Vaste voeding

Hoi dames,

Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met vaste voeding geven? Mijn zoon is bijna 5 maanden vanaf wanneer moet je zeker beginnen met oefenen?

Hi!
Begonnen met kleine hapjes toen ze net iets ouder dan 4 maanden was. Ze is nu 5,5 maand en heeft sinds 2 weken echt door hoe het moet en kijkt soms het eten uit je mond. Ze krijgt nu elke dag rond 17uur van ons een portie groente! En volgende week willen we beginnen met in de ochtend of begin middag met fruit. Vanaf 6 maanden moeten ze dit namelijk echt ook erbij hebben. Dan willen we onze dochter ook beetje bij beetje brood aanbieden ☺️

Vanaf 4 maanden zou je kunnen beginnen. Maar heel veel beginnen ook pas met 6 maanden omdat dan de darmpjes wat rijper zijn en het kindje zelf wat beter rechtop kan zitten.

Wij zijn met 4 maanden en een paar dagen begonnen met zelfgemaakte groentehapjes. Deze krijgt ze einde van de middag, meestal ergens tussen 17.00-18.00u. Ze is nu bijna 5 maanden en ze vindt het heerlijk.Op de ochtend geef ik sinds een paar dagen soms een beetje banaan, gaat er al helemaal in als koek.

Vanaf 6 maanden hebben ze inderdaad al meer voedingsstoffen nodig, dus het is denk ik al fijn als je daarvoor al een klein beetje geoefend hebt omdat de meeste kindjes echt wel moeten wennen aan het eten van een lepeltje én de gekke structuur in de mond?

Hier begonnen met 6 maanden (i.v.m. de darmrijping), ik gaf borstvoeding en ze had al redelijk wat krampen, dus dit was voor haar prima. Daarnaast direct in stukjes aangeboden (zodat ze zelf de hoeveelheid kon bepalen) , dit is de rapley methode. 

Terug
Bovenaan