vast voedsel weigeren

Hallo,

Mijn dochtertje van 7 maanden weigert fruit- en groentehapjes. Het leek erop dat ze wel peer lustte dus hebben we daarna andere fruit- en groentesoorten geintroduceerd. Maar sinds een paar dagen gaat haar mondje echt op slot en draait ze haar hoofd weg. Ze wil niets- ook geen peer. Het lijkt me niet goed om haar te dwingen maar zo langzamerhand moet ze toch over op vast voedsel? Heeft iemand hier ervaring mee?
Haar melkflessen drinkt ze trouwens zonder problemen.

Groetjes,

Alexandra
 
hadden wij ook last van, maar dan van het groente hapje. Hoe laat geef je en wanneer de melk? Kan zijn dat ze nog vol zit van de fles en daarom geen groente en fruit wilt.
Ik geef nu de 3de fles maar 90 of 120 cc, ipv de normale 180 cc en nu gaan de groente hapjes er weer in. Misschien heb je er wat aan.

Succes,
Linda
 
lust ze wel pap? anders zou ik er voor kiezen om pap met een lepeltje te geven zodat ze positieve ervaring opdoet wat betreft van een lepeltje eten. en dan een keer 1 hapje peer van ee lepel en wanneer ze dit op eet sterk positief bekrachtigen en na 1 lepeltje stoppen en zo langzaam opbouwen. hopelijk lukt het zo.
succes
 
Hoi Alexandra,
Het enige fruit dat mijn dochtertje at tuissen 7 en 11 maanden was aardbei; in de zomer was dat leuk, toen het winter begon te worden, werd dat minder. Met 8 maanden ondekte ze (door mij voorgekauwde--ook heel leuk) olijven, daar bleef het ook lange tijd bij wat groente aangaat.

Je kunt wat dingen proberen als pap, danoontje start, en stukjes brood mag ze nu ook, sabbelen op een babykoek of een rijstewafel. Dan leert ze wel 'echt' eten, maar dan met andere dingen. Dwingen heeft inderdaad geen enkele zin.

Verder kun je pasta gaan geven, dat vinden ze vaak wel lekker, en kun je de groente lekkerder voor haar maken door er flink aardappel door te prakken (beetje boter en melk erbij om het smeuig te maken)--de tip van mijn CB.

Ik heb een zoontje dat alles at, dus bij haar maakte ik me in het begin ook wel zorgen (ze moet toch...etc), maar uiteindelijk is het op haar manier helemaal goed gekomen: ze had er alleen veel meer tijd voor nodig.

Succes,
Michelle.

 
Hoi Linda,

Geef je dan het groentehapje meteen na de 3de fles of zit daar nog een periode tussen?

Ik heb de fruit- en groentehapjes altijd ca. 1 - 1,5 uur na de fles aangeboden, zodat ze inderdaad geen honger heeft en rustig kan wennen aan de vreemde smaken. Ze was eerder namelijk overstuur geraakt toen ze echt honger had en ipv haar melkfles een fruithapje kreeg. Dat wil ik dus niet meer doen.

Groetjes,

Alexandra
 
Hoi Michelle en anoniem,

Bedankt voor jullie reacties en tips. Rijstepap heb ik ook al geprobeerd. En het gekke is dat ze dan ook weigert, terwijl ze pap (wel dunner) uit de fles wel lust.
Verse groente met een aardappel heb ik nog niet geprobeerd en ook nog geen danoontje. Misschien dat ze dit wel lust. Brood, pasta en koek willen we niet aanbieden omdat we haar het eerste jaar glutenvrij willen houden (vanwege coeliakie in de familie).
Michelle, het stelt me wel gerust dat jouw dochtertje ook een 'moeilijke' eter was en dat het uieindelijk allemaal goed gekomen is.

groetjes,

Alexandra
 
hey hoi,

ha, bekend probleem, Anne is 7,5 mnd oud, en heeft na een maand van proberen , nu inmiddels een volwaardige fruithap op 1 a 2 dagen. Al de rest van de bijvoeding vindt ze helemaal niets, ze vindt alles vies, houdt haar mondje stijf dicht, brood snapt ze nog helemaal niets van, soepstengeltje of koekje of stukje liga vindt ze even grappig, maar doet ze eigenlijk nog te weinig mee.pap uit bordt vindt ze ook vies

Enfin, ik heb ook wel hoop, omdat ze nl. fruit eerst ook niet wilde, vond ze ook vies, maar paar dagen geleden, deed ik weer een poging tot groentehap,na 8 groentelepeltjes geprobeerd te hebben, dit opgegeven en fruit gaan proberen, en waarempel...........ze at het helemaal op !!! Dus.............we proberen vrolijk verder
Hoe weinig drinken ze in de eerste 4 maanden nam, zoveel wil ze nu.....
Toen soms maar 4..soms zelfs 3x BV of Fles, nu krijgt ze minstens 2x BV en minstens 3x fles van 200.Soms wel 4x
Enfin, succes, hoor, het zal mettertijd wel komen.
 
Ik heb het helemaal anders gedaan. Ben het eerst inderdaad gewoon met pap begonnen, maar gewoon op het tijdstip van de normale fles, zeg om 11.00 's ochtends, dus de kiddies hadden goede honger, in het begin gingen er een paar lepeltjes in, daarna steeds meer. Als ze er genoeg van hadden kregen ze gewoon de fles. Automatisch werd het dus steeds minder melk en meer pap. Je moet wel echt even volhouden, maar bij ons hielp het dus echt heel goed op deze manier. Dit hebben we net zo gedaan met het fruit, en naderhand ook met de warme maaltijd. Op deze manier hoefde ik ook nooit te schuiven met tijden en hoe ik een fles kon laten vallen, dat ging zo automatisch.

Misschien een tip?
 
Terug
Bovenaan