vaso-vasostomie

Hai Jo,

Mijn mannetje heeft in september 2006 een hersteloperatie ondergaan. In eerste instantie was de uroloog niet zo positief omdat het al ruim 7 jaar geleden was dat hij zich had laten steriliseren. Maar goed, we hebben het toch laten doen en opzich was de operatie toch geslaagd. Wij hebben alleen niet na 3 maanden zijn sperma laten onderzoeken omdat we de natuur zelf zijn gang wilde laten gaan en anders werd het helemaal zo medisch. Maar na een jaar nog niet zwanger en ons toen toch maar door laten sturen naar de gynaecoloog. Daar is het sperma onderzocht en het was niet optimaal maar zeker ook niet slecht. Toen bleek dat ik ook een cyste had en die is in februari 2008 verwijderd en in juli 2008 was ik zwanger. Helaas is dit geëindigd in een miskraam. Nu zijn we dus echt de medische molen ingestapt en zijn wij al 2 keer voor IUI geweest. Helaas mislukt maar we gaan dapper verder. Ik ben nu eenmaal zwanger geweest dus het bewijs is geleverd. Het ligt er bij een hersteloperatie dus aan hoelang het geleden is dat de man is gesteriliseerd. Hoe langer geleden, hoe minder kans. Bij ons dus 7 jaar en weinig kans maar toch gelukt. Ik hoop dat het voor jullie ook goed uitpakt en je wat hebt aan mijn verhaal. Succes.

Gr. Debby

He Jo,

Mijn man heeft een aantal jaar terug een hersteloperatie ondergaan. Het was toen 5 jaar geleden dat de ingreep was gedaan. Helaas kwam er geen goed zwemmend zaad op gang. Wij hebben toen middels mese/tese behandeling een ICSI-behandeling gedaan. Ik ben inmiddels trotse moeder van een dochter van 2,5 en 16 weken zwanger van een tweeling (ook via ICSI). Romantisch is het niet maar gelukkig is er wel een alternatieve weg om 'kindjes te maken'.

Groet,
Bianca

Bedankt voor jullie reactie. Mijn vriend is in januari 2008 gesteriliseerd en afgelopen april de hersteloperatie gehad. Dus nog geen 1,5 jaar geleden. De dokter hag gezegd goede hoop te hebben en de operatie was geslaagd. In juli terug voor een zaadtest. Ondertussen "klussen" we natuurlijk wel. Want je weet het maar nooit. Ik hoop dat het niet te lang duurt want ik heb reuma en ben al 3 maanden zonder medicijnen. En ik voel de pijn al terugkomen.

groetjes Jo.

Hoi!

Mijn vriend heeft ruim 11 jaar geleden een vasectomie laten uitvoeren, in de veronderstelling dat hij geen kinderen meer wilde (hij heeft al een tweeling). Nu zijn we elkaar tegengekomen en hebben besloten dat we toch willen proberen een kindje te krijgen. In februari van dit jaar heeft hij een hersteloperatie laten doen die succesvol is verlopen. Er zijn levende zaadcellen aangetroffen en dus ziet men de operatie als geslaagd. Tevens zijn er 4 rietjes ingevroren om straks te kunnen gebruiken voor eventuele behandeling als het niet lukt op de natuurlijke wijze. Nu zijn we dus druk aan het klussen en eisprongen aan het berekenen. Dat voelt wel dubbel want we hebben de controle nog niet laten uitvoeren. Dus misschien zijn er wel geen levende zaadcellen meer! Aanstaande dinsdag de 26ste  moeten we voor de controle...spannend! Ik ben zo benieuwd of het goed is en of het ooit gaat lukken. Ik moet er wel bij zeggen, ik wist al dat hij geen kinderen meer kon krijgen toen we aan de relatie begonnen. Dat maakt het allemaal wat 'makkelijker'.Mocht het na die pogingen namelijk niet lukken,dan denk ik dat ik me daar wat makkelijke bij neer kan leggen. Dan gaat ons leven er heel anders uit zien en ik ervaar dat niet gelijk als een probleem. Ik weet dan wel dat we er echt alles aan gedaan hebben....

Groetjes Kwisjuh

Terug
Bovenaan