variatie in flesvoeding

Een paar weken geleden schreef ik hier op het forum dat mijn zoontje van nu 7 maanden systematisch zijn laatste fles weigerde. Ik heb dit ook besproken op het cb, en daar zeiden ze dat hij waarschijnlijk zijn melk moegegeten was, en dat ik maar eens een ander merk moest proberen. Nu, een maand en 3 merken voeding later, wil hij nog steeds die laatste fles niet. Nu is mijn vraag: mag ik hem toch al die verschillende merken poeders blijven aanbieden tot de doos leeg is? Of moet ik gewoon terug overschakelen naar mijn oude voeding voor alle flesjes? Jullie begrijpen natuurlijk wel dat al die verscchillende merken me een pak geld hebben gekost, en ik vind het zonde om een doos weg te doen waar maar een paar flesjes mee gemaakt zijn. Hij wordt van geen enkele ziek, heeft nergens last van, maar wil gewoon GEEN avondfles meer (hij eet in de plaats een puddinkje of zo). Wat denken jullie? En hoe doe je dat dan, verschillende voedingen geven? Eerst tot 1 merk op is en dan een ander, of `s morgens het ene merk en `s middags het andere?
 
Hallo,

Ik weet niet hoe laat die laatste fles is, maar mijn dochtertje nu bijna 8 maand krijgt al heel lang geen avondfles meer (kreeg ze tussen 21.00u en 23.00u). Zij weigerde hem meestal ook of ze kreeg hem met moeite leeg met als gevolg dat ze 's morgens geen flesje meer lust.
Ik heb zelf het initiatief genomen en die fles er af gedaan. Maar ik weet dus niet hoe laat jullie de laatste fles gegeven.

Groetjes van Mieke
 
Hoi Marian,

Ik snap niet zo goed dat het cb je dit advies gaf want het is helemaal niet goed voor een kind zijn maagje/darmen om veel te wisselen van voeding. Ik zou het er gewoon bij 1 laten.

Als je de laatste voeding geeft is dat de late of is dat na het warme eten.
Want als je het na het warme eten geeft kan je misschien een halve fles geven. Vaak zitten ze dan vol.
Wil hij dat ook niet waarom dan niet alleen een puddingje?

Misschien kan je de gesloten pakken (als ze uit twee delen bestaan) verkopen?

Succes
 
Terug
Bovenaan