vast voedsel maar nog geen tanden

Ik lees in een vorige discussie dat jullie kindjes al rijstewafel of een koekje eten. Onze dochter is 6 maanden en heeft nog geen enkele tand. Dan kun je zoiets toch nog niet geven? Is ze nu erg laat wat betreft tanden krijgen?

hoihoi
ben mama van rianka (8-2-07) en zij is dus nu 8maand,
en heeft ook nog geen tandjes.
als ik voel is het wel  een en al bultjes in haar mondje.
ik heb het vermoeden dan ook dat zij ze straks achter elkaar aan krijgt.
maar je kunt jou kleine echt wel een rijstewafel,soepstengel,liga of
een kinderkoekje geven hoor.
dat word door het sabbelen zo zacht/klef dat het wel goed gaat.
heb het zelf ook gewoon uit geprobeerd vanaf 6 maand.vandaar.
gewoon lekker doen.
succes ermee en kijk na  de reactie van je kleine.
dat vond ik een supper mooi gezicht.het koppie wat zij trok erbij,geweldig gewoon.

groetjes renate knuffel v. rianka

Bent is negen maanden en nog geen tand te zien, hij eet al twee maanden brood en dat gaat prima. Zijn broers kregen pas met 11 maanden tanden dus wij wachten nog even geduldig af.
Ik geloof trouwens altijd graag het verhaal dat als je laat tanden krijgt je een sterk gebit krijgt.

Judith

met 6 maandne geen tanden is heel normaal.

en zonder tanden kunnen kindjes met de kaken het eten een beetje prakken en nat sabbelen en op die manier eten. vanaf 6 maanden beginnen ze de kauwmotoriek te leren, dus een beetje oefenen met kauwen is wel goed.

Tom heeft ook nog geen tandjes... hij kwijlt al weken  enorm, en je ziet wel 2 bultjes, maar voelt nog niets.

Hij eet rijstenwafeltjes, liga's, brood, soepstengels...
Allemaal makkelijk verteerbaar, en als het al in aanraking komt met speeksel valt het al bijna uit elkaar... :)

Dus kan allemaal goed hoor :)

Al hoewel ik het wel eng vond, de eerste vaste-hap..
Goed recht op laten zitten!

Ow, dat lijkt me toch wel eng om een ligakoek te geven, ben altijd erg bang voor verslikking. Maar inderdaad ze moet wel leren kauwen. Ga het ook eens proberen. Afgelopen week heb ik wel een liga door haar banaan sinaasappelhapje geprakt, maar dan toch nog maar even met de staafmixer erdoor gegaan. Vond het zo eng die harde stukjes, maar helaas werd het een grote gladde massa! Ze kon het zo "opdrinken". Ze heeft het lekker van haar lepeltje afgezogen en vond het heerlijk! Dus het ging wel, maar nu lees ik dat ze toch ook wel al "stukjes" mag eten.
Bedankt voor de reacties weer!

Hoi, wat ik  je zeker kan aanraden is het eerst in kleine stukjes in zijn wangzak doen, dan gaat   íe automatisch kauwen en verslikt hij zich ook niet snel. Wat ik ook doe is het wat in grotere kruimels door zijn fruithapje doen (liga) en na verloop van tijd zie je hem kauwen. Ik vond het ook eng, hoor, en heb het rustig opgebouwd ot nu (8 1/2 maand) en hij eet nu zonder kokken een lange vinger/liga. kortsjes van het brood en zelfs een broodje zonder korsten. Forceer het maar niet, want je voelt je er alleen maar onprettig bij ;)

Succes ermee!

Groetjes , vonneg

P.s. ons zoontje is nu 8 1/2 maand en er is nog geen tand te bekennen (hoe langer het duurt, hoe sterker het gebit, zeggen ze) en dit kan zo blijven tot 14 maanden... :)

Groetjes, vonneg

Terug
Bovenaan