Vasectomie

Mijn partner wil geen kinderen meer en ondanks dat ik nog een spiraal etc wilde proberen en niet achter de operatie stond en sta, heeft hij zich laten steriliseren.

Nu echter, bijna een maand na de ingreep voel ik nog steeds niet dat hij klaarkomt. Het is minder intens, geen samentrekkingen meer. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee. Wordt het nog beter? Het beïnvloed nogal mijn leven op het moment. Ik ben elke avond aan het huilen, zowel omdat ik nog wel een kinderwens heb, als omdat het ook ons leven minder gezellig maakt in bed..

Ik vind het een heel moeilijk onderwerp. Ik kan eigenlijk ook geen forums vinden waarbij de man de beslissing gemaakt heeft zonder dat de vrouw er achter stond. Ik vind het een beetje eenzaam nu.

Wat vervelend dat jij en je man niet op één lijn liggen aangaande de kinderwens. Het is ook zo tussen je oren gaan zitten dat je hem.niet meer voelt klaarkomen. Je weet rationeel gezien ook wel dat een vasectomie daar niets aan verandert. Al eens met je man hierover gehad? Misschien toch eens met een professional praten? Je bent aan het rouwen en zelf verwerken lukt zo te lezen niet.

Dankjewel. Inderdaad heel vervelend. Hij vindt het zelf ook veel minder fijnn en intens voelen maar misschien is dat inderdaad ook een groot deel psychisch.
Ik bel morgen de huisarts eens

Best vervelend dat jullie daarover zo volstrekt niet op 1 lijn zitten. Je laten steriliseren zonder overleg met de partner is nogal drastisch. Natuurlijk wel zijn lichaam, dus zijn keus.
Het betekent wel dat bij jouw nu de keuze komt, wat jij het belangrijkste vind? Hem of nog een kind krijgen?

Goed punt. Ja ik kies natuurlijk voor mijn man. We hebben ook al kinderen. En ik vind dat een kindje geboren hoort te worden met 2 ouders die het willen. Het is meer het definitieve wat ik heel lastig vind. Het maakt me ook wel boos dat hij dat 'zo maar' heeft gedaan zonder naar alternatieven te kijken zeg maar. Ik ben ook nog maar 29, hij 32.

Maar het is meer dat ons seksleven er nu echt onder lijdt en daar heb ik het heel moeilijk mee.

Maar als het in ons hoofd zit is een bezoekje aan de poh misschien goed voor mij.

Terug
Bovenaan