Vaste voeding weigeren

Hoi,
Onze dochter nu 8 maand lust alles. Tot 2 week geleden. Ze doet haar mond niet meer open (ja de eerste 5 hapjes) zowel fruit als avond eten weigert ze na een paar hapjes. Melk wilt ze alleen maar en heeft ze ook snel op als het moet. Als we zelf wat eten pakt ze het bijna zelf uit je mond. Heeft er iemand tips hoe we haar wel vaste voeding kunnen geven ? Ze heeft reflux en ook medicijnen voor haar reflux.
 
Bij ons hielp het om haar zelf wat meer te laten eten. Dus wat vaker stukjes van ons eten aanbieden. Vanaf dat moment zijn we dus voor onszelf zo gaan koken dat het ook geschikt voor haar is, en als het echt een keer niet kan, dan heb ik wel wat restjes in de vriezer of een potje van Spruit. 
Maar dat werkte een maand of 2 goed. En sinds 10 maanden eet ze veel dingen echt niet meer. Gelukkig nog genoeg variatie wel. Brood met hummus of notenpasta, veel fruitsoorten, yoghurt, zoete aardappel, pompoen, edamame boontjes, een paar gerechten die we dan maar wat vaker maken, sommige vleesvervangers. Ik hoop heel hard dat het niet nog erger wordt. Ik hoor wel van kindjes die zo eenkennig worden dat er echt even een tijd geen enkele groente of zelfs heel weinig eten in gaat. 
Maargoed, voor nu zou ik dus zeggen, probeer eens of ze stukjes wil eten, en dan lekker zelf pakken. Banaan of brood kun je bijvoorbeeld best wel al zo in stukjes voorschotelen.
 
Tot 1 jaar is melk nog de hoofdvoeding, dus ik zou er niet teveel druk op leggen. 5 hapjes is in ieder geval 5 hapjes! En dat is dan weer een keer iets geproefd, pas na 10 tot 20 keer proeven lusten kindjes iets. 
Ik zou dus bijvoorbeeld gewoon een kilo wortelen koken en per 8 hapjes invriezen (3 hapjes speling voor het geval het ineens toch wel lekker is?), en dan dus gewoon iedere dag wortels aanbieden, tot het op is uit de vriezer. Dan kies je weer een andere groente.
Verder zou ik lekker geven van jullie bord, tafelmanieren komen ooit nog wel een keer.
Vooral niet te druk om maken, aan blijven bieden en dan komt het vanzelf...
Ik had veel inspiratie (en wat ze ook mochten hebben per leeftijd) van smikkels.nl
 
Terug
Bovenaan