vast voedsel

Onze zoon krijgt van het kleinste stukje in zijn eten al kokhals neigingen. Laat staan dat hij brood kan eten.
We hebben het een keer met beschuit geprobeerd, maar dat was echt te hard en ging hij overgeven.
Ook van die bambixkoekjes lukken niet.
Nu pureer ik alles en eet hij pap ipv brood.

Herkent iemand dit en wat heb je ermee gedaan?
 
onze zoon is nu 8 maanden en eet nu goed brood, vandaag spagetti geprobeerd en dat ging goed. Koekjes en soepstengels ook.

We zijn met de soepstengels begonnen en het brood, in het begin was het kokken en overgeven, maar nu gaat het goed, wel iets van 2 weken over gedaan. Heb vanalles toen geprobeerd, met margarine, in melk soppen, maar uiteindelijk was het gewoon droog, en 1 dag oud, toch het beste. Maar je zult zelf ook wel alles geprobeerd hebben. Waarom wacht je gewoon niet even 2 weken en probeer je het weer? Misschien met half gepureerd eten en half met stukjes?

Succes,
Linda
 
Hoi,

Soms wil het wel eens werken als je ze zelf laten eten. Dus een stronk goed gaar gekookte bloemkool of sperziebonen zo uit het vuistje eten.

Het is voor sommige kinderen idd een hele overstap naar vast voedsel. Zolang jehet iedere keer aanbied (doet hij er iets mee mooi zo niet ook goed) leert hij er mee omgaan.

Je hebt ook kleine rijstwafeltjes van bambix die worden snel zacht, net als liga vanaf 4 maanden.

Verder hebben kinderen tot het eerste jaar genoeg aan alleen flesvoeding en pap dus alles wat ze extra krijgen is alleen maar meegenomen toch?

Succes eneet smakkelijk
 
Mijn dochtertje wil ook geen brokjes in haar eten. Brood lukt nu een klein beetje, ze is ook 8,5 maand, maar ze vindt het niet lekker. Na een paar stukjes gaan de kaken op elkaar of ik het haar zelf laat doen of niet, dus ik blijf het maar proberen. Als het niet lukt zou ik gewoon nog een tijdje bambix geven i.p.v. brood, is net zo gezond en het later nog eens proberen. Vorige week geprobeerd macaroni te geven (potje 8 mnd). Ze stikte zowat, dus allebei erg geschrokken. Gewoon later weer eens proberen, ze zijn er nog niet aan toe.
 
Mijn dochter van 8 maanden eet heel goed brood in het begin ook kokhalzen maar na een aantal boterhammetjes gaat het goed...Ik doe er smeerkaas of smeerworst op en maak kleine blokjes en ze zabbelt en knabbelt er goed op....Warm eten met stukjes vind ze ook niks...Ze at eerst altijd vers maar dat wil ze niet meer dus dan maar weer even aan de potjes. De overgang van potjes van 6 mnd naar die van 8 mnd vind ik ook erg groot dus nu krijgt ze potjes van 8 mnd en daar ga ik een paar keer met staafmixer doorheen zodat de grootste stukjes weg zijn maar dat het toch een stuk groffer is als de potjes van 6 mnd en dan gaat echt heel goed.En ik zou inderdaad niets forceren want straks hebben ze schrik om te eten het komt vanzelf dat ze het gaan doen toch? Succes...
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga het inderdaad maar blijven aanbieden.
Gelukkig wil hij graag eten, ook de wafels etc dus hopelijk gaat hij er binnenkort niet meer van kokhalzen/stikken.

Groetjes Jo
 
Terug
Bovenaan