vaste tijden...

Ik was benieuwd of dat jullie je "kleintjes" op vaste tijden nu naar bed brengen?
Ik vind het nu heel moeilijk om te zien of dat ze echt moe is..eerst wreef ze in haar ogen of werd ze echt heel nukkig en merkte dat ze moe begin te worden.
Nu dat ze wat ouder is vind ik dat veel moeilijker.
S middags gaat ze nog naar bed en hoop dat ze dan tot een uur of 1500 slaapt en probeer haar dan rond 1900/1930 naar bed te doen ongeacht of dat ze dan heeft aangegeven of dat ze moe is...
De ene keer gaat het heel goed en sta ik er versteld van dat ze meteen of na wat brabbelen is slaap valt en de andere keer dan zet ze het op het huilen en is er geen troosten meer aan....

Moeten ze nu wennen aan vaste tijden of moet je nu juist kijken wat ze willen....

Was benieuwd naar jullie bevindingen...

Hoi Sens,

Ik breng Diederik ongeveer op vaste tijden naar bed. Na de morgenfles van 6.30 slaapt hij vaak nog een uurtje door. Dan blijft hij wakker tot de lunch en gaat daarna (12.30/13.00) weer naar bed voor 2-3 uur. En ja, de ene keer slaapt hij wat beter dan de andere. Maar zeker wel 2 uur in de regel.

's Avonds probeer ik hem om 18.30/19.00 in bed te doen, maar nu ligt hij er al in omdat hij vanmiddag heel slecht geslapen heeft.

Ik merk aan hem dat hij die regelmaat wel prettig vindt. Maar als ik hem te vroeg in bed leg (bijv. om 18.00 uur terwijl hij nog niet moe genoeg is) dan is het hier ook hommeles hoor!

Ik merk wel dat ik dagen als vandaag, als hij 's middags maar 1,5 uur slaapt, best zwaar vind. Dan moet ik hem zo bezig houden en hij is dan helemaal niet goed gehumeurd omdat hij te moe is. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ie in bed ligt... ;-)

Ik schaam me haast een beetje dat ik dit zo zeg, maar op het moment is hij best veeleisend.

x

Hey,

Ik doe wel aan vaste tijden.
Ik ben alleen nu aan het twijfelen of ik moet gaan schuiven.
In principe gaat ze na haar grote slaap (ongeveer van 12.30 tot 15.00) nog een keer slapen voor dat ze voor de nacht weg gaat. Dat betekend dat ze om 5 uu reet en daarna een uur gaat slapen

Maar zit te twijfelen of ik niet haar maaltijd uurtje verschuif, en haar dan eerder naar bed moet doen. De laatste fles moet toch uiteindelijk komen te vervallen...

Liefs,

T.

hallo,

toevallig was ik me vandaag aan het bedenken om ook dit topic te openen.

zoe (instellingen is wat aan gedaan krijg geen puntjes meer op e) staat rond 8 uur op en gaat dan rond 10.00 uur weer naar bed tot 11.30 uur
daarna gaat ze rond 14.15 uur weer naar bed tot 15.30/ 16.00 uur.
s' avonds gaat ze tussen 19.00 en 20.00 naar bed.

ze wilt nog weleens uitslapen tot half tien dan gaat ze rond half 1 naar bed en slaapt dan tot half 4. in principe gaat ze niet meer naar bed na 16.00 uur omdat ze dan s' avonds niet rustig slaapt.
gaan we s'avonds nog weg dan leg ik der s'middags wel wat later in bed of direct na het avondeten voor een uurtje en dan kan ze gezellig mee tot een uur of tien.
achja wel zo makkelijk dat ze dat toelaat.

groetjes dango

Hier ook redelijk vaste tijden.
Julia slaapt ongeveer van 9.30-11.00 en van 14.00-16.00.
's Avonds gaat ze tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed en wordt tussen 7.00 en 7.30 uur wakker.

Soms is Julia nog niet heel moe, maar dan leg ik haar toch op bed, zodat ze een beetje structuur heeft. En dit vindt ze helemaal niet erg. Ze gaat dan nog even kletsen in bed en valt dan vanzelf in slaap.

Liefs Maartje

Kyandro slaapt altijd tot 7 uur en gaat om 10 00 weer naar bed voor 1 of 2 uurtjes.
als hij sochends 2 uur slaapt slaapt hij smiddags vaak maar 1 uur en sochends 1 uur in de middag 2 uur.maar kan niet echt vast houden aan vaste tijden omdat hij ook 2 keer per week naar de opvang gaat,en soms ook pas in de middag(als ik avonddienst heb)s avonds is het vaak al 20.30 geweest wanneer die echt goed gaat slapen,na bijna 1 jaar nog steeds een avondkindje
dus al bij al hij slaapt zo 3 uurtjes per dag.na een relatief korte nacht,als ik dat zo eens zie bij anderen.
liefs jootje

Terug
Bovenaan