vaste voeding

Hallo
Mijn zoontje van 7 mnd wil nog niets weten van andere voeding dan z'n fles melk!
Hij gruwelt van fruit, groenten, broodkorst, soepstengel hij sabbelt daar wel op maar zodra hij er echt iets van in zijn keel komt werkt of kokhalst hij het naar buiten!
Hij krijgt wel bambix pap dat drinkt hij wel.
Ik probeer het zeer regelmatig sla af en toe een paar dagen over.
Mijn vragen zijn hierover:
Wie herkent dit?
Wie heeft er tips?
En komt dit goed?
Alvast Bedankt hoor!!!
 
probeer eerst eens een potje fruit van nutricia, daarna zelf fruit pureren met hele kleine stukjes en daarna verder, het is natuurlijk wel wennen aan opeens iets in je mond en zo is de overgang kleiner.
succes
 
Hoi !

Ik heb wel eens gehoord dat babys een automatische reflex hebben om iets dat vreemd is in de mond komt uit te spugen en te kokhalzen. Het schijnt dat je kindje hieraan langzaam went door speelgoed etc. in de mond te stoppen. Daardoor kan het steeds gemakkelijker eten. Het hoeft dus echt niks met het soort eten te maken te hebben.

Je kunt dit misschien wel testen. Ik heb bij mijn dochtertje wel eens een fruithapje 4 maanden door een papspeen gegeven (ze was toen ziek en wilde niet eten). Als je kindje dat lust is het dus niet een probleem van smaak, maar een probleem van de lepel!
 
Terug
Bovenaan