Vaste voeding en slapen

Hallo allemaal!

Mijn dochter is inmiddels alweer een half jaar. Al een tijdje zijn we aan het oefenen met fruit- en groentehapjes en dit gaat heel goed. Nu wil ik graag een fles gaan vervangen en zie allemaal mooie schema's. Het probleem is dat bij de meeste schema's om 10.00 uur al wordt fruit gegeten. Als ik mijn dochter om 7.30 uur de fles geef, slaapt ze altijd weer tot de volgende voeding om 11.30 uur. Ik vind het eigenlijk zonde om haar al om 10.00 uur wakker te maken. Maar ja, anders kom ik erg in de knoei met een schema.

Wat kan ik doen?

Groetjes Marieke

Hoi,

Mijn dochtertje is ruim 6 maanden en wij zaten ook met dat fruithapje 's ochtends. Vóór haar slaapje had ze nog geen honger en na het slaapje was het alweer tijd voor melk. Wij zijn fruit nu 's middags gaan geven, dat werkt perfect. Ons schema ziet er ongeveer zo uit:

8.00: fles pap
10.00 thee met een rijstewafel
12.15 fles melk
14.30 fruithapje
17.00 warm eten
19.00 fles melk 210 cc met 2 schepjes Nutrix.

Er zit bij ons dus wel veel tijd tussen de tweede en de laatste fles, maar tussendoor krijgt ze dus fruit en warm eten, dus dat gaat prima.

Succes!

Desiree.

hallo

mijn zoontje van 6 maanden krijg:

8:00 fles 180cc+4 schepjes nutrix
10:00 fruithapje
1200 fles 180cc
1400 fles 180cc
1830 warm eten
2130 fles 200cc+4 schepjes nutrix

en zo doet ik het al een maand en hij slaap goed door snachts.
groetjes rox

als je een fles wilt vervangen dan kun je het fruit geven op het moment dat je anders een fles zou geven (wakker maken in inderdaad zonde). De eerste tijd kun je de fles nog wel aanbieden, maar als je denkt dat ze genoeg fruit eet kun je de fles achterwege laten.

Als ze zo klein zijn dan maakt het toch niet uit wanneer ze wat eten?
Wij eten 's middags warm en 's avonds brood, dus krijgt mijn zoontje z'n warme hap als hij wakker wordt van z'n ochtendslaapje (ong. 10:30) en fruit als hij wakker wordt van z'n middagslaapje (ong. 14:30)

Joke.

bij een half jaar beginnen ze pas net met meer behoefte te kirjgen aan andere voedingsstoffen. de flessen zijn nog het belangrijkst. die moet ze dus krijgen. slaap is ook belangrijk, dus wakker maken is onzin. en er tussendoor kun je dan fruit proberen. en wil ze niet, dan niet.
dat komt echt vanzelf goed.
greet

Terug
Bovenaan