vasthouden van vocht

Heeft iemand ook zo'n last van het vasthouden van vocht? Alles doet zeer. Benen, voeten, handen ik word er gek van. Ik ben nu 32 wk maar hield bij het begin al veel vocht vast. Het wordt zo erg dat mijn voeten blauw worden en kapot gaan. Heeft iemand tips??

zoutloos gaan eten, voeten/benen hoog leggen...veel drinken, veel vochtafdrijvende groente eten: komkommer salade bleekselderij.
benen/voeten afdouchen met koud water, of koude voetenbadjes nemen.
maar waarschijnlijk wist je dit al allemaal...
verder kan je er volgens mij niks aan doen. wel goed je bloeddruk in de gaten blijven houden hoor!! en natuurlijk melden bij de vk. maar dat weten ze waarschijnlijk al dat je dat hebt.
veel succes gr. sandy

Als je vocht vasthoud is daar helaas niks aan te doen, volgens mijn gynaecoloog.

Ik heb er zelf ook al geruime tijd last van en met dit weer is het echt erg. Mijn voeten liggen al hoog, mijn bloeddruk is prima, maar ik krijg het echt niet weg.

Ik heb enorm dikke voeten, maar blauw worden ze niet en kapot gaan ze ook niet. Ik weet ook niet of dit wel zo normaal is, misschien moet je eens langs een dokter. Die koude voetbadjes wat Sandy adviseerd zijn trouwens wel heel lekker, maar ook daarvan gaat het bij mij niet weg (maarja als het al even lekker voelt dan is dat ook al wat).

groetjes en na de bevalling schijnt het vrij snel over te zijn, nog even volhouden

Jane

Hai,

Ik heb ook last van vocht en inderdaad je kunt er vrij weinig aan doen.
Mijn voeten worden soms helemaal paars. Heel irritant, want ik kan al geruime tijd geen schoenen meer aan.
Maar na de bevalling schijn je het er allemaal weer uit te plassen.
Je moet wel goed blijven drinken, dan hou je het in beweging en dat schijnt ook weer goed te zijn voor je nieren.

Veel succes ermee.

Groetjes,

Mariska (37 weken)

Tsjonge, jij hebt het wel heel erg he? Ik heb zelf al dikke voeten sinds ik 20 weken zwanger ben, maar blauw en kapot zijn ze nog niet.
Het klopt inderdaad dat je er eigenlijk niks tegen kunt doen, behalve je voeten hooghouden. Zeker met dit warme weer is het erg.
Gewoon maar volhouden is de enige raad die ik je kan geven. Wat ik wel heb gedaan is zo'n voetenbadje kopen bij de Blokker. Daar zit een bubbel- en een massagestand op. Helpt opzich niks tegen ze zwellig, maar het voelt wel even lekker als je voeten helemaal warm en strak aanvoelen. Misschien kan dat bij deze warme dagen wat verlichting geven?

Groetjes!
Lisa.

Het is niet normaal hoor als je voeten blauw worden en kapot gaan. Ik zou meteen de vk of de dokter bellen!!
Wat bij mij heel erg helpt is voeten in een bak koud water met zout erin.

Terug
Bovenaan