Vanochtend weer geprikt dus IUI nr. 5 is weer begonnen

Om 7 uur ging de wekker want ronde 5 is vandaag officieel van start gegaan. Met kleine oogjes naar het ziekenhuis dus.
Ik heb effe zitten kletsen met de verpleegkundige want ze kon mijn ader niet vinden. Ze vroeg of ik het nog zag zitten nu het alweer poging 5 was. Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb dat IUI het niet gaat worden voor ons en dat de IVF pas gaat zorgen voor resultaat. Ze zei dat ze zich dat goed voor kan stellen omdat de kansen om zwanger te worden met IUI ook maar klein zijn. Slechts 10%. Nu weten we dat natuurlijk wel maar om dit te horen terwijl je nog 2 IUI's moet afwerken en nog 5 maanden moet wachten op IVF is wel zuur. Maargoed ik vind het wel fijn dat ze eerlijk is.

22 november hebben we een voorlichtingsavond over IVF waar we van de arts heen moeten. Wel raar hoor dat het nu na bijna 3 jaar toch zover gaat komen.

Ik ben nu heel erg moe en ik zit nog steeds in die nasleep van de Pfeiffer dus ik ga effe liggen zo.

Liefs inge

Lieve Inge,

Dat klinkt inderdaad wel zuur ja, dat je maar zo weinig kans hebt. Maar je zult zien dat die vijf maanden ook weer voorbij vliegen!
En wie weet horen jullie gewoon bij die 10%!!!
Succes ermee verder deze ronde, ik duim voor je!

Liefs Astrid

Hoi,
Wat ik mij afvraag, ik dacht dat ze in de meeste ziekenhuizen eerst 3x zonder hormonen en dan 3x met hormonen proberen. Maar als ik het goed heb gebruik jij nu geen hormonen, toch? Grappig, wij hebben 17 november een informatiebijeenkomst over IVF in de VU, moeten we ook heen. Lijkt me wel gek trouwens, dan zit je met allemaal stelletjes die hetzelfde probleem hebben. Ik kan me je frustratie wel begrijpen, het duurt maar en het duurt maar en het schiet niet op. Maar het zou toch geweldig zijn als het toch nog lukt met IUI! Je weet het gewoon niet. groetjes Noortje

Ik hoop inderdaad dat wij bij die 10% zitten Astrid! Ik ben namelijk al eens zwanger geweest zomaar tussendoor zonder IUI.

Hee Noortje, wel of geen hormonen en bij welke IUI verschilt per ziekenhuis. Bij ons schrijven ze alleen hormonen voor als je bv geen goede eisprong hebt. Aangezien ik iedere maand netjes een gezonde eisprong heb wordt de IUI in een natuurlijke cyclus gedaan. Ze prikken vanaf dag 10 iedere dag bloed net zolang totdat mijn LH piek zichtbaar is. Ik wordt dan tussen 1 en 3 gebeld dat we de volgende dag de IUI hebben.

Wij moeten 22 november naar de info bijeenkomst voor IVF/ICSI. Er komen gastsprekers en een stand van Freya enz. Inderdaad een raar idee maar we moeten deze bijeenkomst bijgewoond hebben anders mogen we niet met IVF starten.

lfs inge

Het voelt wel raar hoor! We zijn nog met IUI bezig en dan al naar die bijeenkomst. Maargoed ik heb ook wel zoiets van hehe eindelijk. Het wordt toch IVF dus gaan met die banaan!
Zul je zien dat we allebei zwanger raken van IUI zometeen met onze eigenwijze koppies! haha!

lfs inge

Ha Inge,

Goed te lezen dat je weer begonnen bent. Is toch beter in deze periode te zitten dan in de wachtperiode, vind je niet. Heb je in ieder geval het gevoel weer van start te kunnen gaan.
Dat van die 10% is een nieuw getal voor mij. Ik neem aan dat die 10% bovenop het percentage is dat geldt als je normaal zwanger probeert te worden. Kom je dan totaal uit op zo'n 25% of zo?
Klinkt natuurlijk allemaal bar weinig, maar ja er zijn toch heel veel vrouwen die het gewoon zo kunnen, dus waarom wij niet met 25%?

liefs,
Gonnie

Helaas geloof ik niet dat het 25% is. Met IVF maak je 25% kans zeggen ze maar met IUI 10%. Op de normale manier is 20% als ik het goed heb.
Ach het zegt ook eigenlijk niets. Het hangt er maar net vanaf wat je mankeert.
Mijn man heeft slecht zaad en ik zie hier alleen maar succesverhalen van IUI van meiden waar niets gevonden is of waar het bv aan de eisprong van de vrouw lag.
Het is en blijft kansberekenen.

Ik vind deze periode geestelijk inderdaad minder erg alleen wel erg vermoeiend omdat ik elke dag naar het ziekenhuis moet. Maargoed we moeten er wat voor over hebben he!

lfs inge

Terug
Bovenaan