Vaste tijden voeden ?

<p>Ik heb een vraag,</p><p>Geven jullie op dezelfde tijd voeding of wachten jullie tot kleintje zelf een seintje geeft ?</p><p>Ik heb elke x gewacht tot ik een seintje kreeg maar de tijden van het voeden verspringen zo erg dat ik er geen ritme in krijg.</p><p>Vandaar mijn vraag.</p><p> </p><p> </p>

Hoi,

hoe oud is je kindje?
ikzelf ben wel van het voedingsritme (geef flesvoeding) maar als het eenmaal lekker loopt gooit je kindje dat ritme weer om haha.
tot 3 maanden valt er geen ritme in te dwingen. Een dagschema werkte hier pas echt goed met 4-5 maanden.
het verschilt zo erg per kindje hoe lang hij/zij zonder voeding kan...

Herkenbaar! Ik geef flesvoeding en heb tot nu toe geen schema aangehouden, maar gevoed wanneer hij erom vroeg. Hij is nu 11 weken en ook hier totaal nog geen ritme...

Ben het niet helemaal met bovenstaande eens. Wij werden er gek van dat ons zoontje de ene keer om de 2 uur kwam en de andere keer om de 5 uur (je kon moeilijk dingen plannen). Wij zijn dus wel al vrij snel (rond de 5 weken) gestart met voeden op schema en dat verliep bij ons eigenlijk al vrij snel heel goed. Wij geven hem altijd om de 3,5 a 4 uur een fles. Als hij eerder komt is het bij hem vaak dat hij wilt spenen of is hij af te leiden met knuffelen/spelen. Hij kwam bij 6 a 7 weken netjes op het schema. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Bij ons werd erg gepusht op voeden op verzoek, maar daar voelden wij ons niet prettig bij.

Je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt en kijken naar je kindje. Ik zelf merk dat mijn voeding echt minder wordt hoe verder ik op de dag kom en daardoor moet ik dan dus ook vaker voeden, want mijn dochtertje heeft dan echt trek. Ik houd daarvoor nog steeds een soort van regelmaat aan, maar laat de uren ertussen steeds korter worden. En als het nodig is, voed ik gewoon een keer extra. Flexibele regelmaat dus :).
Je zou eens een tijdje op kunnen schrijven wanneer je baby wil drinken om te ontdekken of er iets van regelmaat in zit, zoals ik bij mijn baby zie. Wanneer wil ze sneller, wanneer kan ze langer mee? En heeft dat ook nog te maken met de lengte van slaapjes?
Lastig hé, die zoektocht!

Terug
Bovenaan