Varens gezien!!

Hoi meiden!!

Allereerst Debra en S van harte gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!

Ik heb varens gezien in mijn maybe baby! Zondag een kleintje en maandag het venstertje bijna vol!! Had ik nog nooit gehad, echt buitengewoon dat dat apparaatje dat kan!! We hebben flink geklust, dus nu maar hopen en bidden dat het goed valt. Ik reken nu maar 16 dagen na gisteren voor mijn NOD, dan weet ik zeker dat ik niet te vroeg ben (had ik vorige keer wel) dan reken ik op 15 september!! Duurt nog zoooooo lang! Maar er is uitzicht!

Lieve F.

Ik heb gelezen dat er nog steeds geen eisprong geweest is!! Wat jammer! Ik hoopte zo dat ik een leuk berichtje van je zou tegenkomen. Maar wil dit toch even zeggen: Zoals je weet gebruik ik de MB ook. Zondag had ik een heel klein varentje, dus ik verwachte maandag meer varens te zien! Ik om half 5 's nachts uit bed en gekeken. NIKS!! te zien. Dus ik opnieuw gedaan! Weer niks te zien, toen nog een keer!!! en ja hoor toen het hele beeld vol varens!! (ik heb dat allemaal gedaan zonder dat ik nog had gegeten of gedronken!). Dus ik wil eigenlijk zeggen, zou het niet kunnen dat dat bij jou ook het geval is geweest, dat er om de een of andere reden wel een eisprong was maar het niet zichtbaar op de MB was??? Misschien er niet goed opgesmeerd ofzo??? Als dat zo is, dan zou je eigenlijk nu gewoon over tijd zijn! Het is misschien wel heel erg positief gedacht, maar als ik jou was zou ik toch voor de zekerheid een test doen. En als die negatief is en volgende week nog niks te bekennen, zou ik echt wel naar de huisarts gaan hoor. Ik duim en denk aan je!!!!

Liefs

Cath

Hoi lieve Cath,

Wat geweldig dat je varens hebt gezien!!! Wel raar dat je het een paar keer hebt moeten doen voordat je weer varens zag. Je zag er dus eerst 1?

Ik had die dag ongeveer 3 varens en ik had nog een CB ovulatietest liggen maar deze gaf nauwelijks een donkerder streepje aan en de volgende dag was er helemaal niets meer te zien. Ik denk zelf niet dat ik mijn eisprong toen heb gehad. Als dat wel zo zou zijn dan zou ik a.s. vrijdag mijn nod hebben. Misschien ga ik voor de zekerheid wel een testje doen maar ik ben al vrij zeker van de (negatieve) uitslag.
Je bent wel een volhardend type hahaha. Dat je meerdere malen de MB achter elkaar gebruikt. Ik heb wel eens gelezen dat als je het niet goed laat drogen dat je dan een vals resultaat kunt hebben dus ik laat het nu min. 30 minuten drogen i.p.v. 15 min.

Goed dat je flink hebt geklust!! Dan begint nu het afwachten weer. Spannend hoor! 15 september is dus de grote dag! Ik duim voor je!

Na mijn mk bleef de eerste ongi ook lang uit (bijna 8 weken). Toen ben ik ook naar de dokter geweest maar hij zei dat ze pas medicijnen geven (om een eisprong te bespoedigen) als je zeker 6 maanden geen eisprong hebt gehad. Ik heb 10 juli mijn laatste eisprong gehad dus ik vrees dat ik nog even moet wachten.. maar ik houd je op de hoogte van alles! Houd je mij ook op de hoogte van je kwaaltjes??

X F.

He F,

Als ik jou was, zou ik inderdaad vrijdag een test doen, dan weet je dat ook zeker. Nu blijf je misschien toch een beetje vasthouden aan die varens. Zou ik ook doen hoor!! En wie weet is het net zo als bij mij, dat als je het nog eens had gedaan je dan wel duidelijke varens zag! Ik hoop het zo!! Om naar de huisarts te gaan is dan inderdaad nog te vroeg. Die huisarts zal daar ook wel zn redenen voor hebben. Misschien komt het toch vaker voor en dat er daarom een termijn van een half jaar is gesteld. Nou ik hoop dat je snel uit de onzekerheid verlost bent!! Ik duim voor je!

Zelf had ik zondag een klein varentje. En ik had ook wat meer afscheiding dan anders. Dus ik had voor mezelf echt wel zoiets van dat mijn eisprong er aan zat te komen. Dus ik verwachtte maandag meer varens te zien, maar dat was niet zo. Maar omdat ik eigenlijk toch echt varens verwachtte, dacht ik dat ik het er misschien niet goed had opgedaan. (dat heb ik wel vaker, dan zie ik bijna niks, dan zitten er luchtbelletjes in ofzo, sorry voor de details!!). Dus vandaar dat ik het nog eens heb gedaan en toen nogeens. Toen ik de varens had, heb ik het de hele dag er op laten zitten en 's avonds heeft mijn man ook nog gekeken en zelfs vanochtend heb ik nog gekeken, omdat ik het toch wel heel wat vind dat je dat zo goed kunt zien met zo'n klein apparaatje. Dus het zou dan toch ook wel goed droog moeten zijn. Ik zit nu nog wel op een cyclus van bijna 5 weken.

Weet jij trouwens misschien wanneer ik mijn definitieve eisprong heb gehad? Gisteren of vandaag?? Zullen we het vanavond voor de zekerheid nog eens doen of zou dat geen zin hebben?? Ik vind de klusweek eigenlijk nog een van de beste dagen van de maand, dan KUN je echt wat doen, de rest van de dagen is het wachten! Mijn man heeft trouwens een griepje en is zwaar verkouden, maar ja ik had varens dus hij moest!! haha. Zielig he? Nou valt wel mee hoor! Er zijn toch ergere dingen om te doen he?? Maar gelukkig wilde hij zelf ook wel.

Ik hoop en duim verder voor je!

Liefs

Cath

Hoi Cath,

De MB geeft ongeveer 2 dagen van tevoren de eisprong aan dus op het moment dat je varens ziet moet je klussen en die dag erna (dan is je vruchtbaarste dag) ook. Ik klus dan ook nog voor de zekerheid de 3e dag ookal is dat waarschijnlijk te laat maarja, beter 1x te vaak geklust dan 1x te weinig toch?!
Ik heb vanmorgen een test gedaan (zo'n midstream of zoiets, dan kun je al een week na je eisprong testen) en helaas gaf 'ie helemaal niets aan. Toen ik de vorige keer zwanger was kon ik ook al 5 dagen voor mijn nod testen dus ik vrees dat ik mijn eisprong niet heb gehad. Zaterdag is het 6 weken na mijn ongi.. Mijn geduld raakt zo langzamerhand wel op maarja, wat kun je doen? Ik probeer echt er niet teveel mee bezig te zijn en het grootste gedeelte van de tijd lukt dat ook wel.

Nou meis, houd je me op de hoogte van eventuele kwaaltjes? Ik duim voor je!

X F.

Terug
Bovenaan