Varen met baby

Wij hebben een sloep waar we de baby op mee willen nemen. We hebben een reddingsvest gekocht voor extra veiligheid. Nu las ik dat gewone luiers niet veilig zijn omdat de billen dan omhoog kunnen gaan waardoor de baby niet op z'n rug draait maar op z'n buik ligt. Ze adviseren dus zwemluier te gebruiken. Echter houden die alleen ontlasting tegen. Ook niet zo handig. Iemand ervaring?

Geen ervaring met een baby op een boot. Maar nog nooit gezien dat de babys met gewone pampers met de billen omhoog drijven. 
de zwemluier werkt hier ontstekend voor alles wat eruit komt. 
geen tips maar ik zie het probleem dan ook niet echt. 

Baby zit bij ons tijdens varen in maxi cosi en peuter in kinderstoel op lage poten. Kans op overboord vallen is dan 0. Bij aan boord gaan peuter een reddingsvestje aan en bij spelen ook. Spelen liefst aangelijnd en altijd in het zicht + binnen handbereik 1 van de ouders.Zwemluier is niet handig idd. Maar zowiezo werkt een reddingsvest niet voor babys, want die kunnen niet liggen met vestje aan.
Kinderen die van jongs af aan varen zijn veel gewend, maar blijf alsjeblieft goed opletten want op de gekste momenten...

Wij varen geregeld in de zomer met onze kinderen, ze zijn nu 4.5 en 2.5 jaar. Maar ook als baby en dreumes veel gevaren.

Altijd een reddingsvest aan, ook al willen ze niet. Dat moet gewoon. Verder altijd gewoon een normale luier omgegaan hoor, zwemluier werkt toch helemaal niet. Heb nog nooit gehoord dat een gewone luier 'gevaarlijk' kan zijn. Ze zijn nog nooit overboord gevallen, zitten altijd aangelijnd met hun reddingsvest aan de boot vast tijdens het varen.

Hoi hoi,

Wat ze zeggen over een normale luier klopt. Als de Kids overboord vallen zuigt dese een hoop vocht op. Als goed is drijven de Kids plat. Alleen als de pamper vol zit help de kraag niet goed om het hoofd goed boven water te houden.

Er zijn testen mee gedaan. Zal even kijken of ik het filmpje nog kan vinden.

Ik vaar zelf met een binnenvaartschip. De kleine had een gewone luier aan en komt zwz niet buiten zonder een van ons. Als warm is oké kan een zwemluier maar dat houd de plas niet tegen. In de winter spelen wij ook wel is aan de wal dan is een zwemluier echt geen optie.

https://m.youtube.com/watch?v=YqsB0_5CEaY

Dit is een filmpje van een test. Volgens deze test zou het kind goed draaien dat het boven water blijft. Ik weet van een kennis Day de ervaring anders is.

Heb het zelf wel is willen testen alleen nooit gedaan omdat de kleine al snel zindelijk was en ik gene luiers meer nodig had.

Ik heb daar nog niet eerder van gehoord. Maar ik heb me ook niet verder laten informeren.  
Als het bij iemand op schoot zat, dan altijd met reddingsvest. Verder alleen op de bodem gezeten in de maxi cosi. Nu vaarden we alleen op rustige stukjes in de grachten. Niet heel spannend dus. 

Dus als die toch in het water valt, dan is er altijd iemand die snel erachteraan gaat. Tegen de tijd dat die luier volloopt, dan heb je m wel. 

Terug
Bovenaan