Vast schema van 16wk baby

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn baby van 16 weken geeft meestal zelf om de 3-4 uur aan dat hij honger heeft. Overdag wisselt het heel erg hoelang en hoelaat hij slaapt, we kijken vaak naar vermoeidheidssignalen. Op bed brengen terwijl hij niet moe is, resulteert vaak in hard huilen.</p><p>We hebben eigenlijk geen vaste slaaptijden zoals ik van vele mensen om mij heen hoor en ik vraag me af of dat vanzelf komt als hij meer met het ritme van de kdv mee gaat doen? Of komt dit vanzelf als hij eraan toe is en dit aangeeft?</p><p>Groetjes</p><p> </p>

Hoii!
wij hebben een zoontje van 18 wkn en precies hetzelfde! Zn slaapjes en eettijden hangen af van hoe laat hij smorgens wakker is. 
Hij gaat sinds vorige week naar het kdv en ze vonden om de 4/5u fles en tussen slaapjes ong 1,5u wakker al een ritme, ze gaan bij ons zoveel mogelijk mee in hoe we het thuis ook doen en tot nu toe gaat t heel goed :) 
hij gaat wel maar een keer id, de rest door familie of ons zelf dus neemt natuurlijk niet heeel veel over van het kdv dan!

groetjes

Ik heb tot een maand of 6 altijd gewoon naar onze zoon gekeken qua moeheidssignalen. Op een gegeven moment merk je wel hoe lang je kindje ongeveer wakker kan zijn. Z'n eten plande ik dan daar omheen. Het kdv gaat daar gewoon in mee al is 't daar vaak weer anders. 
Vanaf 6 maanden ging hij 2 dutjes op een dag doen. Toen kwam er meer ritme in (2-3-4 uur wakker). Dat ging super lekker, want zodra hij 's ochtends wakker werd, plande ik de rest van de dag daarop in.
Nu is hij 10 maanden en is 't ritme weer even helemaal weg. 

Hier is onze kleine meid bijna 4 maanden. We maken haar rond 8 uur wakker of wordt zelf wakker. Dan krijgt ze om kwart over 8 de fles, kwart over 12, kwart over 4 en om kwart over 8 de fles. Eerst had ze ook geen ritme maar vond het dan zo moeilijk om iets te plannen of iets anders. Dus ben haar elke dag om vaste tijden gaan wakker maken en ze zat zo in het ritme.

Dat klinkt heel chill;) mijn zoontje wordt soms 04.30 wakker (soms ook om 01.30, hij krijgt dan zn speentje) dan geef ik nachtvoeding en dan wordt hij weer tussen 06.30-07.00 wakker. Hij krijgt 5 flessen van 180/6, soms krijgt 'ie ze op en soms niet....
Voor het laatste flesje rond 22.00 uur haal ik hem uit bed en slaapt hij weer lekker verder.
Hij heeft de afgelopen dagen wel steeds om 18.30/19?00 geslapen en de fles gaf ik dan om 18.00 uur. Het lukt mij niet om vaste tijden aan te houden. Soms heeft hij een uurtje eerder trek en soms lukt het om er 4 uur tussen te zitten. Wel fijn dat het jou zo lukt!

Terug
Bovenaan