vast voedingsschema

Hallo..

Ik heb nog een keertje advies/ideeen nodig over het volgende.
Ivm slecht drinken werd mij door het CB aangeraden om een vast voedingsschema aan te houden. Dit vind ik zelf ook wel een prettig idee want anders krijgt ze niet genoeg voeding binnen op een dag.
Ik wilde het volgende schema aan houden.
7-11-15-19-23 en 's nachts komt ze vanzelf.
Het probleem is alleen dat ze dan pas om 5 uur of later komt.
Hoe doen jullie dat? Geef je dan om 7 uur al weer een voeding?
Als ik haar een speentje zou geven denk ik dat ze ook wel zal wachten tot 7 uur, maar dan kom ik niet meer aan 6 voedingen.
Ze is een kleien drinker dus overdag meer aanbieden heeft geen nut.
Hoe los ik dit op?
Mijn wekker zetten om 3 uur of toch 2 voedingen vlak achter elkaar?
Of misschien nog andere tips?

Groetjes,
mama2004

Hallo mama2004

Wij hebben voor onze zoon Thijmen hetzelfde ritme.
Meestal komt hij 's nachts ook rond 5 uur, dan wacht ik eerst of hij uit zichzelf weer in slaap valt (tot nu gebeurt dat niet)  anders maak ik hem een flesje water van ongeveer 60 cc en dat warm ik op in de magnetron en dat geef ik hem dan.
Ik verschoon zijn luier en leg hem terug in bed. Thijmen slaapt hier prima nog 2 uurtjes op en om 7 uur meldt hij zichzelf voor de volgende voeding.
Als hij rond 6 uur komt dan krijgt hij de fles op dat tijdstip en dan smokkel ik dat uurtje er overdag wel weer bij, als je bij elke fles circa tien minuutjes rekt dan zit je 's avonds weer in het juiste ritme.

Voor de fles van 23 uur, moet je je kleine dan wakker maken?
Misschien kun je je kleine dan ook laten slapen tot 0 uur om zo 's ochtends weer een  uur speling te hebben.

De inhoud van de zesde fles van 's nachts verdeel  ik over de andere vijf flessen erbij.
Van water komt je kindje niet aan, dus dat kan geen kwaad.
Deze tip hebben wij gekregen van de Nutrilon....

Succes ermee!
Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

Marieke, bedankt voor je reactie!

Het is helaas zo dat ze met moeite 500-550 ml per dag drinkt. Dus de late fles verdelen over de andere heeft geen zin. Ze drink echt zelden een fles van 135 ml leeg. Dus 6 voedingen moet ik aan houden. Ik heb haar een keer om 21.00 uur de laatste fles gegeven en toen sliep ze door tot 7.30 uur. Lekker voor onze nachtrust, maar de gemiste flessen kan ze niet inhalen.

groetjes,
mama2004

Ik zou het slapen laten zoals het is, gewoon lekker laten slapen. Een baby regelt zichzelf hoor, je kunt s ochtends wel wakker maken om in het ritme van de dag te komen, maar verder hoef je je volgens mij geen zorgen te maken dat ze te weinig zal drinken.
Mijn dochtertje dronk ook nooit de flessen leeg, soms maar de helft van wat ze moest krijgen op een dag. Ik dacht: die wordt nooit groot. Nu is het een geweldige meid van 3 jaar, en ze groeide dus gewoon op bijna niks.
Als je meisje echt honger zou hebben dan vraagt ze wel. Ik heb bij haar de nachtvoeding er op een gegeven moment uitgegooid (moest haar er echt voor wakker maken) en toen dronk ze overdag gewoon iets meer uit zichzelf. Nog lang niet wat ze volgens Nutrilon en cb op een dag moest krijgen, maar de daghoeveelheid bleef gelijk met daarvoor...

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal, het is zo frustrerend als je kind niet goed drinkt... Ik kan me helemaal weer indenken hoe het was.

ik geef borstvoeding per fles

de mijne komt ongeveer om de drie a vier uur en krijgt zijn laatste om 21.30 gemiddeld   . en slaapt dan door tot 06.00

ik denk dat je zelf wel weet wat je kleine op kan drinken en wat niet en als je water geeft zit er geen voeding in kan je beter   inplaats van 135 per voeding de flesjes aan passen op wat ze wel opdrinkt de mijne heeft een hele tijd op 30 cc gezetten na de geboorte en toen ineens een sprong naar de 60 en toen ff later weer een sprong naar 120 , nu zit hij op de 150 cc per voeding   soms wil hij meer en krijgt hij meer  
als je gaat smokkelen met water , verklein je de kans   dat ze de voeding erna   van 135 wel opdrinkt , ze moeten volgens nutrilon minimaal 5 voedingen hebben per 24 uur   en zoveel cc per   kilo gewicht , kijk naar je kleine , heeft die voldoende plasluiers en voldoende ontlasting   en   goed gegroeid enzo dan gaat het goed ,   zoniet   geef dan iets minder per fles zodat je dan uit komt op 130 of 125 per fles dan komen ze om een extra fles en dan ben je er ook aan de hoeveelheid

de ene keer minder is echt niet erg   je kan ook terug gaan naar de voedingen om de drie uur van 100 kijken of dat wel lukt en dan langzaam weer opbouwen   de kleine geeft het zelf aan

Terug
Bovenaan