Hai Jo,
Mijn mannetje heeft in september 2006 een hersteloperatie ondergaan. In eerste instantie was de uroloog niet zo positief omdat het al ruim 7 jaar geleden was dat hij zich had laten steriliseren. Maar goed, we hebben het toch laten doen en opzich was de operatie toch geslaagd. Wij hebben alleen niet na 3 maanden zijn sperma laten onderzoeken omdat we de natuur zelf zijn gang wilde laten gaan en anders werd het helemaal zo medisch. Maar na een jaar nog niet zwanger en ons toen toch maar door laten sturen naar de gynaecoloog. Daar is het sperma onderzocht en het was niet optimaal maar zeker ook niet slecht. Toen bleek dat ik ook een cyste had en die is in februari 2008 verwijderd en in juli 2008 was ik zwanger. Helaas is dit geëindigd in een miskraam. Nu zijn we dus echt de medische molen ingestapt en zijn wij al 2 keer voor IUI geweest. Helaas mislukt maar we gaan dapper verder. Ik ben nu eenmaal zwanger geweest dus het bewijs is geleverd. Het ligt er bij een hersteloperatie dus aan hoelang het geleden is dat de man is gesteriliseerd. Hoe langer geleden, hoe minder kans. Bij ons dus 7 jaar en weinig kans maar toch gelukt. Ik hoop dat het voor jullie ook goed uitpakt en je wat hebt aan mijn verhaal. Succes.
Gr. Debby