Vaste voeding geven of nog even niet? Verstopping

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo allemaal!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">mijn babytje is 15 weken oud. Nu heb ik haar een aantal dagen geleden voor het eerst vaste voeding gegeven (aardappel en wortel) zij heeft nu wel een moeilijke stoelgang.. ik las dat dit door vaste voeding kan komen. Moet ik even stoppen met het geven van vaste voeding? Of gewoon doorgaan?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ook vind ik het raar dat de osteopaat tegen mij zei dat je vanaf 12 weken al met vaste voeding mag beginnen en de kinderarts vond 15 weken zelfs aan de vroege kant.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">En weten jullie ook met welke groenten ik het best kan beginnen? Van k&G heb ik een folder gekregen met verschillende groenten alleen nu las ik online dat bijvoorbeeld brocolli of aardappelen wel krampen en verstopping kan veroorzaken.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">graag tips!! :)</p><p> </p>

Ik geef van die zakjes van elle’s kitchen. Wij zijn pas ermee begonnen toen die 4 maanden oud was. Op advies van CB. Misschien zou je dat kunnen proberen? Aardappelen werd mij verteld pas vanaf 6 maanden. 

Ik zou beginnen met de wat lichter verteerbare dingen zoals gepureerde wortel, avocado, doperwtjes.. en de aardappel nog even laten staan. 

Ik vind haar persoonlijk ook wel jong. Zou nog 2 weekjes wachten. Merkte je al dat ze eraan toe was? Maar ook over 2 weekjes kan de vaste voeding harde ontlasting veroorzaken, haar darmpjes moeten nog wennen aan de vezels.
Mijn dochtertje is nu 7 maanden en krijgt sinds ze 4 maanden is vaste voeding. Pas nu lijkt het alsof haar darmpjes eraan gewend zijn. Ik geef nog borstvoeding, dus dat werkt nog wat laxerend.
Het soort groenten maakt op zich niet zoveel uit. Ze kunnen allemaal krampjes geven, koolsoorten wel wat meer. Na een tijdje kun je aardappelen, rijst of pasta toevoegen. 

Nou wat toevallig dit ik wilde net een topic openen wat op het zelfde neer komt!
Ik zou als ik jou was alleen nog groente geven ik ben met 5,5 maand ongeveer begonnen met aardappel erbij en nu ook kip erbij ze is ruim 6 maanden.
Maar hier gaat de ontlasting ook zeer moeizaam. Hard persen en dan is er een kleine keutel en vrij hard ?
Erg zielig om te zien want dat gebeurt soms wel 5x per dag op het moment !

Zoals hierboven al staat geschreven kan olijfolie helpen. Ik deed ook altijd wat extra vocht bij de groenten. Meestal gewoon wat water. Uiteindelijk merk je dag het beter gaat, maar dat heeft tijd nodig. 
Ik ben pas begonnen met groenten toen mijn zoontje 5 maanden was, vond het met 4 maanden nog zo vroeg en hij bad het nog niet nodig voor mijn gevoel. Ook dan hebben ze er last van. Als ze echt pijn hebben kun je altijd het consultatiebureau of de huisarts bellen voor advies.

Ze heeft ook koemelkallergie! Weet niet of er melk zit in die zakjes van elle’s kitchen? 
En de vroedvrouw van K&G zei dat ik altijd een aardappel met een stuk groenten moest mixen! Gek..
ga nog even 2 weken wachten en dan weer is proberen maar zonder aardappel 

Terug
Bovenaan