vaste schema of niet???

hoi meiden.

ik heb een zoontje van 10 weken.
hij drinkt om de 4 uur 150 cc.
en snachts krijgt hij ook 150 cc als hij niet wil doorslapen.

Zn laatste voeding is soms rond 23.00 uur.
en dan slaapt hij soms door tot 05.45 uur.
En dan geef ik hem 150 cc.
en dan geef ik hem weer om de 4 uur.
maar dan is zn laatste voeding om ongeveer 21.45.

is het dan erg dat hij de ene dag  om 23.00 zn laatste voeding heeft en de andere dag weer om 21.45???

of moet hij echt op vaste tijden drinken?

ik weet het echt niet.
dus wie wil mij graag antwoord geven???

groetjes Propje

 
Hoi,

Ik heb Daan aan het begin zelf zijn schema laten bepalen,  ik ben 4,5 maand bij   huis geweest dus kon dat ook.
Je moet jezelf er prettig bij voelen, anders moet je toch proberen om er een vast ritme in te krijgen ik weet niet of je werkt of straks weer aan het werk gaat, want in dat geval is het wel fijn om een vast schema te hebben.
Het is geen kwestie van moeten hoor, gewoon doen wat je goed lijkt.

Groetjes saskia
 
hoi hoi mijn dochter is nu 5 en halfe maand oud en vanaf toen ze 4 wk oud had ze een vast schema maar nu sinds vorige week komt ze snachts weer normaal gaat ze na de fles van half 8/8 uur naar bed (papfles) en dan sliep ze lekker door tot 8 uur smorgens maar nu komt ze snachts weer en gooit dus het ware het hele schema om maar ik vindt het niet erg het komt vanzelf wel weeer in het ritme terug ze gaat nu ook meer eten dus ik zou me geen zorgen maken of een wel of geen vaste schema groetjes
 
hey hallo,

mijn dochter van 10 weken heeft ook geen vast schema hoor!! Ze krijgt iedere 4 uur een fles van 180cc+6 scheppen. De ene keer krijgt ze de eerste om 5 uur en de andere keer pas om 8 uur. Dus de ene keer krijgt ze de laatste om 9 uur en de andere keer pas om 12 uur(die vervroeg ik altijd wel een beetje hoor!!) Dus t maakt helemaal niet uit. Het heeft nl geen zin om t te gaan rekken, dan krijg je een hele chagerijnig kind en als je vervroegt drinkt ze m niet leeg. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr Linda
 
Mijn dochter emma-louise is 11 1/2 week en ook haar geef ik voeding wanneer zij hierom vraagt en dat kan erg varieren. i.p om de 4 uur maar soms zit er ook langer tussen. Wij hebben dus ook geen vast tijdschema nu merk ik de laaste week wel dat ze zelf al een beetje op vaste tijden komt. Ik zou me er niet te druk om maken, wij houden ons toch ook niet aan exacte tijden met eten? De ene keer heb je sneller trek dan de andere keer en ik denk dat dit bij babies en kinderen ook het geval is.

 
Hoi!

Ik heb bij mijn dochet heel snel een goed ritme gevonden dooor elke ochtend, ongeacht hoe de nacht was verlopen om dezelfde tijd (bij mij was dan om 08:00 uur) de eerste fles te geven. Mijn dochter is nu inmiddels 8 maanden en wordt nog steeds om 08:00 wakker voor haar eerste fles.

Succes
 
Terug
Bovenaan