Vast drink ritme

Wanneer krijgen kleintjes ongeveer een vast drink ritme? Ik zie hier overal van die mooie drinks schema's staan...
Onze meid doet dat dus echt niet ;) Moet ik er wel bij zeggen dat ze gecorrigeerd vandaag 3 weken is (maar ze is er al 12 wk, 9 wk te vroeg geboren)
Ze meldt zich tussen de 3u en 4,5u om een flesje te drinken. Ze zit nu op 6/7 voedigen per dag,
's Nachts dus ook echt nog gehoefte om te eten.... wanneer gaan ze een beetje doorslapen?
 
Is per kindje verschillend.
Sver slaapt wel door (bijna 12 weken, 2 te vroeg), maar komt overdag eerst om de drie uur en vanaf 15 uur om de 2 uur. Tot negen uur en dan gaat ie sapen.... Ook niet echt een drinkritme om over naar huis te schrijven dus. Zitten ook nog te wachten tot hier een beetje regelmaat in komt. Maar we kunnen ze niet dwingen...

Lees hier en elders ook de verhalen en denk dat we alleen de positieve lezen. En misschien hebben zij tussendoor ook wel dagen dat het anders gaat.....
 
Hey meiden,
Voor dat je kleintje een ritme heeft, kan wel een tijdje duren!
Ze zeggen altijd dat je voor de 12 weken zowiezo geen ritme hoeft te verwachten. En als je kindje zoveel te vroeg geboren is, zal het waarschijnlijk nog wel even duren. Het is gewoon doorbijten de eerste tijd. Ik moet zeggen dat ik vond dat we pas van af een maand of 4/5 een beetje een lekker ritme te pakken hadden hoor.
En doorslapen, tja dat zal ook nog wel een tijdje duren, vergeet niet dat je kleintje nog aan moet sterken, 9 weken te vroeg is echt heel veel! Dat is voor zo'n lijfje ook hartstikke zwaar!
Natuurlijk is het voor jullie ook zwaar die gebroken nachten, maar het gaat over. Bij de 1 wat eerder dan bij de ander.
Probeer je niet te veel bezig te houden met het zoeken naar een ritme en ojee ze slapen nog niet door. Het komt allemaal vanzelf wel. Als je je daar in berust, is het voor jezelf ook een stuk relaxter!
Heel veel sterkte!
Liefs,
Mar
 
Die schema's die je hier zit moet je denk ik steeds lezen met + of - een uur.
Mijn jongste dochter is nu 5 maanden en komt nog steeds om de 3 tot 4 uur voor een fles. Is toch prima? Heel normaal. Ik ben nu net begonnen met het geven van pap en groente en nu komt er meer ritme in, omdat de groente er tussendoor komt en ze dan weer even vol zit. Volgende week fruit erbij en dan komen we (denk ik) aan een aardig vast ritme van pap als ontbijt, fruit tussendoor, rond de lunch een fles, 's middags een fles, groente als avondeten, rond 19:00 uur een fles en dan nog een late fles rond 22:30 uur (die moet er gelook ik binnenkort ook af, maar dochter is geen zwaargewicht dus we zien nog wel).
Zij slaapt inmiddels wel al lang door, vanaf een week of 9. Maar heeft overdag nog niet echt een vast slaapritme. Eigenlijk slaapt ze tussen iedere voeding nog wel minimaal een uur. Heerlijk toch. Mijn oudste 2 hadden met 12 weken al 2 vaste slaapjes, anders sliepen ze helemaal niet. Het verschilt zo per kind.
 
Terug
Bovenaan