,
Groetjes Priscilla

quote: Cilly25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2006 23:02:01'));

Hoi Rosanne,

Allereerst wil ik ook even zeggen hoe rot ik het voor je vind. Dit gun je namelijk niemand toe!! Helaas kan je ik je vertellen dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt als jij!! Ook wij hebben 15 minuten voordat het kindje (zo noem ik het want ik was 12 weken zwanger en alles zat erop en eraan) geboren werd goede harttonen gehoord. De verloskundige en mijn huisarts dachten zelfs dat ik nierstenen had, omdat ik zoveel pijn had en geen bloed verloor (ook de baarmoedermond was nog dicht!!!) Zelfs de avond vóór de miskraam hebben wij een goede echo gehad!!!  

Misschien  vinden ze bij jou ook  een oorzaak!!??? Bij mij  zijn in de placenta sporen gevonden van een infectie/ontsteking!!!

Na de miskraam heb ik zeker 6 weken gevloeid en ben na ongeveer 8 weken weer ongesteld geworden.
De gyn heeft  ons ook verteld dat het  beter is om één menstruatie af te wachten voordat je weer begint te oefenen en je moet er ook zeker weer aan toe zijn!!!

Wij gaan nu eerst lekker met z'n drietjes (mijn man en zoontje van bijna 3) op vakantie.......Daarna gaan wij het denk ik weer proberen.
In ieder geval ook jij veel sterkte met het verwerken want het is bij mij nu bijna 3 maanden geleden, maar ook ik heb er best nog wel veel verdriet van!!!

Sterkte,
Groetjes Priscilla

Terug
Bovenaan