vast schema.. of toch niet...

hallo,

mijn dochter is nu 7,5 maanden en haar schema is als volgt:

8 uur bordje pap
12 uur boterham met 100 cc flesje
15 uur fruit
17 uur groente
19 uur fles 210 cc

nou ligt het een beetje aan dr dag maar soms red ik het niet om dr dr fruit te geven omdat ze dan veel slaapt.
nou krijgt ze bij oma soms een lange vinger of een baby koekje.. maar niet iedere dag..

dus ze krijgt 4 vaste voedingen en fruit en koekje de ene x wel en de andere x niet.... kan dat kwaad?

groetjes carli
 
Hoi Carli,

Fruit en koekjes  zijn volgens mij GEEN voeding en alleen maar extra!! Dus als je dat een keertje overslaat is dat helemaal niet erg.
Misschien is het beter om 's morgens fruit te geven?? Het schema van Ruben (6,5 mnd)  is alsvolgt:

 7.30                        flesje pap
(slapen van 9 tot 10)
+/- 10.30            fruit
12.00                      1/4 boterham en flesje melk
(slapen van 12.30 tot 15.00)
+/- 15.30            flesje diksap of thee en soms een korstje brood of babyrijstwafel
(dutje, niet altijd, van 16.30 tot 17.00)
17.00                      warm eten
18.30                      flesje melk  

Verder hou ik zijn schema altijd vrij strak aan, als hij niet genoeg slaapt, eet hij ook niet goed, en andersom ook, als hij niet genoeg eet, slaapt hij ook niet goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!! Succes ermee!!!

groetjes Daniella
 
hoi hoi

mijn dochter is nu 6 maanden en bijna 7 dagen oud en krijgt als volgt:

smorgens rond 8 uur fles pap 200cc
rond 10:00/10:30 fruit
rond 1300 fles melk 200cc
tussendoortje koekje/broodkorst met 100cc melk ze wilt nog geen sapjes
rond 17:00 groentehapje met soms een toetje
rond half 8 savonds fles 200cc melk

wat doen jullie op de boterham om te geven helemal nog neits of een klein beetje boter en hoeveel geef je dag mag nu ook met brood beginnen korstjes vindt ze al geweldig en hoe klein snij je die?
groetjes annemarie
 
Hoi,
Volgens mij is het een prima schema dat je aanhoudt. Niet te veel en niet te weinig.
Mijn zoontje Quinten krijgt sinds hij 8 maand is ongeveer hetzelfde en ook ongeveer
op die tijden. Hij is nu 14 maand en zit er nog steeds op.
Hij krijgt elke dag in de ochtend ranja en een koekje en na het middagslaapje fruit.
Hij doet het er prima op.
Als jou kleintje het er goed op doet is het toch prima?
Groetjes Melanie
 
Voor Annemarie,

Boterham niet te klein snijden, juist als je het te klein aanbiedt, kauwen ze er vaak niet op en verslikken zich erin... Ik deed altijd een  broodje dubbel en dan stukjes van ongeveer 1,5 cm, als je broodje enkel geeft dan stukjes van ca 2,5 cm....

Ik deed er altijd wel wat boter op om de ontlasting wat smeuïger te houden... met brood wordt het vrij snel dik... Vetten uit boter hebben ze juist nodig om stofwisseling op orde te houden.... (als je af wil vallen moet je toch boter gebruiken, anders werkt het averechts... zo ook bij kindjes).

Er hoeft niet persé broodbeleg op, maar ik combineerde het nog wel eens als ik tijd tekort had.... fruithap op brood smeren....

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan